Gå til innhold

trøbbel med shorts og størrelser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må bare vite om jeg er den eneste som har trøbbel med shortstørrelser.

I bukser, capri, kjoler etc bruker jeg jeg alt mellom 30-32 (tommestørrelse) og 38-42 i vanlig størrelse, men jeg kan ikke finne shorts som passer om det så skulle stå om livet. Jeg prøvde hardt i dag, siden det er enormt varmt, men jeg får f... meg ikke på meg korte shorts i noen størrelse. Var på kappahl, og der har det ikke pleid å være så trøblete med størrelsen før. Ga meg når jeg ikke fikk på meg størrelse 44..

Gjelder dette bare meg?

Videoannonse
Annonse
Gjest Solsmil
Skrevet

Nei, jeg synes og det er vanskelig. De er alltid trange

Skrevet

Blir i hvertfall litt bedre når vi er flere i samme båt. Følte meg bælfeit i det prøverommet i dag.

Skrevet

Samme her!

Skrevet

Jeg har samme problem. Ingen shorts går over rumpa.

Skrevet

Enig, de er alltid trange. Må opp minst en størrelse :(

Skrevet

Bruker samme størrelse i shorts som i bukser.

Gjest Linn Cathrin
Skrevet

Jeg må bare vite om jeg er den eneste som har trøbbel med shortstørrelser.

I bukser, capri, kjoler etc bruker jeg jeg alt mellom 30-32 (tommestørrelse) og 38-42 i vanlig størrelse, men jeg kan ikke finne shorts som passer om det så skulle stå om livet. Jeg prøvde hardt i dag, siden det er enormt varmt, men jeg får f... meg ikke på meg korte shorts i noen størrelse. Var på kappahl, og der har det ikke pleid å være så trøblete med størrelsen før. Ga meg når jeg ikke fikk på meg størrelse 44..

Gjelder dette bare meg?

Jeg prøvde en shorts på H&M her om dagen i den største str de hadde, og fikk den ikke engang over rumpa. Tror det er veldig ulike str ute å går, for jeg er en str 38 til vanlig.

AnonymBruker
Skrevet

SYnes kappahl er store i størrelsen. Kjøpte en shorts i mindre størrelse enn jeg vanligvis bruker.

Anonymous poster hash: 8ee6a...b8d
Gjest Nanne70
Skrevet (endret)

Hm, ja shorts er vanskelig. Jeg kjøpte nylig en chinosshorts fra Cubus uten å prøve (fulgte bare måletabellene deres), og den var diger - jeg kunne trekke den rett ned over hoftene uten problemer. Andre ganger har jeg opplevd at samme størrelse blir for liten.

Endret av Nanne70
Skrevet (endret)

Jeg bruker samme størrelse i shorts som i bukser, uten problem. Hvis det er shorts med strikk i livet går jeg noen ganger en størrelse opp fordi jeg vil ha shortsen litt lenger. Alle shortser i min størrelse blir så korte.

Endret av Sunbeam
AnonymBruker
Skrevet

Så merkelig. Jeg må alltid gå ned en størrelse eller to i shorts. Men hva med shorts som er i mer tøyelig stoff? Plussize avdelingen til f.eks. Lindex? Har mange ganger vært på plussize avdeling uten å regnes som plus size. Har alt fra XS til 3XL i skapet mitt:P

Anonymous poster hash: d3d27...7a5
AnonymBruker
Skrevet

Er i litt samme str som deg TS, og jeg har korte bomullshorts fra Cubus, i svart, grått og rosa, alle kjøpt tidligere i sommer (for en måneds tid siden). Jeg synes de er litt for korte til meg til offentlig bruk, men de har passet fint, litt store i L og litt trange i M, men valgte M siden det er hjemmekosebruk.

Ellers har jeg hatt hell med å finne shorts på Lindex og Vero Moda tidligere i vår, fine "by"-shortser osv. Men det var i våres, de bytter jo ofte ut varene nå for tiden.

Anonymous poster hash: bc44c...5af
Skrevet

Str varierer etter fit og tekstiler som blir brukt. I tillegg til at noen kolleksjoner har american standard fits og andre italian/spanish standard fits. Str M vil da bli xxs for noen og xl for noen. Skulle ønske klær som selges i Skandinavia hadde en standard skandinavisk størrelse på det meste. Blir dumt når samme butikk har "medium" som til tider er alt annet en medium

Skrevet

Ja, jeg fant også på cubus i går :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...