AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #1 Skrevet 12. juli 2014 Har du noen gang fått igjen noe på en reiseforsikring? Har prøvd et par ganger pga forsinkelser og diverse, men de finner alltid noen begrunnelser for at man ikke har krav på erstatning. Så kan man stole på at man faktisk får noe hvis man blir alvorlig syk eller får andre problemer? Anonymous poster hash: 9a4ea...5f5
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #2 Skrevet 12. juli 2014 Har du noen gang fått igjen noe på en reiseforsikring? Har prøvd et par ganger pga forsinkelser og diverse, men de finner alltid noen begrunnelser for at man ikke har krav på erstatning. Så kan man stole på at man faktisk får noe hvis man blir alvorlig syk eller får andre problemer? Anonymous poster hash: 9a4ea...5f5 Jeg fikk penger til reparasjon av noe som knustes da det falt ut av hendene mine på vei hjem. Dette er en reiseforsikring som gjeder året rundt, hver dag, fra jeg låser meg ut fra huset hjemme og til jeg låser meg inn i huset, i tillegg til på reise. Liten egenandel på kr 1000 eller 1500 Anonymous poster hash: 26d47...cfc
Anglofil Skrevet 12. juli 2014 #3 Skrevet 12. juli 2014 (endret) Ikke jeg, men nærmeste familie har. Min bestefar og bestemor ble alvorlig syke i utlandet og da tok reiseselskapet av seg alt. Det gikk smertefritt. Det kommer mye an på reiseforsikringsselskapet, derfor har jeg også Europeiske. Helt uaktuelt å bruke noen andre. Pappa jobber i forsikringsbransjen, har jobbet i flere selskaper, og etter hva han har å fortelle er det for meg ganske uaktuelt å bruke visse selskap. Ja, enkelte kan være billige, men da er ofte servicen deretter. Mvh Yvonne Endret 12. juli 2014 av Yvonne
Gjest Solsmil Skrevet 12. juli 2014 #4 Skrevet 12. juli 2014 Jeg har heldigvis ikke fått bruk for reiseforsikringen. Men når det gjelder forsinkelser; er ikke det litt flyselskapets ansvar?
Emelisse Skrevet 12. juli 2014 #5 Skrevet 12. juli 2014 Jeg fikk dekket alle ekstrautgifter til hjemreise da jeg var askefast for noen år siden. Null stress.
elvital Skrevet 13. juli 2014 #6 Skrevet 13. juli 2014 Fikk tilbakebetalt før lege/ultralydundersøkelse en gang, for forsentkommet bagasje en annen gang, og nå sist var det en mobil som ble stjelt. Null stress.
Silfen Skrevet 13. juli 2014 #7 Skrevet 13. juli 2014 Ja, men det har aldri vært på reise. Kun utenfor hjemmet.
Gjest Lite nytt Skrevet 13. juli 2014 #8 Skrevet 13. juli 2014 Ja, men kun en gang. Jeg ble ganske alvorlig skadet noen dager før en reise. Fikk da tilbakebetalt flybillettene uten problemer etter å ha levert kopi av sykemeldingen til dem.
Vulpes Skrevet 13. juli 2014 #9 Skrevet 13. juli 2014 Jeg har helårsforsikring hos Europeiske, og det var ikke noe problem å få igjen penger da jeg måtte avlyse en utenlandstur grunnet sykdom. skaffet legeerklæring, men den ba de faktisk aldriom å gfå se.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #10 Skrevet 13. juli 2014 Ja, ble ranet, fikk tilbake alt uten videre spørsmål. Ingen egenandel. Har Europeiske. Anonymous poster hash: ea2f2...ff8
Neket Skrevet 13. juli 2014 #11 Skrevet 13. juli 2014 Ja. Stjålne gjenstander utenfor hjemmet, ødelagt mobil, legevaktbesøk i utlandet, askefast i USA, refusjon av billetter pga sykdom....
