Gå til innhold

Synes bryllup er kjedelig

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mener ikke noe slemt med dette, men jeg synes bryllup er helt uinteressant. Mine venninner gifter seg en etter en nå, og det er så kjipt å bli invitert, for da må jeg jo dra :sjenert:

Bryllup er jo ikke gøy? Vielse, kjedelig. Festen: middag i timevis, kjipe taler, valsen, dans, nei det er virkelig ikke noe gøy.

Er det flere som føler det sånn? Eller jeg ikke typisk jente? :sjenert:

Anonymous poster hash: 0f47f...376

• Liker 14
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjempe-, kjempe-, kjempekjedelig.

Anonymous poster hash: 2369e...40c
  • Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Enig. Det er hyggelig når det er nære venner, men aaaaaaltfor langtekkelig. Så lenge maten er god og i rikelige mengder er jeg dog rimelig fornøyd.

Anonymous poster hash: 13e8d...eeb

• Liker 1
Gjest Vampen
Skrevet

Velkommen i klubben. Bryllup er noe ordentlig herk! Det er kjedelig, langtekkelig og ofte mer enn litt kleint. Jo flere selskapsleker og organiserte aktiviteter, jo verre.

• Liker 4
Gjest Corto Maltese
Skrevet

Selvsakt er det kjedelig

Det er en bortkasta fest for folk som lever i en illusjon at de skal være sammen til de dør. Og totalt ignorerer at de mest sannsynligvis er skilt innen 10 år.

• Liker 1
Skrevet

Det er dritkjedelig.

AnonymBruker
Skrevet

Bryllup er bortkasta tid og penger, og jeg går kun i de jeg MÅ gå i og som ikke krever lang reisevei og overnatting. Kaster ikke bort en hel helg på slikt.

Anonymous poster hash: d06e3...7dc

Skrevet (endret)

Helt enig med deg TS, derfor fatter og begriper jeg ikke hvorfor så mange bruder styrer i årevis for å lage det "perfekte selskapet".

Endret av Myrthel
  • Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig med deg TS, derfor fatter og begriper jeg ikke hvorfor så mange bruder styrer i årevis for å lage det "perfekte selskapet".

Jeg gjetter på konkurranse med venninner. Det sies kanskje ikke høyt, men jeg tror det har en del å si. Jeg tror de fleste vokser av seg denne drømmen om et helt eventyrlig prinsessebryllup med årene, i hvert fall når de ser hvor mye penger som hives ut av vinduet, men så skal man overgå de andre.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns bryllup er kjempekoselig, jeg!
Å få se noen jeg er glad i si "ja" til hverandre på den store dagen syns jeg er kjekt. Jeg får også treffe familie og kanskje stifte nye bekjentskaper, spise særs god mat (som oftest), drikke godt, høre fin musikk og spise kake. Hva er feil med det? KAKE <3

Anonymous poster hash: f8a43...c90
  • Liker 12
Skrevet

Til dere som synes bryllup er kjedelig: Hvordan kan vi gjøre det mer interessant/morsommere? Alle tips mottas med takk.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det er vanskelig å gjøre bryllup kjempeinteressant for andre enn de aller nærmeste, men jeg er fornøyd så lenge det er rikelig med god mat, drikke, kaker og kaffe, og minst mulig ventetid der man ikke får noe å spise/drikke. Og så lenge jeg får sitte ved siden av folk jeg kjenner godt.

Man kommer jo gjerne fordi man kjenner bruden og/eller brudgommen, men så har de tusen gjøremål og hundre gjester å ta seg av, så man får kanskje ikke snakket med dem mer enn fem minutter hele dagen, og da blir hele selskapet litt meningsløst for meg. Mindre forsamlinger er langt triveligere.

Anonymous poster hash: 13e8d...eeb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns bryllup er kjempekoselig, jeg!

Å få se noen jeg er glad i si "ja" til hverandre på den store dagen syns jeg er kjekt. Jeg får også treffe familie og kanskje stifte nye bekjentskaper, spise særs god mat (som oftest), drikke godt, høre fin musikk og spise kake. Hva er feil med det? KAKE <3

For meg høres det der ut som oppskriften på et forferdelig pliktløp. Påtatt smil selv om jeg kjeder meg i stykker, snakke med alle om hvordan man kjenner paret og hvor koselig dette er og stort sett holde på med tomprat en hel dag. Maten er ofte ålreit, da. Jeg liker ingen kaker, men det hender det er noe god biff å oppdrive. Det kunne jeg imidlertid fått andre steder også.

Det er ålreit at de to hovedpersonene inngår en kontrakt som de tillegger symbolsk verdi, men det kunne de jo gjort uten meg til stede også. Det er ikke det at jeg egentlig er så utrolig sur og kjip av meg på alle andre fronter i livet, men jeg synes bryllup (og dåp og konfirmasjon) er 100 % pliktløp, og det irriterer meg mer enn det gleder meg når jeg blir invitert. Jeg forstår at det er positivt fra deres side at jeg er blant de folk ønsker å invitere, og jeg stiller opp og oppfører meg pent og hyggelig, men jeg synes det er forferdelig kjedelig.

• Liker 4
Skrevet

Til dere som synes bryllup er kjedelig: Hvordan kan vi gjøre det mer interessant/morsommere? Alle tips mottas med takk.

God mat

God drikke

Får sitte vedisden av folk vi kjenner

Minst mulig ventetid

Slipper å være med i kleine leker som liksom skal være morsomme

Minst mulig taler

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

God mat

God drikke

Får sitte vedisden av folk vi kjenner

Minst mulig ventetid

Slipper å være med i kleine leker som liksom skal være morsomme

Minst mulig taler

Helt enig. Jo mer det ligner på en hyggelig sammenkomst med venner med litt løs prat og god mat, jo bedre er det for min del. Jeg holder forsåvidt ut enkelte taler og skjønner at de betyr mye for de involverte, men alt med måte. Ellers kunne jeg ikke vært mer enig. Det aller verste jeg vet er de "morsomme" lekene samt eventuell dans der resten av oss også forventes å bli med. Et bryllup der man for det meste sitter og prater med venner, har det hyggelig mellom det seremonielle (som bør holdes kort) og spiser god mat er et bryllup jeg kan leve bra med.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er hyggelig jeg! Har kost meg masse i de bryllupene jeg har vært. Synes det er rørende å være vitne til et så personlig øyeblikk i noens liv. Kommer nesten alltid noen tårer når jeg kommer inn i vielseslokalet og ser en nervøs og spent brudgom. :rodmer:

Alltid stas å se bruden i all finstasen også! Også er det hyggelig å møte kjente og ukjente, alle er i godt humør når de er i bryllup så tonen er alltid god :Nikke:

Maten opplever jeg nesten alltid som veldig god og det hjelper alltid med litt bobler i glasset!

Talene har aldri vært for lange eller kjedelige, og jeg synes det er koselig å høre på!

Det er jo selvsagt ting jeg også misliker litt, som at det ofte blir mange utgifter i form av reise, opphold, gaver, utdrikningslag, kjoler og tilbehør. I tillegg kan deler av vielsen være litt gjespetigjespsnork :sleeping:

Noen ganger blir det også ganske kjedelig mellom vielse og middag, og opplegget da kan være litt døft eller serveringen litt dårlig.

Dessverre blir jeg ofte utslitt når middagen er overstått og har ikke mye overskudd til å danse fra meg på slutten for det blir jo lange dager. Om musikken ikke fenger så er det ekstra vanskelig å motiveres, men alt i alt synes jeg bryllup er trivelig! :hoppe:

Anonymous poster hash: 9d0e9...704
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For meg høres det der ut som oppskriften på et forferdelig pliktløp. Påtatt smil selv om jeg kjeder meg i stykker, snakke med alle om hvordan man kjenner paret og hvor koselig dette er og stort sett holde på med tomprat en hel dag. Maten er ofte ålreit, da. Jeg liker ingen kaker, men det hender det er noe god biff å oppdrive. Det kunne jeg imidlertid fått andre steder også.

Det er ålreit at de to hovedpersonene inngår en kontrakt som de tillegger symbolsk verdi, men det kunne de jo gjort uten meg til stede også. Det er ikke det at jeg egentlig er så utrolig sur og kjip av meg på alle andre fronter i livet, men jeg synes bryllup (og dåp og konfirmasjon) er 100 % pliktløp, og det irriterer meg mer enn det gleder meg når jeg blir invitert. Jeg forstår at det er positivt fra deres side at jeg er blant de folk ønsker å invitere, og jeg stiller opp og oppfører meg pent og hyggelig, men jeg synes det er forferdelig kjedelig.

Jeg håper at du i fremtiden takker nei til bryllup du blir invitert i. Er overbevist om at brudeparene du treffer på din vei ikke hadde ønsket at du var der hvis du er så misfornøyd.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

For meg høres det der ut som oppskriften på et forferdelig pliktløp. Påtatt smil selv om jeg kjeder meg i stykker, snakke med alle om hvordan man kjenner paret og hvor koselig dette er og stort sett holde på med tomprat en hel dag. Maten er ofte ålreit, da. Jeg liker ingen kaker, men det hender det er noe god biff å oppdrive. Det kunne jeg imidlertid fått andre steder også. Det er ålreit at de to hovedpersonene inngår en kontrakt som de tillegger symbolsk verdi, men det kunne de jo gjort uten meg til stede også. Det er ikke det at jeg egentlig er så utrolig sur og kjip av meg på alle andre fronter i livet, men jeg synes bryllup (og dåp og konfirmasjon) er 100 % pliktløp, og det irriterer meg mer enn det gleder meg når jeg blir invitert. Jeg forstår at det er positivt fra deres side at jeg er blant de folk ønsker å invitere, og jeg stiller opp og oppfører meg pent og hyggelig, men jeg synes det er forferdelig kjedelig. Anonymous poster hash: 2369e...40c

Gjør deg selv og andre gjester inkludert brudeparet en tjeneste; takk nei. Ser for meg en surmagra gjest med påtatt smil. Kjedelig med slike folk i et bryllup hvor flesteparten koser seg.

Anonymous poster hash: 60371...9b5

• Liker 3
Skrevet

Kan forstå hva du mener, men da har man faktisk ikke vært i et bra bryllup!

• Liker 1
Gjest Vampen
Skrevet

Jeg håper at du i fremtiden takker nei til bryllup du blir invitert i. Er overbevist om at brudeparene du treffer på din vei ikke hadde ønsket at du var der hvis du er så misfornøyd. Anonymous poster hash: f8a43...c90

Gjør deg selv og andre gjester inkludert brudeparet en tjeneste; takk nei. Ser for meg en surmagra gjest med påtatt smil. Kjedelig med slike folk i et bryllup hvor flesteparten koser seg.Anonymous poster hash: 60371...9b5

Det var da veldig!:ler:

Jeg tror dere hadde blitt overrasket over hvor mange av gjestene som synes bryllup er kjedelig. I de fleste bryllup jeg har vært i har det vært et diskret tema som hvisket litt om innimellom. Bryllup er først og fremst kjempestas for brudepar og de nærmeste. Resten av oss stiller stort sett opp, med et smil og gjør det som forventes. Det bør være mer enn godt nok. Men om alle som synes det er kjedelig skal bli hjemme, så tror jeg brudepar bør forberede seg på dårlig oppmøte.

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...