Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg sitter i en vanskelig situasjon og håper at noen har noen råd å komme med til meg..

Jeg er 18 år, har akkurat avsluttet min skolegang og skal nå inn i militæret. Derfor har jeg ingen jobb, og da heller ingen penger. Jeg har mange regninger som skal betales, men på min konto står det 100 kr siden min far nettopp sluttet å betale barnebidrag til meg. I tillegg til dette har nav feilutbetalt 6000 kroner til meg, som jeg da trodde var etterbetaling av barnebidrag, og som jeg nå må betale tilbake til de.. Det er 2 måneder til jeg skal inn i militæret. Jeg bor hos min mor som ikke er hjemme for tiden, men hun betaler husleien..

Hvordan skal jeg klare dette? Hvordan skal jeg kunne betale regningene mine og få tak i mat?

Håper noen har noen smarte løsninger og kan hjelpe meg med dette problemet!

Anonymous poster hash: 7fea0...af1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med nav.

AnonymBruker
Skrevet

Snakk med nav.

Men hva kan nav hjelpe meg med? Vet ikke hva jeg skal spørre etter

Skrevet

Men hva kan nav hjelpe meg med? Vet ikke hva jeg skal spørre etter

Du forklarer situasjonen og de hjelper deg.

• Liker 2
Skrevet

Snakk med nav, kanskje du kan få betalingsutsettelse, og litt stønad frem til du skal i militæret!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har du ikke tenkt på dette før?

Hvorfor har du ikke hatt deltidsjobb/sommerjobb under skolegangen og spart opp penger til denne overgangssituasjonen? Det er det folk må gjøre, ikke vente på penger fra saten (barnebidrag) også løpe til nav så snart det opphører ved 18 år får å se hva neste ytels kan være.

Anonymous poster hash: f168a...311
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Må bare også legge til at det ikke er tomt på kontoen din fordi din far har sluttet å gi deg bidrag,slik du skriver, men fordi du ikke har jobbet eller spart.

Anonymous poster hash: f168a...311
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Be om utsettelse på regningene, kutt utgiftene ned til beinet og ikke unn deg noe som helst. Den colaen du har lyst på i sommervarmen kan du glemme, og telefonabonnement kan du undersøke om du kan få billigere. Selg ting, gå på småjobber på finn så får du kanskje inn noen kroner. Undersøk om noen trenger hjelp til å vanne bedet eller klippe plenen. Det er jo bare midlertidig; når du begynner i militæret får du jo noen kroner mellom hendene.

Anonymous poster hash: a7cd7...6ab
AnonymBruker
Skrevet

Spør dine foreldre om et lite lån.

Anonymous poster hash: 719b1...fba

• Liker 1
Gjest Cevita
Skrevet (endret)

Her har du satt deg selv i en vanskelig situasjon, som du forhåpentligvis lærer noe av slik at du vet at du må tenke fremover, og legge av penger i vanskelige situasjoner.

Men det hjelper jo ikke så mye i akkurat dette tilfellet....

Du skriver at du bor hos mor akkurat nå. Kanskje det finnes noe knekkebrød/havregryn og hermetikk i skapene der du kan leve av, så har du hvertfall matbehovet dekket. Regninger kan du få utsettelse på. Det er vel ikke snakk som så mye, (med unntak på den på 6000, som du kanskje får utsettelse på) for de store utgiftene til leie/bil/strøm/internett osv har du kanskje ikke?

Så har du kanskje en sykkel du får kommet deg rundt med?

Endret av Cevita
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...