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #12 Skrevet 13. juli 2014 Anbefaler for øvrig å faktisk lese forsikringsvilkårene, å få erstatning for forsinkelser er vel ikke akkurat poenget med reiseforsikring. Anonymous poster hash: ea2f2...ff8
QueenOfTheSidewalk Skrevet 13. juli 2014 #13 Skrevet 13. juli 2014 (endret) Jeg har faktisk hatt bruk for den, men jeg oppdaget ikke at reiseforsikringen dekket det, før over et år seinere :klaske: Tenkte det var for seint å kreve noe da. Endret 17. juli 2014 av Bond
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #14 Skrevet 13. juli 2014 Vi har de siste årene hatt helårs reiseforsikring gjennom DNB, før det hadde vi Gjensidige i mange år. Har vært veldig fornøyd med begge selskapene, og vi har brukt dem MYE. Vi har i løpet av de siste årene opplevd både å måtte utsette en reise pga akutt sykdom, måtte avbestille en reise pga dødsfall. at mannen måtte legges inn på sykehus i Thailand, et barn som måtte på legevakten i Argentina, blitt frastjålet veske i Paris og lommebok i London samt forsinket bagasje to ganger. Alle gangene har forsikringsselskapet vært veldig hjelpsomme og dyktige, vi har fått hjelp umiddelbart og eventuelle erstatningssummer er også blitt raskt utbetalt. Jeg hadde aldri, og da mener jeg virkelig ALDRI, turt å ikke ha reiseforsikring, det er en utrolig billig forsikring (vi betaler ca 1000 kr i året for hele familien) som dekker deg veldig bra. Synes voksne mennesker som reiser utenlands (jf for eksempel han mannen nå, som hadde ligget i koma på et sykehus i Thailand i et år fordi han ikke hadde reiseforsikring) er ekstremt uansvarlige og nonchalante, og har store problemer med å ha sympati for dem!Anonymous poster hash: ffa30...e49
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #15 Skrevet 13. juli 2014 Anbefaler for øvrig å faktisk lese forsikringsvilkårene, å få erstatning for forsinkelser er vel ikke akkurat poenget med reiseforsikring.Anonymous poster hash: ea2f2...ff8 Alle forsikringsvilkår jeg har lest har et kapittel om forsinkelse. Men det er en tendens til at flyselskapene henviser til forsikringsselskapet og omvendt. Anonymous poster hash: 9a4ea...5f5
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #16 Skrevet 13. juli 2014 Alle forsikringsvilkår jeg har lest har et kapittel om forsinkelse. Men det er en tendens til at flyselskapene henviser til forsikringsselskapet og omvendt. Anonymous poster hash: 9a4ea...5f5 Ja, de dekker krisetilfeller, men man får ikke erstatning for å planlegge dårlig. Er flyet mitt forsinket så jeg blir for sen til neste, så har flyselskapet i mine tilfeller uten unntak ordnet med ombooking til nytt fly og evnt mat og overnatting ved lengre forsinkelser. Dersom flyselskapet ikke dekker dette fordi jeg var dum nok til ikke å bestille gjennomgående, så forventer jeg heller ikke at forsikringsselskapet skal dekke det, da det var en kalkulert risiko jeg valgte å ta. (Det er ett eksempel jeg har hørt fra folk som er misfornøyde med å ikke få dekket utgifter til nye flybilletter.) Jeg synes egentlig vilkårene hos min forsikring (Europeiske) er ganske lettfattelige. Skulle gjerne hatt detaljene på hva slags forsinkelse TS har forsøkt å få erstatning for. Anonymous poster hash: ea2f2...ff8
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #17 Skrevet 13. juli 2014 Ja, de dekker krisetilfeller, men man får ikke erstatning for å planlegge dårlig. Er flyet mitt forsinket så jeg blir for sen til neste, så har flyselskapet i mine tilfeller uten unntak ordnet med ombooking til nytt fly og evnt mat og overnatting ved lengre forsinkelser. Dersom flyselskapet ikke dekker dette fordi jeg var dum nok til ikke å bestille gjennomgående, så forventer jeg heller ikke at forsikringsselskapet skal dekke det, da det var en kalkulert risiko jeg valgte å ta. (Det er ett eksempel jeg har hørt fra folk som er misfornøyde med å ikke få dekket utgifter til nye flybilletter.) Jeg synes egentlig vilkårene hos min forsikring (Europeiske) er ganske lettfattelige. Skulle gjerne hatt detaljene på hva slags forsinkelse TS har forsøkt å få erstatning for.Anonymous poster hash: ea2f2...ff8 Overnatting pga forsinkelser var det jeg ikke fikk dekket, fordi flyselskapet hadde plikt til å gjøre det. Noe de ikke ville, siden de mente det var forhold utenfor deres ansvar som forårsaket forsinkelsen. I tillegg utflukter som ble avlyst pga forsinkelse får man ikke dekket etter min erfaring. Anonymous poster hash: 9a4ea...5f5
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #18 Skrevet 13. juli 2014 Da bør du vel egentlig klage inn flyselskapet. Hvorfor mente de at de ikke skulle ordne overnatting? Vi fikk til og med flere dagers overnatting gratis av Norwegian (som jeg vanligvis ikke forventer noe som helst av) da vi ble sittende askefaste. Samt transport til hotellet. Anonymous poster hash: ea2f2...ff8
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #19 Skrevet 13. juli 2014 Ja, vi hadde innbrudd på hotellet en gang jeg var i Hellas. Utrolig ekkel opplevelse og skjønner fremdeles ikke den dag i dag hva som skjedde. Det var kun kontanter som ble tatt, alt annet var urørt. Måtte rapportere inn på den lokale politistasjonen og sendte krav til forsikringsselskapet. Jeg og venninnen min brukte to forskjellige, hun fikk refundert alt - jeg fikk ca halvparten. Anonymous poster hash: 5e011...24b
Gjest Anastasia Skrevet 13. juli 2014 #20 Skrevet 13. juli 2014 Å jada, maaange ganger. Skjer nesten alltid noe når jeg skal ut å reise. Forsinket bagasje i Houston, fikk vouchers av Lufthansa så jeg kunne kjøpe meg klær etc. Flyorsinkelser i Colombia, da måtte jeg legge ut for hotell etc men det fikk jeg igjen da jeg kom hjem. Turen jeg var på nå endte med legebehandling i USA/Costa Rica (dyrt!) men det fikk jeg igjen etter noen uker. Fikk derimot ikke noe igjen da jeg måtte sove på flyplassen i Dallas som en uteligger.. flyselskapet gadd ikke hjelpe til heller. Jeg har Tryg og de reklamerer med at man skal få igjen 4000,- ved flyforsinkelser på 4 timer eller mer, men jeg har jo ikke noe dokumentasjon på at jeg var mer enn 4 timer forsinket fra United. Anbefaler alle å ha reiseforsikring, det kan bli svindyrt å bli syk eller miste bagasjen sin på reise.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå