AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #1 Skrevet 12. juli 2014 Har fått tilbud om 5000 kr som kompensasjon for feil på vårt nye bad. Det er problemer med fallet i dusjen og vannet blir derfor liggende lenge på gulvet. Det er også noen ujevnheter på gulvet andre steder. Det er ikke sånn at alt vannet renner i feil retning og at det er fare for store skader, men man ønsker jo ikke et bad fullt av vanndammer heller. Syntes 5000 kr var litt lite? Noen som har erfaring eller vet hva det vil koste å fikse på det? Har ikke lyst på en lettvint løsning som eks. sette opp en liten kant. Har jo tross alt betalt for et feilfritt bad og vil ikke fikse på det med enkle løsninger. Anonymous poster hash: d1d22...c11
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #2 Skrevet 12. juli 2014 Har fått tilbud om 5000 kr som kompensasjon for feil på vårt nye bad. Det er problemer med fallet i dusjen og vannet blir derfor liggende lenge på gulvet. Det er også noen ujevnheter på gulvet andre steder. Det er ikke sånn at alt vannet renner i feil retning og at det er fare for store skader, men man ønsker jo ikke et bad fullt av vanndammer heller. Syntes 5000 kr var litt lite? Noen som har erfaring eller vet hva det vil koste å fikse på det? Har ikke lyst på en lettvint løsning som eks. sette opp en liten kant. Har jo tross alt betalt for et feilfritt bad og vil ikke fikse på det med enkle løsninger. Anonymous poster hash: d1d22...c11 Hvor mye betalte dere for jobben med gulvet på badet (arbeidspenger, materiell m.m)? Jeg ville spurt 2 andre firma om prisen de tar for å rette dette opp, før jeg evt godtar foreslått kompensasjon. Jeg synes også at det er lite Anonymous poster hash: 7d702...1b6
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #3 Skrevet 12. juli 2014 Det var et helt nytt hus med nytt bad! Anonymous poster hash: d1d22...c11
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #4 Skrevet 12. juli 2014 Det var et helt nytt hus med nytt bad! Anonymous poster hash: d1d22...c11 Jeg ville meldt meg inn i huseiernes landsforbund http://www.huseierne.no/ , der du bl.a får gratis råd og hjelp http://www.huseierne.no/om-oss/medlemskap/medlemsfordeler/ og spurt om råd Anonymous poster hash: 7d702...1b6
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #5 Skrevet 12. juli 2014 Jeg ville meldt meg inn i huseiernes landsforbund http://www.huseierne.no/ , der du bl.a får gratis råd og hjelp http://www.huseierne.no/om-oss/medlemskap/medlemsfordeler/ og spurt om råd Anonymous poster hash: 7d702...1b6 Takk for tips! Anonymous poster hash: d1d22...c11
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #6 Skrevet 12. juli 2014 Takk for tips! Anonymous poster hash: d1d22...c11 Takk for hyggelig tilbakemelding Lykke til Anonymous poster hash: 7d702...1b6
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #8 Skrevet 12. juli 2014 Jeg hadde ikke godtatt det.Anonymous poster hash: 4641f...d9a
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #9 Skrevet 12. juli 2014 Jeg hadde ikke godtatt det.Anonymous poster hash: 4641f...d9a TS her; Nei, jeg føler ikke det er riktig å godta det. Jeg kan ikke mye om bad, men det er jo det dyreste rommet å fikse på så 5000 føles veldig lite?! Anonymous poster hash: d1d22...c11
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #10 Skrevet 12. juli 2014 TS her;Nei, jeg føler ikke det er riktig å godta det. Jeg kan ikke mye om bad, men det er jo det dyreste rommet å fikse på så 5000 føles veldig lite?! Anonymous poster hash: d1d22...c11 Ja, helt enig! 5000,- er jo en slikk og ingenting som komp. for ett så dyrt rom som ett bad er. Kommer til å koste titalls tusen for utbygger å rette opp i feilen. Jeg hadde valgt oppretting.Anonymous poster hash: 4641f...d9a 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #11 Skrevet 12. juli 2014 Et helt nytt bad også klarer de å rote det til slik? Har du krevd retting eller avhjelping av feilen? Få en vurdering av flere andre fagfolk, pass på å reklamere skriftlig og søk evt. Hjelp hos advokat. Du har vel innboforsikring? Den dekker normalt og rettshjelp. Feil på bad er kostbare feil.Anonymous poster hash: 7055c...bbb
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #12 Skrevet 12. juli 2014 Som de andre sier, ikke godta denne summen. Dette kan ikke kompenseres heller, det må rettes opp. Enten av det opprinnelige firmaet eller noen andre. Tenk også over at dette kan skape trøbbel om du får skade, skal selge og så videre. Så ta kampen nå. Godt råd over å melde seg inn i Huseiernes landsforbund.Anonymous poster hash: 1ca8a...1f3 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #13 Skrevet 12. juli 2014 TS her; Takker for tilbakemeldinger! Er egentlig ganske enig alt som er blitt nevnt, men måtte bare lufte det for å være sikker på at det ikke bare er jeg som er urimelig. Vi kan nok velge å få feilen utbedret og det er jo det vi bør gjøre også med tanke på et evt. salg i fremtiden. Synes bare det er snodig at de tilbyr så lite som en evt. kompensasjon. Det er ikke det eneste de må rette opp for å si det sånn.. Listen er ganske lang! Anonymous poster hash: d1d22...c11
TrickyCicci Skrevet 12. juli 2014 #14 Skrevet 12. juli 2014 De prøver bare å slippe unna. Sier som de andre (og som du egentlig ser selv) krev retting. Tipper du kommer til å irritere deg grønn over vanndammer helt til det fikses, uavhengig om du skulle bli tilbudt 5000 eller 50 000 for feilen. I et helt nytt hus blir det bre irriterende med slike feil.
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2014 #15 Skrevet 17. juli 2014 Jepp, det er jo helt funklende nytt så alt burde jo være strøkent! Kommer ikke til å godta 5000, men har heller ingen tillit til at de klarer å fikse feilen. De ønsker å rette det ved å legge nye fliser over de gamle. Jeg ønsker et bad som er i henhold til standard! Ikke et lappeteppe! Anonymous poster hash: d1d22...c11
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2014 #16 Skrevet 17. juli 2014 Jepp, det er jo helt funklende nytt så alt burde jo være strøkent! Kommer ikke til å godta 5000, men har heller ingen tillit til at de klarer å fikse feilen. De ønsker å rette det ved å legge nye fliser over de gamle. Jeg ønsker et bad som er i henhold til standard! Ikke et lappeteppe! Anonymous poster hash: d1d22...c11 Den løsningen er ikke god. Innhent en eller to vurderinger fra firmaer om feilen og hvordan de vurderer at den skal kunne avhjelpes. Og så tar du kontakt med en advokat med spesialkompetanse på feil og mangler ved eiendom.Anonymous poster hash: 7055c...bbb
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2014 #17 Skrevet 31. juli 2014 Den løsningen er ikke god. Innhent en eller to vurderinger fra firmaer om feilen og hvordan de vurderer at den skal kunne avhjelpes. Og så tar du kontakt med en advokat med spesialkompetanse på feil og mangler ved eiendom.Anonymous poster hash: 7055c...bbb TS her; Ja det høres ut som advokatmat snart.. Men vegrer meg litt. De truet oss med advokat da vi stilte spørsmål ved overtagelse (gjaldt andre ting) og sa at det kom til å bli dyrt for oss. Jeg vet de sier det for å true og skremme oss, men samtidig er jeg jo selvfølgelig redd for å tape saken og gå på en kjempesmell. Har vel krav på advokathjelp gjennom forsikringen med egenandel 4000 kr. Anonymous poster hash: d1d22...c11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå