minister-mio Skrevet 14. juli 2014 #21 Skrevet 14. juli 2014 Jeg mistet tenner fra jeg var seks til jeg fikk den siste melketannen trukket som 18 åring. Da jeg var yngre fikk jeg 20 kr for de, og som jeg ble eldre fikk jeg 50-100. Fikk du penger av tannfeen da du var tenåring?
Nuttery Skrevet 14. juli 2014 #22 Skrevet 14. juli 2014 Fikk du penger av tannfeen da du var tenåring? Vel, "tannfeen" aka mamma og pappa. Alle andre fettere/kusiner/venner hadde fått penger for alle sine tenner, så de syntes ikke det var "rettferdig" å skulle slutte å gi til meg bare fordi jeg var sen i tannfellingen.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #23 Skrevet 14. juli 2014 Vel, "tannfeen" aka mamma og pappa. Alle andre fettere/kusiner/venner hadde fått penger for alle sine tenner, så de syntes ikke det var "rettferdig" å skulle slutte å gi til meg bare fordi jeg var sen i tannfellingen. Enig her, man kan jo ikke noe for at man er sent ute med tannfellingen! Dessuten rekker man vel ikke å miste særlig mange tenner før alle normale barn skjønner at det er mamma/pappa som gir pengene uansett........? Anonymous poster hash: 58c40...cbf
Birdo Skrevet 14. juli 2014 #24 Skrevet 14. juli 2014 Jeg fikk 20-40 kr per tann når jeg var liten, fra midten av 90-tallet og utover. Bortsett fra den ene tanna mi, den fikk jeg 200 av pappa for. Den var løs i flere uker å pappa prøvde å dra den ut fler ganger, men tråden bare røyk, så når jeg skulle inn og opereres så tok de ut tanna når jeg lå i narkose. Når jeg våknet lå det 200,- og en lapp fra tannfeen under puta
liv Skrevet 15. juli 2014 #25 Skrevet 15. juli 2014 Her fikk guttungen 32 kr i går, har fått mellom 20 og 35 kr avhengig av hva vi har av smått
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #26 Skrevet 15. juli 2014 Vi fikk 10kr. Tror ikke sønnen min kommer til å få stort mer, det er jo en symbolsk greie. Slik jeg ser det så vil ikke barn klage på å få liten sum fra "tannfeen" med mindre foreldrene har lagt lista høyt fra før av med å gi mye pengerAnonymous poster hash: 69087...1df
Nuttery Skrevet 16. juli 2014 #27 Skrevet 16. juli 2014 Enig her, man kan jo ikke noe for at man er sent ute med tannfellingen! Dessuten rekker man vel ikke å miste særlig mange tenner før alle normale barn skjønner at det er mamma/pappa som gir pengene uansett........? Anonymous poster hash: 58c40...cbf Ikke sant... "Alle" rundt meg hadde mistet ferdig alle tennene innen de var 10-12 år gamle, og jeg hadde mistet 2-3 tenner når jeg var 10.. Alle skjønte det var mor og far som kom med pengene uansett
mammas Skrevet 16. juli 2014 #28 Skrevet 16. juli 2014 Syns det er skremmende hvor rike enkelte tanfeer er!Jeg gir 10 kr hver tann. En gang mistet barnet tannen og vi skrev brev til tannfeen om hendelsen. Gleden var stor da tannfeen hadde godtatt brevet!Dere som gir 50-100,- har dere tenkt på at barna deres får store krav om penger senere i livet? ja noen har råd til det,men dere skape uansett unødvendige kapitalistiske barn.ikke alle tannfeer har like god råd!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå