Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det slik at betjeningen ved butikkene i Coop skal spørre kundene om de har medlemskort, ved betaling for varer i butikk?



Anonymous poster hash: c8e97...bb7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det slik at betjeningen ved butikkene i Coop skal spørre kundene om de har medlemskort, ved betaling for varer i butikk?

Anonymous poster hash: c8e97...bb7

Ja du må spørre alle. Dessuten må du ha et slikt kort selv om du vil eller ei. Coop suger!

Anonymous poster hash: f934c...4b5

AnonymBruker
Skrevet

Ja du må spørre alle. Dessuten må du ha et slikt kort selv om du vil eller ei. Coop suger!

Anonymous poster hash: f934c...4b5

Takk for svar :blomst:

Jeg har mange ganger erfart at flere kunder inkl meg ikke har blitt spurt om vi har medlemskort. Dette er synd, da mange kan gå glipp av medlemsutbytte dersom de selv ikke husker å levere medlemskortet til den som sitter i kassa. Det er greit å vite at betjeningen skal spørre. Men hva kan man gjøre med at flere faktisk ikke spør?

Anonymous poster hash: c8e97...bb7

AnonymBruker
Skrevet

Ja du må spørre alle. Dessuten må du ha et slikt kort selv om du vil eller ei. Coop suger!

Anonymous poster hash: f934c...4b5

Ja, er det ikke grusomt at de hjelper folk til å spare penger...

Anonymous poster hash: 145ca...403

  • Liker 1
Skrevet

Vi er pålagt å spørre ja:-) står i kassainstruksen. Noen ganger syns jeg det er litt masete å spørre, hvis kunden feks har veeeldig få varer og står klar med bankkortet og ser stressa/travel ut..

Vi skal si hei, medlemskort, kvittering? Og hade:-) absolutt minstekrav

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i Coop.

Den som sitter i kassa skal alltid spørre om medlemskort. Det er en del av jobben. Når kunden skal betale lyser hele skjermen opp med "Har du medlemskort?" slik at vi lettere skal huske å spørre kunden hvis ikke kortet er slått inn allerede.

Likevel glemmes det ofte å spørre. Når mysteryshopper kommer innom (Klar for kunde) er spørsmål om medlemskort i kassa et av kriteriene som skal vurderes. Det blir dårlig score hvis det ikke blir spurt om medlemskort. Vurderingen kan etterpå leses av alle som jobber i butikken, og det står som regel navn eller andre kjennetegn på den som satt i kassa. Det er rett og slett pinlig å få dårlig vurdering. Mange kunder blir også sure hvis man glemmer å spørre om medlemskort, når de selv husker det når det akkurat er for sent. Det gjør jobben vår enklere når kunden husker medlemskortet selv (og sparer oss alle litt tid), men det skal spørres. Du kan med rette bli irritert hvis du ikke blir spurt! :)



Anonymous poster hash: e97e4...9c6
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja du må spørre alle. Dessuten må du ha et slikt kort selv om du vil eller ei. Coop suger!

Anonymous poster hash: f934c...4b5

Nå forstår jeg ikke helt hva du mener? Det er da valgfritt å ha coopkort

Anonymous poster hash: edb75...3a7

  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nå forstår jeg ikke helt hva du mener? Det er da valgfritt å ha coopkort

Anonymous poster hash: edb75...3a7

Ansatte ha medlemskort. Jeg antar det er det vedkommende mener.

Anonymous poster hash: e97e4...9c6

  • Liker 1
Skrevet

*sukk* Noen burde revidere den stillingsinstruksen. Jeg hater å bli spurt om kort, spesielt siden jeg ikke egentlig vil ha et. Alt for mange kort som det er. Jeg måtte imidlertid gi meg siden en coop er nærbutikken her jeg bor og det ble alt for irriterende med alt maset om et kort jeg verken hadde eller ville ha.

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, man skal spørre. Men jeg har etterhvert "gitt" opp å spørre utlendinger som tyskere og franskmenn. Det hender selvsagt, siden jeg egentlig er pålagt det, men om de snakker fryktelig dårlig engelsk lar jeg det vær :P



Anonymous poster hash: 65815...500
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke problemet ved å bli spurt. Er jo bare å si ja eller nei. Coopkort gir dessuten flere fordeler. Blant annet i forbindelse med diverse hoteller, bensin og Kappahl.



Anonymous poster hash: c8da8...eb6
  • Liker 6
Gjest Hvithai
Skrevet

Takk for svar :blomst:

Jeg har mange ganger erfart at flere kunder inkl meg ikke har blitt spurt om vi har medlemskort. Dette er synd, da mange kan gå glipp av medlemsutbytte dersom de selv ikke husker å levere medlemskortet til den som sitter i kassa. Det er greit å vite at betjeningen skal spørre. Men hva kan man gjøre med at flere faktisk ikke spør?

Anonymous poster hash: c8e97...bb7

Du virker som drømmekunden....

  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ansatte ha medlemskort. Jeg antar det er det vedkommende mener.

Anonymous poster hash: e97e4...9c6

Det er helt feil. jobber i Coop og vi må ikke ha medlemskort. hvis vi har medlemskort så får vi ansatte rabatt i tillegg til det som alle medlemmer. Men kan hende at enkelte lag har krav om at ansatte må ha medlemskort selv vårt lag ikke har det.

Anonymous poster hash: 4dd97...3fc

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes som kunde det er helt greit å bli spurt. Men en ting jeg synes er irriterende er at man ikke kan registrere sitt eget bankkort, slik at bonusen blir registrert automatisk. Dette har Trumf, og det gjør at jeg får med meg all bonus hos deres butikker. Når et gjelder Coop så blir det ofte at jeg glemmer å benytte det eller ta det med når jeg ikke er i matbutikken. Så der går jeg faktisk glipp av en del.

Kan dere som jobber hos Coop gi en forklaring på hvorfor det er slik? Blir jo ekstremt mange kort i lomma etterhvert.

Anonymous poster hash: ebbd2...f39

  • Liker 2
Gjest Hvithai
Skrevet (endret)

Synes som kunde det er helt greit å bli spurt. Men en ting jeg synes er irriterende er at man ikke kan registrere sitt eget bankkort, slik at bonusen blir registrert automatisk. Dette har Trumf, og det gjør at jeg får med meg all bonus hos deres butikker. Når et gjelder Coop så blir det ofte at jeg glemmer å benytte det eller ta det med når jeg ikke er i matbutikken. Så der går jeg faktisk glipp av en del.

Kan dere som jobber hos Coop gi en forklaring på hvorfor det er slik? Blir jo ekstremt mange kort i lomma etterhvert.

Anonymous poster hash: ebbd2...f39

Coop har et eget betalingskort, det samme har vel Trumf? Eller har du fått registrert bonusen på et eget bankkort som ikke er Trumf sitt?

Endret av Hvithai
Skrevet

Coop har et eget betalingskort, det samme har vel Trumf? Eller har du fått registrert bonusen på et eget bankkort som ikke er Trumf sitt?

Man kan få trumf direkte på det vanlige visakortet fra banken. Det har jeg, kjempepraktisk!

  • Liker 2
Gjest Hvithai
Skrevet

Man kan få trumf direkte på det vanlige visakortet fra banken. Det har jeg, kjempepraktisk!

Takk, var ikke klar over det.

AnonymBruker
Skrevet

Da vil jeg spørre om noe annet på coop. Er de tilbudskupongene vi fikk tilsendt i posten slutt? Fikk ikke noe den siste gangen oversikten over medlemsutbyttet kom, så jeg lurer bare.



Anonymous poster hash: a479f...8f2
AnonymBruker
Skrevet

Du virker som drømmekunden....

?

Hva kan man gjøre med at flere faktisk ikke spør?

Anonymous poster hash: c8e97...bb7

Skrevet

Da vil jeg spørre om noe annet på coop. Er de tilbudskupongene vi fikk tilsendt i posten slutt? Fikk ikke noe den siste gangen oversikten over medlemsutbyttet kom, så jeg lurer bare.

Anonymous poster hash: a479f...8f2

Vi fikk nye kuponger i forrige uke, så her sør har de i alle fall det fortsatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...