Gå til innhold

Matvin

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Matvin er kommet i salg i noen butikker, og ble testet på Dagbladet (tror jeg det var). Det stod at den fint kunne drikkes, og forskjellen på matvin vs vin er at matvin er tilsatt litt salt/pepper/krydder....

(Det er alkohol i den, men den ble ikke rammet av noen alkoholavgifter pga at den er en "matvin")

Så er det noe jeg lurer på....

Får man kjøpt denne matvinen hvis man er under 18år? Får man kjøpt den etter klokken 20 på hverdager og 18 på lørdager??

Har noen av dere testet den ut?

Clea

Gjest Anonymous
Skrevet

glimrende spørsmål. skal selv på smartclub snart å kjøpe en flaske og teste.

Skrevet

Jeg vil påstå at dersom man er litt glad i vin, er den type vin overhodet ikke egnet til å drikke!!

Men det svarte jo ikke på spørsmålene dine da... :-)

Gjest GreenSky
Skrevet
Jeg vil påstå at dersom man er litt glad i vin, er den type vin overhodet ikke egnet til å drikke!!

Og jeg vil påstå at fulle mennesker på nachspiel driter i det. :wink: Forøvrig fikk faktisk hvitvinen en 5'er av Dagbladets eller VG vinekspert. (husker ikke hvem)

Skrevet

Jeg er meget sikker på at den nok ikke kan kjøpes av de under 18 år (Kun alkoholfrie varer, dvs. de med mindre enn 0,7 % alkohol, kan selges til mindreårige).

Hilsen Ella

Gjest Poirot
Skrevet

Tror heller ikke departementet helt har bestemt seg for om den er grei å selge i butikk eller ei, i og med at en del faktisk vil drikke den. (Er jo ikke alle som har et pol i nærheten...)

Skrevet

I motsetning til Dagblad-fyren, mente Aftenpostens vinmann at matvinen var udrikkelig. Tror ikke jeg ville vurdert å kjøpe den som drikkevin - kan klare meg uten salt og pepper i vinen! :ler: Men til saus er jeg også usikker, fordi det betyr jo en del for maten hvordan vinen smaker også...

Gjest sukker
Skrevet

var på smartclub ikveld og lette etter vinen. spurte en som jobba der og han sa at de ikke solgte mer for øyeblikket og ikke visste om de ville ta inn mer da det fortsatt var uklart om de i det hele tatt hadde lov til å selge denne vinen. måtte nøye oss med rusbrus og øl ikveld vi da! :cry:

Skrevet

Jeg ville heller ikke drukket den vinen... Bruker gjerne en slump av den vanlige vinen til sauser og sånn. Uansett ikke så ofte jeg lager saus med vin.

Gjest gjest1
Skrevet

Matvin, vel og bra men hvorfor er den tilsatt salt og pepper.

Litt av gleden ved å lage mat, i alle fall for meg, er å smake maten til selv med salt, pepper, sitronsaft osv.

Skrevet
Matvin' date=' vel og bra men hvorfor er den tilsatt salt og pepper.[/quote']

Fordi denne typen tilsetninger kan gjøre at vinen blir tillatt for salg i vanlige matbutikker ;-)

Ellers er jeg enig med flere her inne: Denne vinen er nok ikke spesielt god :tunge1:

Jeg fortsetter helt klart å kjøpe vinen min på polet (Også den jeg skal ha i sausen bla. av samme grunn som Pulverheksa oppgir).

LIVET ER FOR KORT TIL Å DRIKKE DÅRLIG VIN :-)

Gjest GreenSky
Skrevet

Jeg kommer nok heller ikke til å bruke den. Tror jeg, da. Jeg bruker gamle vinskvetter istede til matlaging.

Skrevet

Den mengden salt og pepper som er tilsatt. er så liten at den ikke har noen ting å si for smaken. sausen må fortsatt smakes til på vanlig måte.

Vinen har vært mye brukt i storhusholdningskjøkken lenge, og til det er den hel genial, men jeg står for det jeg sa; noe matvin er det ikke!! :riste:

Skrevet

Var hos noen venner i går som hadde en flaske av denne matvinen fra Pal & Berens stående.

Måtte jo selvsagt smake, ettersom det er blitt påstått at den er drikkendes: Og fy F***! :tunge1:

Det er direkte udrikkelig. Pføy! Den anmelderen i VG som har gitt dette en femmer på terningen har mistet ALL kredibilitet som vinanmelder!

Den passer sikkert fint til sauser etc. men å DRIKKE dette er umulig. Fysj og fysj, jeg grøsser faktisk litt ved tanken her jeg sitter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...