Gå til innhold

Apocillin, diare, amming.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har fått apocillin mot halsbetennelse og etter å ha tatt de i to dager følte jeg meg endelig frisk. Ikke helt på topp men symptomene var borte. Problemet er bare at luftsmerter og diare overtar. Har prøvd å ta den sammen med mat, drukket cola og farris, og skal kjøpe biola etterpå. Men det virker veldig stigende, og er redd junior som blir ammet også blir litt påvirket. Med halsbetennelse fikk jeg ikke svelget, og i over ett døgn fikk jeg i meg lite næring og væske. Jeg må stadig redusere mengden nå også for å holde magen i sjakk. Øker det på mer blir det jo like ille som å ha halsbetennelsen. 😝

Spørsmålet er egentlig om noen har erfaring med hva som kan hjelpe, eller om jeg rett og slett må få tak i annen antibiotika. Begynner å bekymre meg for melkemengden. Og junior går på egen antibiotika og trenger nok all melken han kan få siden han er litt løs i magen og det tross alt er ganske varmt om dagen. Han tar ikke flaske.

Om noen vet om noe som gjør at jeg holder på mat og drikke så et det jo ikke noe problem. Har googlet masse og prøvd litt, men står lite om folk har hatt effekt eller ikke.

Yoghurt spiser jeg, har som sagt prøvd cola, farris, ta tabletten sammen med mat. Biola skal testes så fort jeg kan klare å komme på butikken. Ser noen har redusert mengden også, jeg tar 660mg×4, men det har jeg ikke turt. Prøver å drikke mye vann, men det har veldig dårlig effekt. 😟

Alle tips mottas med takk om det er ting å prøve, holde meg unna e.l.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må i allefall få i deg alle rablettene så ikke halsbetennelsen blusser opp igjen.

Tar du 1+1+2?

Har du spist joughurt? Kan hjelpe, og det kan hjelpe å kutte ut all melkemat, hva som fungerer best i din mage må du prøve deg frem til.

Har du prøvd å pumpe deg, for å holde melkeproduksjonen oppe?

Klarer du å få melk i babyen med skje?

Anonymous poster hash: 9aafe...671

Skrevet

Tar 1×4 og spiser 2 små youghurt om dagen. Men må kanskje spise mer? Det var lett å få i seg med halsbetennelsen og fortsatte med det pga magen. Men kanskje noen yoghurt er bedre enn andre også? Når det gjelder pumping har ikke det funket så bra. Får ut litt når det er helt fylt opp. Men ikke nok til at det utgjør noe forskjell. I verste fall får jeg matet baby med skje, men hadde håpet det ikke kom til det. Babyen spiser noe hyppigere nå så enten er jeg redusert eller så er han ekstra tørst. Kanskje begge deler. Får prøve biola, for mye sånn helsekost ting som jeg ser det står litt om på nettet har jeg lite lyst å prøve. Er litt skeptisk til det.

AnonymBruker
Skrevet

Når du så langt har spist youghurt og har fåttmdiare, ville jeg kuttet ut all melkemat til antibiotikaen er ferdig spist.

Gammelt universalmiddel mot dårlig mage er avsilt havregryn.

Du koker 1 dl. Havregryn i 1,5 til 2 liter vann, smaker til med sukker og evt mikroskopiske mengder med salt.

Kok opp og rør inn sukkeret når det koker, da løses sukkeret lettere opp.

La det koke på svak varme i ca 5 minutter. Drikk det kalt, avkjølt eller sånn du syns deter lettest å få i deg. Isbiter i er og ok.

Da får du både væske og næring i deg. Dette virkerer naturlig stoppende og rensende på mage tarmsystemet. Synes dette er tidvis bedre enn næringsdrikker.

Klarer du å få i deg en banan for dagen gjerne en bit samtidig med antibiotikaen så er det bra.

Håper dette kan være til hjelp. God bedring!

AnonymBruker
Skrevet

OBS, litt for fort i svingene,

Når blandingen har kokt i 5 minutter, siler du det gjennom et melsikt slik at alle havregrynene blir fjernet fra væsken. Væsken drikker du. Havregrynene glemmer du, de irriterer magen.

Skrevet

Takk det skal jeg jammen prøve.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...