AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #1 Del Skrevet 11. juli 2014 Nå i helga passer vi hundene til svigers. Var nettopp ute på dagens siste luftetur med dem og den dumme engelsk setteren fant en padde. Vi fikk ikke med oss at hun hadde sett noe padde før vi så en sak bli slengt et par meter oppi lufta. Hun fikk glefsa til den en gang til før vi fikk henne bort fra den. Nå ligger hun i senga si og rister på hodet og lager rare grimaser. Tror dere hun hadde blitt akutt dårlig om den var giftig? Eller kan hun bli verre iløpet av natta? Burde vi dra til dyrlegen?Anonymous poster hash: cf407...232 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la Flaca Skrevet 11. juli 2014 #2 Del Skrevet 11. juli 2014 http://www.agria.no/hund/artikkel/padder-er-giftige-for-hunder Her står det litt om paddeforgiftning. Det står at det ikke er farlig, men at man skal avvente? Sikler hunden da? Tror jeg ville kikket i munnen og sjekket at det ikke sitter igjen noe der i hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badebuksa Skrevet 12. juli 2014 #3 Del Skrevet 12. juli 2014 Hvis hunden slipper med én gang, kan den bare bli veldig dårlig. Slipper den derimot ikke og har den i munnen en stund, kan den DØ.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sapientia Skrevet 12. juli 2014 #4 Del Skrevet 12. juli 2014 Hunden oppfører seg nok som den gjør fordi padda rett og slett smaker fryktelig vondt. Den er giftig (er giften som smaker vondt) men det er normalt sett ikke farlig for en hund å spise på en. Som regel får de bare vond smak i munn. Men som alltid i tvilstilfeller så hold hunden under oppsikt. Dersom den får raskt åndedrett, ser dårlig ut, begynner å kaste opp eller lignende så ta en telefon til veterinæren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skywalker Skrevet 12. juli 2014 #5 Del Skrevet 12. juli 2014 (endret) Min buhund hilste på ei padde i går kveld. Måtte borti med snuten, og gjorde seg klar til å bite da han skvatt til som om han fikk støt. Padda paddet seg ut i grøfta og forsvant i gresset mens hunden stod forvirret og ristet på hodet. Begge er i følge jungeltelegrafen i fin form etter hendelsen. Endret 12. juli 2014 av Skywalker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la Flaca Skrevet 12. juli 2014 #6 Del Skrevet 12. juli 2014 Hvis hunden slipper med én gang, kan den bare bli veldig dårlig. Slipper den derimot ikke og har den i munnen en stund, kan den DØ....Lurer på hvordan det går med vofsen jeg? Herregud, Badebuksa, stemmer virkelig det du sier her? Det ante jeg ikke. Har funnet padder i hagen, men hundene er heldigvis smarte nok til at de bare snuser på dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå