AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #1 Skrevet 12. juli 2014 Foreldrene mine har hatt huset til salgs i 4 mnd. Megler har ikke holdt en eneste visning, og interessenter må ta direkte kontakt med foreldrene mine for privat visning. Kan de da også ta imot private bud hvis noen kjøpere ønsker det? Dvs uten at det blir budrunde via megler? Hva må de i så fall være obs på? Det blir jo naturlig nok ingen budrunde når det ikke arrangeres felles visning, for alle interesserte sitter bare på gjerdet og venter... Anonymous poster hash: f7f0d...fc1
Sommernatt Skrevet 12. juli 2014 #2 Skrevet 12. juli 2014 Er bare å si at dere ønsker visning da, men neppe et sjakktrekk midt i fellesferien. Foreldrene dine bestemmer helt selv hvem de vil selge til og hvilket bud de godtar :-)
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #3 Skrevet 12. juli 2014 Hele hensikten med å engasjere en megler er jo å ha en som gjør jobben for deg. Hvilken skriftlig avtale er der mellom megleren og foreldrene dine? Fungerer ikke megleren, undersøk om foreldrne dine kan gå i fra avtalen, eller om der er noen sjef eller andre dere kan ta saken opp med. Personlig ville jeg ha bytta megler.Anonymous poster hash: ba2b9...538
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #4 Skrevet 12. juli 2014 Foreldrene mine har hatt huset til salgs i 4 mnd. Megler har ikke holdt en eneste visning, og interessenter må ta direkte kontakt med foreldrene mine for privat visning. Kan de da også ta imot private bud hvis noen kjøpere ønsker det? Dvs uten at det blir budrunde via megler? Hva må de i så fall være obs på? Det blir jo naturlig nok ingen budrunde når det ikke arrangeres felles visning, for alle interesserte sitter bare på gjerdet og venter... Anonymous poster hash: f7f0d...fc1 Et litt snodig valg av dine foreldre å droppe visning. Det beste er nok å overtale dem til å holde 1-2 slike over fellesferien. Å selge uten at alle interessenter får by er neppe lurt - det er jo pga håpet om en budrunde at en i det hele betaler 100' til megleren, så om en da selger til første og beste kunne en like godt solgt privat.Anonymous poster hash: 392f8...233
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #5 Skrevet 12. juli 2014 Det er ikke foreldrene mine som dropper visning, det er megler som insisterer på at privat visning er godt nok. Siden april har det vært 4 på visning så vi er jo ikke enige, men lite å gjøre med det nå i ferien, og nå flytter de så huset står igjen, tomt og usolgt. Vi vil så klart helst ha budrunde, men lurer på hvordan man går frem OM det kommer et privat bud. Det er jo lettere for folk å by privat enn til en megler ingen har sett eller møtt. det viktigste er å få solgt huset så fort som mulig. Så vi vil bare være forberedt hvis et privat bud kommer - hva må man tenke på? Tar vi kontakt med megler om et privat bud kommer, eller er megler ikke mulig å bruke til slik hjelp om ting skjer privat. Megler tar 80 000 i betaling, så NOE må han vel kunne bidra med? Anonymous poster hash: f7f0d...fc1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #6 Skrevet 12. juli 2014 Det er ikke foreldrene mine som dropper visning, det er megler som insisterer på at privat visning er godt nok. Siden april har det vært 4 på visning så vi er jo ikke enige, men lite å gjøre med det nå i ferien, og nå flytter de så huset står igjen, tomt og usolgt. Vi vil så klart helst ha budrunde, men lurer på hvordan man går frem OM det kommer et privat bud. Det er jo lettere for folk å by privat enn til en megler ingen har sett eller møtt. det viktigste er å få solgt huset så fort som mulig. Så vi vil bare være forberedt hvis et privat bud kommer - hva må man tenke på? Tar vi kontakt med megler om et privat bud kommer, eller er megler ikke mulig å bruke til slik hjelp om ting skjer privat. Megler tar 80 000 i betaling, så NOE må han vel kunne bidra med? Anonymous poster hash: f7f0d...fc1 Alvorlig talt? Få megleren på banen eller gi han sparken! Hva står skrevet i avtalen mellom megleren og foreldrene dine? Private bud har dere vel egentlig ikke lov til å godta når dere har megler? Det blir som å engasjere en advokat og på egenhånd fortsette å håndtere saken selv.Anonymous poster hash: ba2b9...538
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #7 Skrevet 12. juli 2014 Alvorlig talt? Få megleren på banen eller gi han sparken! Hva står skrevet i avtalen mellom megleren og foreldrene dine? Private bud har dere vel egentlig ikke lov til å godta når dere har megler? Det blir som å engasjere en advokat og på egenhånd fortsette å håndtere saken selv.Anonymous poster hash: ba2b9...538 Det er akkurat det jeg lurer på, hva de har lov til. Leste jo om noen kjøpere som nylig gjorde dette (var det i Dagens Næringsliv?), altså kuppet budrunden ved å gi privat bud, så da må det jo være lovlig å ta imot private bud? TS Anonymous poster hash: f7f0d...fc1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #8 Skrevet 12. juli 2014 Foreldrene mine vil ikke klage før huset er solgt, så lite jeg kan gjøre. Ser ikke helt vitsen i å klage etterpå, da... TS Anonymous poster hash: f7f0d...fc1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #9 Skrevet 12. juli 2014 http://www.dn.no/privat/2014/07/01/2150/Bolig/kuppet-budrunden Anonymous poster hash: aad2a...6fe
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #10 Skrevet 12. juli 2014 Så vidt jeg vet står selger helt fritt til å ta akseptere private bud utenom budrunder. Dersom dere får et bud til den prisen dere har sett for dere synes jeg dere bør slå til hvis det er viktig å få boligen solgt. Dere bør spørre megleren hva dere får for de 80 000 dere gir ham, og vurdere om han er verdt det. Anonymous poster hash: 54f51...819
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #11 Skrevet 12. juli 2014 Nettopp en venn av meg som solgte huset sitt. ... selger og kjøper avtalte prisen seg i mellom, også tok megler seg av alt det praktiske Anonymous poster hash: 8fe5f...dc1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå