Gå til innhold

Hjelp! Innesperret veps!

Anbefalte innlegg

Gjest Amortentia
Skrevet

Det er en dum veps som har forvillet seg inn en bitteliten sprekk i nettingen. Ja, jeg har insekt-netting på vinduet!
Så nå er den jævelen innesperret mellom nettingen og vinduet, som så klart er lukket og låst.

Hvor lang tid tar det før den dør av sult/varmen?
Dør den av støvsugeren? Hva om jeg tar parfyme inni støvsugeren, hjelper det?

Hjelp! Jeg dør her, det er nesten 30 grader ute å jeg må åpne vinduet får å få luft. Jeg koker ihjel her inne snart!

Skrevet

Åpne vinduet så den flyr ut?

Gjest Amortentia
Skrevet

Åpne vinduet så den flyr ut?

Men den er sperret imellom netting og vindu, så om jeg åpner vindu så kommer den INN og ikke ut :sjokkert:

Altså vinduet mitt går innover, så nettingen er på utsiden.

Skrevet

Men den er sperret imellom netting og vindu, så om jeg åpner vindu så kommer den INN og ikke ut :sjokkert:

Altså vinduet mitt går innover, så nettingen er på utsiden.

Stikk hånda inn i en åpning og fang den i en boks(om jeg forstod riktig med vinduet og nettet). Så slipper du den ut.

AnonymBruker
Skrevet

Har du ikke en sånn elektrisk flue racket?

Er du allergisk mot insektstikk siden du er så redd?

Anonymous poster hash: bf3f3...528

Gjest Amortentia
Skrevet

Hånd... inn? No way!
Jeg hater veps, er livredd. er så redd at jeg skulker skolen før sommeren for å unngå å gå ut!

Har ikke noe fluesmekker, bruker sånn blå flue lampe.. funker den på veps? Hmm....

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da får du lure inn en fluetape.

Skaff deg en elektrisk / batteridrevet flueracket. De fungerer helt utmerket og er mye mer hygenisk enn fluetape.

Du er da verre enn meg som er allergisk og har andrenalinpennen lighende klar i tifelle stikk. Men jeg bruker ikke fluenetting. Vepsen har 2 glass med appelsinmarmelade utblandet i vann på verandaen. Der drukner de oppi i sin iver etter den fine gulfargen.

Inn kommer de ikke.

Du får vel ikke lurt et syltetøyglass inn til din veps?

1/2 fullt gass med vann og 1 stor skje syltetøy.

Anonymous poster hash: bf3f3...528

Skrevet

Husk på at vepsen er mer redd enn deg. Så lenge du ikke provoserer den, så stikker den ikke.

Det du gjør er å åpne vinduet og å slippe løs vepsen.
Siden du er så redd, kan du løpe ut av rommet og la vepsen fly ut selv. Bare husk å ha vinduet på vid gap.

Om vepsen kommer summende mot deg, skal du bare være vanlig og ikke vise frykt, men om du blir redd og slår etter vepsen så kan den stikke, ja.

Gjest tsejG
Skrevet

Gå i butikken, kjøp en boks insektspray, spray ivei, vepsen dør. Verre er det ikke...

AnonymBruker
Skrevet

skjønner panikken din godt ts... haaater veps!!

Anonymous poster hash: 5fe11...d63
AnonymBruker
Skrevet

Ta et kjøkkenglass, sett det over vepsen mens du åpner vinduet og fortsett å holde glasset mot vinduet mens du åpner helt. Slipp så og la vepsen fly ut.

Anonymous poster hash: 64f2c...d24
AnonymBruker
Skrevet

Slå den ihjel med en sammenrullet avis eller lignende. Det burde ikke være vanskelig å treffe den om den er fanget mellom nettingen og vinduet.

Anonymous poster hash: 98768...694

Gjest Amortentia
Skrevet

Alt ordnet seg, nabogutten gikk forbi. Ga han 50kr for å kom å fjerne dumme vepsen.
Moren hans var der, så hun sa det var greit at han fikk betaling mot at han fjernet den store stygge vepsen. (sånn at dere ikke trur at jeg inviterer 14 åringer inn i huset, uten at foreldrene i det minste vet det :fnise: )

Så alt er bra nå, brukte et ark og teip for å tette igjen lille hullet, ingen flere jævler skal få komme inn hit :bolledeig:

Skrevet

skulker skulen pga veps? jaja..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...