AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #1 Skrevet 12. juli 2014 Kall meg gjerne snylter men etter å ha selv slitt med NAV grunnet helsemessige årsaker og en lang prosess er det slike mennesker som gjør meg forbannet. Har en bekjent i tyve årene som nå har vært sykemeldt i snart et år grunnet rygg. Jeg har selv vært vitne til at hun "bruker" andres symptomer hos legen. Hun er nå sykemeldt, men alikevel har hun andri fartet like mye som hun gjør nå. Med utenlands turer, privat nedvasking av hus, fjellturer osv. osv... Mitt spørsmål er vel egentlig hvordan kan man gå frem? kan man klage eller lede nav i rett retning? Og hva må eventuelt til? Anonymous poster hash: 420c8...900
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #2 Skrevet 12. juli 2014 Bekjent* Anonymous poster hash: 2cc42...0c4 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #3 Skrevet 12. juli 2014 Meld dette inn anonymt til NAV. Da er NAV forpliktet til å undersøke saken på samme måte som barnevernet. Verken du eller jeg vet hva vedkommende snakker med legen om, hva som er diagnose på sykemeldingen hennes, om hun har søkt og fått tillatelse til å foreta utenlandsreiser osv. I dag skal man jo være veldig syk om man er 100 % borte fra arbeidsplassen. NAV må jo nesten få et tips for å kunne undersøke. Det er jo våre alles skattepenger hun eventuelt, merk eventuelt misbruker. Ta en telefon til NAV og spør hvordan du skal gå frem, du kan være anonym.Anonymous poster hash: 83ef0...337 7
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #4 Skrevet 12. juli 2014 Takktakk, når det gjelder hva vedkommende snakker med legen om så er det sant, man vet ikke. Men er temmelig sikker på at vedommende ikke har søkt om det ene eller det andre da det meste skjer over natten og ting hun selv har sakt styrker mine mistenker. Anonymous poster hash: 2cc42...0c4
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #5 Skrevet 12. juli 2014 Hvorfor skal du absolutt anmelde det anonymt? Tørr å stå for dine mistanker menneske! Anonymous poster hash: 974cf...41c 4
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #6 Skrevet 12. juli 2014 Takktakk, når det gjelder hva vedkommende snakker med legen om så er det sant, man vet ikke. Men er temmelig sikker på at vedommende ikke har søkt om det ene eller det andre da det meste skjer over natten og ting hun selv har sakt styrker mine mistenker. Anonymous poster hash: 2cc42...0c4 [/quote Ingen som er sykemeldt kan reise ut av landet uten at legen har informert nav om utenlandsturen og fått nav sin godkjenning. Ellers mister de retten til sykepenger.Anonymous poster hash: 83ef0...337
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #7 Skrevet 12. juli 2014 Hvorfor skal du absolutt anmelde det anonymt? Tørr å stå for dine mistanker menneske! Anonymous poster hash: 974cf...41c Sier en anonym bruker... Hvorfor jeg velger å gjøre ting antonymt har det ingenting med saken og gjøre, spør vedkommende eller om det blir nevt har jeg ikke problemer med å stå fram. Men det er andre involvert i denne saken og har ikke planer om å dra usyldige kjente og kjere inn i denne situasjonen, derfor velger det å gjøre det anonymt. Anonymous poster hash: 2cc42...0c4 3
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #8 Skrevet 12. juli 2014 Misunnelsen kjenner ingen grenser.Anonymous poster hash: 5aecd...8b7 6
Meridian Skrevet 12. juli 2014 #9 Skrevet 12. juli 2014 Kall meg gjerne snylter men etter å ha selv slitt med NAV grunnet helsemessige årsaker og en lang prosess er det slike mennesker som gjør meg forbannet. Har en bekjent i tyve årene som nå har vært sykemeldt i snart et år grunnet rygg. Jeg har selv vært vitne til at hun "bruker" andres symptomer hos legen. Hun er nå sykemeldt, men alikevel har hun andri fartet like mye som hun gjør nå. Med utenlands turer, privat nedvasking av hus, fjellturer osv. osv... Mitt spørsmål er vel egentlig hvordan kan man gå frem? kan man klage eller lede nav i rett retning? Og hva må eventuelt til? Anonymous poster hash: 420c8...900 Er du med henne 24 timer i døgnet? Vet du egentlig alt om henne? Du vet man kan dra på turer i inn-og utland selv om man har vondt i ryggen? Å gå på fjelltur, og å trene, er viktig uansett! Og hva er dette maset om privat nedvasking av huset? Hun må da få vaske huset sitt? Man klarer jo det på en god dag. Det er så mange som er sjalu, og jeg syns synd på dere som er så sjalu. Tenk å kaste bort tiden på sånt tull? Bruk heller tiden på deg selv. Disse grunnene du kommer med er jo ingen grunner til å anmelde henne? 7
Gjest Pheel Skrevet 12. juli 2014 #10 Skrevet 12. juli 2014 Fy flate, håper virkelig dette bare er tull og at ingen er så smålige som det du er! Du vet virkelig ikke hvordan denne personen har det på sitt verste, for da er hun garantert ikke sammen med deg eller ute. Shoppe og vaske må man jo gjøre, og du vet med stor sannsynlighet ikke nøyaktig hvorfor denne personen skal til utlandet heller. 11
