Gå til innhold

Til dere som ikke er på facebook/instagram osv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan holder dere egentlig kontakter med venner når de flytter bort? Har en veldig god venn jeg har blitt kjent med gjennom det siste året som jeg har lyst til å holde kontakten med videre men blir så vanskelig når han ikke er på verken FB eller instagram og vi bor langt unna hverandre.

Anonymous poster hash: 37b0c...c94
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Telefon.

Anonymous poster hash: f6865...778
  • Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Synes folk her det er snålt å ikke være på FB? Jeg liker egentlig ikke å føle at jeg må oppdatere og vise bilder og at alle, både fjern og nær (det er jo vanlig å legge til hundrevis av venner) skal vite så mye om meg. Det er utrolig hvor mye FB kan avsløre av fortid, hvem man kjenner, utdannelse, jobb ++++ Skremmende!

Jeg slettet min. Deilig! Men samfunnet gjør at jeg føler meg rar

Anonymous poster hash: a4740...4e8
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mail, telefon, sms.

Folk har da overlevd før Fb.

Anonymous poster hash: 604a7...c25

• Liker 4
Gjest Kaida
Skrevet

Jeg bruker Skype med de som ikke er på FB. :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan holder dere egentlig kontakter med venner når de flytter bort? .., vanskelig når han ikke er på verken FB eller instagram og vi bor langt unna hverandre.

Pleier å sende brevduer eller om det er vindstille funker røyksignaler bra.

Anonymous poster hash: 3271a...580

• Liker 32
Gjest Christina146
Skrevet

Pleier å sende brevduer eller om det er vindstille funker røyksignaler bra.

Anonymous poster hash: 3271a...580

:skratte:

Gjest Elisabeta
Skrevet

Jeg har sletta min, og det er veldig befriende og lite slitsomt:) Ikke på noen andre sosiale medier enn KG;)

Skrevet

Det er så merkelig. Jeg har både Facebook og Instagram - ja, tilogmed Snapchat.

Alikevel føler jeg aldri utilstrekkelighet, sjalusi, slitsomhet, prestasjonsangst, overvåkethet, eller at det er avhengighetsskapende.

Dere som føler dere "befriet" etter sletting bør kanskje se litt på hvordan dere benyttet mediene før dere peker finger på at Facebook er roten til alt ondt. Just sayin.

• Liker 40
Skrevet

Jeg har ikke Facebook og klarer fint å ha kontakt gjennom tlf eller mail hvis det er sånn at jeg virkelig vil ha kontakt med folka. Man trenger ikke facebook for å ha et fullverdig liv. Det er bare noe samfunnet har prøvd å innbille folk:p

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De viktigste har jeg kontakt med på sms eller mail. Bruker ikke instagrammen til å holde kontakt egentlig, selv om vi følger hverandre der også. Flere av oss bruker ikke face til annet enn basis vedr jobb.

Anonymous poster hash: 517a2...eb3
Skrevet

Det er så merkelig. Jeg har både Facebook og Instagram - ja, tilogmed Snapchat.

Alikevel føler jeg aldri utilstrekkelighet, sjalusi, slitsomhet, prestasjonsangst, overvåkethet, eller at det er avhengighetsskapende.

Dere som føler dere "befriet" etter sletting bør kanskje se litt på hvordan dere benyttet mediene før dere peker finger på at Facebook er roten til alt ondt. Just sayin.

Jeg føler ikke noe av det du sier der, syns bare det er godt å gjøre akkurat det jeg egentlig vil gjøre /bruke fritiden på. Det er ikke på facebook og det andre greine for å si det sånn. Er noen som klarer å irritere seg over at jeg ikke har det, men det er ikke mitt problem. :)

• Liker 1
Gjest Peanut
Skrevet (endret)

Jeg liker egentlig ikke å føle at jeg må oppdatere og vise bilder og at alle, både fjern og nær (det er jo vanlig å legge til hundrevis av venner) skal vite så mye om meg. Det er utrolig hvor mye FB kan avsløre av fortid, hvem man kjenner, utdannelse, jobb ++++

O_o Vanlig å legge til hundrevis av venner? Jeg har under 90 venner på min konto og jeg har stengt for såpass mye innsyn at de som søker meg opp ikke vil finne meg. :3 Dessuten legger jeg ikke ut for mye informasjon heller. :3

Endret av Peanut
Gjest Corto Maltese
Skrevet (endret)

Hvordan holder dere egentlig kontakter med venner når de flytter bort?

Har du hørt om ting som ble oppfunnet i 1877 som kalles for telefon `?

Eller var det 1876..........vel jeg er ganske sikker det bar på 1870 tallet.

Også har man mail og sms

Endret av Corto Maltese
  • Liker 1
Skrevet

Jeg føler ikke noe av det du sier der, syns bare det er godt å gjøre akkurat det jeg egentlig vil gjøre /bruke fritiden på. Det er ikke på facebook og det andre greine for å si det sånn. Er noen som klarer å irritere seg over at jeg ikke har det, men det er ikke mitt problem. :)

Enda en misforståelse: Det er ikke tidkrevende. :) Tikker det inn en melding/invitasjon på Facebook er det akkurat som om den skulle kommet på SMS. Hverken mer eller mindre.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

O_o Vanlig å legge til hundrevis av venner? Jeg har under 90 venner på min konto og jeg har stengt for såpass mye innsyn at de som søker meg opp ikke vil finne meg. :3 Dessuten legger jeg ikke ut for mye informasjon heller. :3

Mange har fra 300 - 2000, oppgir bosted, hjemsted, utdannelse, jobb, åpent for hvem som helst. Synes det hadde vært svært ubehagelig.

Anonymous poster hash: a4740...4e8

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

De viktigste har jeg kontakt med på sms eller mail. Bruker ikke instagrammen til å holde kontakt egentlig, selv om vi følger hverandre der også. Flere av oss bruker ikke face til annet enn basis vedr jobb.

Anonymous poster hash: 517a2...eb3

Jeg er nok å betrakte som en retardert fortidslevning. Jeg aner ikke hva instagram, snapchat og skype er. En gang i tiden opprettet jeg en facebook-konto, men der kikker jeg bare innom når jeg av og til husker på det. Har ikke lagt ut sensitive opplysninger om meg selv.

Ellers benytter jeg meg av telefon, meldinger, mail.

Endret av Arabella
Skrevet

Enda en misforståelse: Det er ikke tidkrevende. :) Tikker det inn en melding/invitasjon på Facebook er det akkurat som om den skulle kommet på SMS. Hverken mer eller mindre.[/quot

Hva med hvis man rett og slett IKKE vil ha Facebook i det hele tatt? Driter i at det ikke er ditt eller ikke er datt! De som koser seg med facebooken sin skal selvsagt få lov til det :) Men vi som ikke har det går ikke glipp av noe og har det bra i vårt facebokkfrie liv. Altså, man kan ha et fullverdig liv uten og ha god kontakt med mennesker i sine liv (hvis Man virkelig ønsker det) helt uten facebook ;)

• Liker 3
Gjest Peanut
Skrevet

Mange har fra 300 - 2000

Jeg skal medgi at jeg en stund hadde over 3000 "venner", men de var bare spillvenner etter som jeg spilte en haug med spill der inne. Etter en stund gadd jeg ikke mer av det fordi det skled helt vilt ut, og dermed så kuttet jeg ut de som kun var spillvenner.

Synes ikke det gjør noe å ha så få som jeg har heller. :3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...