Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slankeshakes/shake-diett er både hatet og elsket har jeg forstått. Selv har jeg ingen tro på vidunderkur og er glad i trening. Nå det siste året har vekten gått opp (over 10kg! :O) Jeg har satt igang med trening og et bedre kosthold men nå har jeg stagnert litt. Da har jeg nå gått til innkjøp av Nutrilett slankeshake, har for tiden kun sjokoladesmaken men skal få i den med jordbær også, for litt "variasjon".. Jeg håper at motivasjonen kommer tilbake og de vanskelige kiloene kommer av.
Jeg har tenkt å fremdeles spise et fast måltid hver dag fordi jeg MÅ opprettholde treningen iallefall litt, muskler er en ferskvare som jeg er redd for å miste helt. Den største utfordringen blir matsuget og unngå å legge på seg når dietten er ferdig.

Har noen der ute noe tips og informasjon å komme med til meg?
Håper dette forumet kan holdet seriøst, og jeg kommer til å rapportere på framgangen, ikke som en blogg men er interessert i alle synspunkter på dette prosjektet. :trene:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd Noka, den kan man ta og samtidig trene. Dette er ikke noe jeg liker å gjøre fordi det føles litt som å jukse, og når man er ferdig er man på en måte tilbake der man startet. Men ikke helt tilbake, og det er derfor jeg synes den fungerte bra, fordi den gav meg den puffen jeg trengte akkurat da når jeg hadde stagnert. Jeg brukte den i ca 8 dager, og merket stor forskjell på kroppen, men som sagt, den gikk tilbake (nesten) til normalen når jeg begynte med annen mat.

Har ikke selv noe hat-forhold til slike dietter, så lenge man bruker dem med fornuft, og som en del av sin motivasjon.

Lykke til :)

Anonymous poster hash: ebb72...5c4
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge det brukes i en begrenset periode, og man har planene klare for hva man skal gjøre med kostholdet etter shakefasen, er det vel greit.

Anonymous poster hash: b6dee...f8b
Skrevet

Jeg er altfor glad i mat og sliter litt med empati, så jeg forstår ikke hvordan overvektige kan få seg til å bytte ut mat med dette, selv bare for en periode. Man må lære seg å omgås mat og godteri på en fornuftig og avslappet måte, og kroppen trenger å få i seg nok kalorier hver dag. Dette synes jeg virker kontraproduktivt. Men hvis dere opplever at det virker, så kjør bare på!

Skrevet (endret)

Følger denne jeg!

For nå er jeg møkklei! Jeg skal begynne på shake-kur i dag faktisk! Nå har jeg prøvd siden nyttår og leve sunt (har kuttet ut ALL form for godis i ukedager og stort sett helger, kuttet ut majones og dressinger, ingen kosemiddager midt i uka, perioder med ekstremt sunt kosthold osv) og til og med begynt med trening. Trener 2-5 ganger i uka (variasjon mellom styrke og cardio). Og jeg har ikke hatt noe resultat av noe som helst av dette, ser ikke poenget lenger. Vekta stod i ro da jeg mesket med med godis og feit mat når det passet meg, og vekta står i ro nå til tross for at jeg har snudd hele kostholdet og livsstilen min på hodet (til det bedre)! Så nå er det shake neste. Det er mitt siste håp. Jeg er ikke veldig overvektig, kanskje 10 kilo over idealvekt. Skal ned noen kilo frem til 10. august.

Jeg er livredd for tiden etter shake-perioden. Har hørt om folk som klarer og holde vekten stabil, men også hørt om folk som raser opp i vekt selv med kalorifattig kosthold og trening i ettertid.. Gruer meg også, da jeg kommer til å være så utrolig sulten..

Planen min ser slik ut:
Uke 1: 5 shakes daglig.
Uke 2: 5 shakes daglig.

Uke 3: 4 shakes daglig + en sunn og kalorifattig middag (typ svinefilet med grønnsaker)

Uke 4: 3 shakes daglig + en sunn og kalorifattig middag + en sunn og lett lunsj (typ salat med egg)
.. Deretter bytter ut ett og ett måltid for hver uke.. Frokosten vil alltid være shake- det er den allerede og det funker bra da jeg er dårlig på å få i meg fast føde om morgenen.

Tenkte å kombinere dette med lett fullkropps-styrketrening 1-2 ganger i uken og gåturer på rundt 1 time i variert terreng 1-2 ganger i uken. Kanskje øke på litt med styrketreningen etter hvert som shakene byttes ut med fast føde.

Er kjempespent, da jeg har hørt så utrolig mye forskjellig om dette. Jeg har jo prøvd alt annet uten resultat, så hvorfor ikke faile på dette også? haha! :D ...Og beklager; det ble ikke så mange tips ifra meg :/

Endret av SuperFace
Skrevet

Følger denne jeg!

For nå er jeg møkklei! Jeg skal begynne på shake-kur i dag faktisk! Nå har jeg prøvd siden nyttår og leve sunt (har kuttet ut ALL form for godis i ukedager og stort sett helger, kuttet ut majones og dressinger, ingen kosemiddager midt i uka, perioder med ekstremt sunt kosthold osv) og til og med begynt med trening. Trener 2-5 ganger i uka (variasjon mellom styrke og cardio). Og jeg har ikke hatt noe resultat av noe som helst av dette, ser ikke poenget lenger. Vekta stod i ro da jeg mesket med med godis og feit mat når det passet meg, og vekta står i ro nå til tross for at jeg har snudd hele kostholdet og livsstilen min på hodet (til det bedre)! Så nå er det shake neste. Det er mitt siste håp. Jeg er ikke veldig overvektig, kanskje 10 kilo over idealvekt. Skal ned noen kilo frem til 10. august.

Jeg er livredd for tiden etter shake-perioden. Har hørt om folk som klarer og holde vekten stabil, men også hørt om folk som raser opp i vekt selv med kalorifattig kosthold og trening i ettertid.. Gruer meg også, da jeg kommer til å være så utrolig sulten..

Planen min ser slik ut:

Uke 1: 5 shakes daglig.

Uke 2: 5 shakes daglig.

Uke 3: 4 shakes daglig + en sunn og kalorifattig middag (typ svinefilet med grønnsaker)

Uke 4: 3 shakes daglig + en sunn og kalorifattig middag + en sunn og lett lunsj (typ salat med egg)

.. Deretter bytter ut ett og ett måltid for hver uke.. Frokosten vil alltid være shake- det er den allerede og det funker bra da jeg er dårlig på å få i meg fast føde om morgenen.

Tenkte å kombinere dette med lett fullkropps-styrketrening 1-2 ganger i uken og gåturer på rundt 1 time i variert terreng 1-2 ganger i uken. Kanskje øke på litt med styrketreningen etter hvert som shakene byttes ut med fast føde.

Er kjempespent, da jeg har hørt så utrolig mye forskjellig om dette. Jeg har jo prøvd alt annet uten resultat, så hvorfor ikke faile på dette også? haha! :D

Har du prøvd kaloritelling over tid?

• Liker 1
Skrevet

Har du prøvd kaloritelling over tid?

Jaa.. Det var det jeg startet med. To måneder fra januar med strict kaloritelling, ingen resultat, ikke et gram vektnedgang :/ Tror kroppen min gikk i sparebluss (som noen mener eksisterer- og andre ikke), så jeg prøvde å legge til litt flere kalorier i og med at jeg trente såpass mye den perioden.. Men det funket heller ikke. Gjorde det sammen med min samboer, og han raste ned i vekt- mens jeg stod stille. Spiste mindre porsjoner enn han og trente like mye. Blæ.

Skrevet

Jaa.. Det var det jeg startet med. To måneder fra januar med strict kaloritelling, ingen resultat, ikke et gram vektnedgang :/ Tror kroppen min gikk i sparebluss (som noen mener eksisterer- og andre ikke), så jeg prøvde å legge til litt flere kalorier i og med at jeg trente såpass mye den perioden.. Men det funket heller ikke. Gjorde det sammen med min samboer, og han raste ned i vekt- mens jeg stod stille. Spiste mindre porsjoner enn han og trente like mye. Blæ.

Føler med deg!! Kjenner at det er vanskeligere nå enn da deg var 18 å gå ned i vekt.... Jeg har av og til brukt protein pulver istedenfor shakes, helst vanilje smak som jeg har i blender med bær ( noen ganger med mager kesam i) . Frossne bær kan du få for en billig penge hvis du velger lavprismerkene. Mye billigere med proteinpulver ( eks whey) og du trenger protein på slankekur. I og med at det er lite av annet næring i disse shakene spiser jeg alltid middag med ca 200 g rent kjøtt/fisk og masse grønnsaker. Jeg forsøker å kutte ut karbo biten av middagen.. Blir så godis sugen av det. Er ikke hysterisk, spiser rotgrønnsaker, men ikke så mye brød, ris/pasta. Har selvfølgelig 2-3 mellom måltider/kvelds også. Går mye i kesam, cottage cheese, bær, kyllingsalater, omelett med redusert antall eggeplommer etc. Men ja, stagnerer en del sjæl også er det DRIT vanskelig om sommeren.

• Liker 1
Skrevet

Føler med deg!! Kjenner at det er vanskeligere nå enn da deg var 18 å gå ned i vekt.... Jeg har av og til brukt protein pulver istedenfor shakes, helst vanilje smak som jeg har i blender med bær ( noen ganger med mager kesam i) . Frossne bær kan du få for en billig penge hvis du velger lavprismerkene. Mye billigere med proteinpulver ( eks whey) og du trenger protein på slankekur. I og med at det er lite av annet næring i disse shakene spiser jeg alltid middag med ca 200 g rent kjøtt/fisk og masse grønnsaker. Jeg forsøker å kutte ut karbo biten av middagen.. Blir så godis sugen av det. Er ikke hysterisk, spiser rotgrønnsaker, men ikke så mye brød, ris/pasta. Har selvfølgelig 2-3 mellom måltider/kvelds også. Går mye i kesam, cottage cheese, bær, kyllingsalater, omelett med redusert antall eggeplommer etc. Men ja, stagnerer en del sjæl også er det DRIT vanskelig om sommeren.

Jeg kjøpte meg faktisk noe proteinpulver som jeg tenkte å ta etter de lettere treningsøktene. Tenkte også å variere shakene litt med noe bær innimellom osv. for å variere smakene litt, eventuelt ha litt kakaopulver i sjokoladeshakene.

Og ja, er helt enig med deg, slankegreiene/diettgreiene er ekstra vanskelig om sommeren! Med fint vær og varme har man bare lyst til å fyre opp grillen og spise en feit burger! Og ikke minst, spise is :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...