AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #1 Skrevet 12. juli 2014 Jeg har mistet visakortet mitt. Jeg var på butikken i går. Jeg husker ikke om jeg hadde det eller ikke da jeg kom hjem igjen fra butikken. Men jeg brukte ikke kortet på butikken men hadde det bare med meg i en treningsbukse. Jeg er litt sur på meg selv for dette er vimseskap fra min side. Jeg pleier å ha visakortet oppi en beholder, og pleier å ha kontroll på hvor det er. Men nå har jeg mistet helt kontrollen på hvor det er. Jeg har letet i hele huset, og tenker på å fortsette å lete litt til før jeg sperrer det. Men dersom jeg har mistet det ute, er det viktig å få det sperret med en gang. Jeg har bare 63 kroner på den kontoen. Har mer penger på en annen konto som jeg fyller på kontoen med innimellom, så bra at jeg ikke hadde satt over mer penger. Noen som vet om noen kan robbe meg med visakortet? Eller må de gjennom en ekstra sikkerhetskode på alle tjenestene på nettet slik at de ikke kan robbe meg? Anonymous poster hash: 73448...198
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #2 Skrevet 12. juli 2014 Jeg har mistet visakortet mitt. Jeg var på butikken i går. Jeg husker ikke om jeg hadde det eller ikke da jeg kom hjem igjen fra butikken. Men jeg brukte ikke kortet på butikken men hadde det bare med meg i en treningsbukse. Jeg er litt sur på meg selv for dette er vimseskap fra min side. Jeg pleier å ha visakortet oppi en beholder, og pleier å ha kontroll på hvor det er. Men nå har jeg mistet helt kontrollen på hvor det er. Jeg har letet i hele huset, og tenker på å fortsette å lete litt til før jeg sperrer det. Men dersom jeg har mistet det ute, er det viktig å få det sperret med en gang. Jeg har bare 63 kroner på den kontoen. Har mer penger på en annen konto som jeg fyller på kontoen med innimellom, så bra at jeg ikke hadde satt over mer penger. Noen som vet om noen kan robbe meg med visakortet? Eller må de gjennom en ekstra sikkerhetskode på alle tjenestene på nettet slik at de ikke kan robbe meg?Anonymous poster hash: 73448...198 Du har jo allerede en annen konto med penger. Hvorfor ta sjansen med å ikke sperre det?Anonymous poster hash: b3476...eb2
belle_ Skrevet 12. juli 2014 #3 Skrevet 12. juli 2014 Bare ring å sperr det for å være på den sikre siden Om du skulle finne det igjen er det bare å ringe banken å få det åpnet igjen, ihvertfall går det hos nordea. Så bestiller du et nytt kort i samme slengen.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #4 Skrevet 12. juli 2014 Ring banke aspa, og få kortet sperret. Det er noe som heter identitetstyberi og, da er det nok med et visakort. Butikker kan de handle med kort uten penger på kortet.Anonymous poster hash: 636ff...960
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #5 Skrevet 12. juli 2014 Du har jo allerede en annen konto med penger. Hvorfor ta sjansen med å ikke sperre det?Anonymous poster hash: b3476...eb2 Ja, men jeg har ikke kort til den andre kontoen, så nå er jeg kortløs, men bra jeg har mat i hus Så jeg må jo skaffe et nytt. Men er redd jeg kan bli robbet, og gå langt i minus men tror det går en grense på kortet. Anonymous poster hash: 73448...198
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #6 Skrevet 12. juli 2014 Ville dere ha letet litt mer før dere sperret det? Det kan være i huset, men merkelig nok føler jeg at jeg har letet overalt nå i 3 timer uten å finne det. Så er ikke verdt å sløse vekk mer av dagen pga kortet. Jeg bør gjerne bare sperre det, og bestille et nytt. Anonymous poster hash: 73448...198
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #7 Skrevet 12. juli 2014 Det finnes fortsatt nettbutikker som ikke krever bekreftelse via nettbank med bankID eller tilsvarende, altså der du kan bestille med bare informasjonen på kortet. Ville derfor sperret det umiddelbart. Da må man jo skrive inne en adresse og så videre, men det er jo stort potensiale for misbruk. Anonymous poster hash: e43ce...138
Meridian Skrevet 12. juli 2014 #8 Skrevet 12. juli 2014 Man skal ALLTID sperre visakortet når man mister det. Ring barnken så fort som mulig.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #9 Skrevet 12. juli 2014 Er vel strengt tatt en av betingelsene en skriver under på når en får kortet at det skal meldes tapt med en gang en ikke har kontroll på hvor det er? Ellers kan en bli ansvarlig for tap som måtte oppstå...Anonymous poster hash: 636ff...960
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #10 Skrevet 13. juli 2014 Kort skal sperres øyeblikkelig når du er viten om at det har kommet bort. Gjør du ikke det og du blir svindlet, vil det ha betydelig å si for hva du evt får i erstatning. Man må ikke godkjenne med 3D-secure (for eksempel bankid) på alle internettsider. Om terminal er offline, slik som terminaler i taxien pleide å være, kan kort brukes uten kode og debetkort kan overtrekkes. Anonymous poster hash: f892d...41d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå