Gå til innhold

Blir det bedre? Mister følelser for mannen...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Akkurat nå er hodet bare kaos. Vi har vært sammen 10 år, gift i halvparten av dem. Har et barn i småbarnsalder.

Vi fikk en knekk da barnet kom og har siden den gang gått til samtaler hos familievernkontoret. Begge vil nemlig få det til å fungere. Men det ser ikke ut til å hjelpe.

Den siste tiden merker jeg at vi har glidd såpass langt fra hverandre at jeg ikke orker tanken på intim kontakt med ham. Vi har alltid hatt litt problemer med å få opp frelvensen, men jeg har i hvert fall hatt lyst innimellom. Nå trekker jeg meg helt unna.

Vi sliter generelt med å snakke om andre ting enn det som omhandler barnet. Og nå har jeg kommet til det punktet at jeg ikke vet om jeg orker mer.

Det som holder meg igjen er barnet, og et ønske om å gi barnet et søsken med tiden.Jeg er for gammel til å "begynne på nytt". Jeg vet også at vi har hatt dårlige tider før, fulgt av bedre. Men en så lang periode har vi ikke hatt før.

Barnet gjør det også vanskeligere å finne på noe bare oss to. Vi har hatt tre dater på to år.

Oppi alt har jeg også mistet jobben, så økonomisk har jeg en utfordring om jeg nå skulle bli alene.

Som sagt, kaos i hodet. Jeg håper egentlig bare på å høre at det kan bli bedre, for det vil vi begge to.

Anonymous poster hash: 04762...da1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Småbarnstiden er knalltøff på forholdet. Jeg føler virkelig med deg.

Jeg kan ikke annet enn si at jeg tror virkelig at det blir bedre, men dere må ta andre grep enn å "bare" prate.

Jeg anbefaler dere trener to dager i uken, hver, der den andre er hjemme. De to kveldene kan brukes hjemme alene med en hobby eller besøk av venner. Unngå passiv tvtitting. Det er viktig å gjøre noe for å skape innhold i livet, dermed noe å snakke om.

Sykle sammen? Får tak i billig godt hamaxssete om barnet ikke sykler selv enda, eller dere vil lengre avgårde. Ta med saft og vafler som niste.

Bor dere nær familie som avlaster, eller har venner som kan passe poden? Enklere å passe én enn to :) utnytt det og tilbring tid sammen.

Evt flytte?

Kan dere invitere venner hjem? Lag middag, grill, brettspill.

Ha et prosjekt sammen. Sett sammen noe eller bygg noe nytt.

Anonymous poster hash: efc0c...9e3

AnonymBruker
Skrevet

Veldig gode forslag fra AB synes jeg. Vi har ikke hatt så lang periode som dere, men har slitt litt. Vi har prøvd å være litt ute sammen, klippe plenen, løpe turer osv. Dette har fått oss i bedre humør og man føler seg jo bedre, og det igjen virker positivt inn på forholdet.

Dere trenger kanskje å gjøre ting dere kunne finne på i starten? Kunne en liten ferietur/weekend være til det bedre?

Anonymous poster hash: 91598...d3a
AnonymBruker
Skrevet

Takk for veldig fine svar! Det er godt å høre at det burde være mulig å gjøre noe med situasjonen.

Vi har mulighet for avlastning innimellom, men ikke nå på sommeren. Vi fungerer egentlig ganske bra sammen når vi er med barnet, så vi burde kanskje prioritere å få tatt oss en liten tur et sted og oppleve noe annet.

Anonymous poster hash: 04762...da1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...