Antoinette Skrevet 12. juli 2014 #11 Skrevet 12. juli 2014 Litt gøy at du skiver du bare er en bekjent med vet svært mye om hva dette personen foretar seg. 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #12 Skrevet 12. juli 2014 ...og DER! ...var KG-mobben tilbake. Dere som klager på TS vet tydeligvis mer om TS' bekjent en det TS gjør selv? Hvorfor skader det den bekjente at NAV undersøker nærmere om støtten er berettiget? Hvis hun har sitt på det tørre, skjer det da ingenting. Anonymous poster hash: 79943...94d 13
Gjest kassycat Skrevet 12. juli 2014 #13 Skrevet 12. juli 2014 jeg ville også sagt fra til nav, ts. det er så mange snyltere.. 4
Gjest Blomst83 Skrevet 12. juli 2014 #14 Skrevet 12. juli 2014 Kall meg gjerne snylter men etter å ha selv slitt med NAV grunnet helsemessige årsaker og en lang prosess er det slike mennesker som gjør meg forbannet. Har en bekjent i tyve årene som nå har vært sykemeldt i snart et år grunnet rygg. Jeg har selv vært vitne til at hun "bruker" andres symptomer hos legen. Hun er nå sykemeldt, men alikevel har hun andri fartet like mye som hun gjør nå. Med utenlands turer, privat nedvasking av hus, fjellturer osv. osv... Mitt spørsmål er vel egentlig hvordan kan man gå frem? kan man klage eller lede nav i rett retning? Og hva må eventuelt til? Anonymous poster hash: 420c8...900 Så du har vært med henne inn når hun har vært hos legen?
Gjest Blomst83 Skrevet 12. juli 2014 #15 Skrevet 12. juli 2014 (endret) jeg ville også sagt fra til nav, ts. det er så mange snyltere.. Hva baserer du det utsagnet på? Har du noe dokumentasjon/link til å backe opp utsagnet ditt,eller er det din personlige mening. Nei jeg sier ikke at det ikke finnes folk der ute som utnytter NAV.Selvom jeg selv mottar støtte fra NAV så er jeg ikke naiv,men synes det er drøyt å si at det er så mange. Edit:Mener ikke å være frekk/spydig.Jeg bare lurer. Endret 12. juli 2014 av Blomst83
Meridian Skrevet 12. juli 2014 #16 Skrevet 12. juli 2014 ...og DER! ...var KG-mobben tilbake. Dere som klager på TS vet tydeligvis mer om TS' bekjent en det TS gjør selv? Hvorfor skader det den bekjente at NAV undersøker nærmere om støtten er berettiget? Hvis hun har sitt på det tørre, skjer det da ingenting. Anonymous poster hash: 79943...94d Det er ikke lett å få sykmelding eller å komme over på AAP ELLER å få uføretrygd ... det er en grunn til det, og det er mellom pasient, fastlege og NAV, eventuelt andre instanser. 3
Gjest Snuppi Skrevet 12. juli 2014 #17 Skrevet 12. juli 2014 Dette er en bekjent skriver du. Hvordan kan det ha seg at du vet så mye om hvilke symptomer hun beskriver til legen?
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #18 Skrevet 12. juli 2014 Ts, på hvilken måte vil set gjøre ditt liv bedre om du 'sladrer'? Den enorme skadefryden dersom du skulle ha rett? Vil du glede deg like mye om hun feks skulle bli alvorlig skadet i en bilulykke?Anonymous poster hash: 5aecd...8b7 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #19 Skrevet 12. juli 2014 Anonymous poster hash: 2cc42...0c4 At jeg svarer deg som anonym vedkommer ikke saken. Du derimot bør være såpass oppegående at du leverer dine mistanker åpent og ikke vær så feig at du leverer en klage anonymt. Så får hun vite hva slags menneske du er om det viser seg at hennes helsehistorikk er en annen enn den du har fått servert. Det er en kjent sak at mange snur på sin helsehistorie fordi de vet hvor fordommene ligger. Du sier du vil ta hensyn til noen andre uskyldige? Pisspreik! Det er deg selv du vil skåne. Hvis ikke du kan levere inn en klage under eget navn så får du holde kjeft- Mest sannsynligvis vet du ikke sannheten om henne. Anonymous poster hash: 974cf...41c 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #20 Skrevet 12. juli 2014 Du kan henvende deg anonymt ja. Det er ikke noe moralsk galt i å ha mistanker og si ifra, men jeg skulle omtrent visst at noen snyltet på systemet for å gå til NAV med det. Og det vet du overhodet ikke - hun er en bekjent og du har ingenting med hennes legetimer. Dersom det ikke er noe galt lider hun ingen skade, men NAV er allerede underbemannet og de bruker ressurser på dette som er bortkastet ved ubegrunnede anklager. Jeg synes det er litt illevarslende at du selv har gått på NAV og har dårlig erfaring og at det er motivasjonen her. Det er ikke din bekjents feil at de var dårlige på å behandle din sak. Du må kunne legge det bak deg og fokusere på livet ditt uten å leke privatdetektiv og skulle "ta" folk fordi du er bitter over din egen opplevelse. Anonymous poster hash: 9170f...ba1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå