Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var hos fastlegen idag , da hun vil følge meg tettere opp pga tidligere svangerskapsforgiftning . og det visste seg at jeg hadde 2+ i urinen ,ble sendt til sykehuset for å ta blodprøver og skal på sykehuset i fødeavdelig for siste avgjørelse,,, er det stor sjanse for at jeg blir satt i gang eller?
er i uke 35 og synes det er litt tidlig.. i tillegg hadde vi bestilt sommaland og overnatting til 5 stykker clear.png lillegutt har gledet seg kjempe lenge.(
noen som vet eller har vært bort i det?

Anonymous poster hash: ff459...cae
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde 2+ store dele av svangerskapet, men ble ikke satt igang før 13 dager på overtid ;-) Gikk litt oftere til kontroll og tok blodprøver på sykehuset.

AnonymBruker
Skrevet

Tar du prøven riktig? Evt hvis du har mye utflod kan dette påvirke resultatet

Anonymous poster hash: 7d48b...72f

Skrevet

Tar du prøven riktig? Evt hvis du har mye utflod kan dette påvirke resultatet

Anonymous poster hash: 7d48b...72f

Føler meg kjempeblond akkurat nå, men må bare spørre. Kan man ta sånne tester selv? Ut i fra måten du skrev det på, liksom :)

AnonymBruker
Skrevet

Hadde det på samme måte på slutten, ble kun fulgt opp tettere. Blir vel ikke satt i gang før det evt utvikler seg. (Hadde også svangerskapsforgiftning første gang).

Anonymous poster hash: 25e54...968

AnonymBruker
Skrevet

Føler meg kjempeblond akkurat nå, men må bare spørre. Kan man ta sånne tester selv? Ut i fra måten du skrev det på, liksom :)

Tror hun mener om man tar urinprøven riktig. Altså skal man helst vaske seg nedentil først, tisse litt i do, litt i det sterile glasset uten å berøre huden, så skal siste urin i do. Kalles midtstrømsprøve fordi man tar med kun den midterste urinen.

Har man hatt sex kvelden før kan det også komme med sædceller som innholder proteiner.

Man kan også stixe urinen selv. Bare å kjøpe urinstix på apoteket eller ebay. Men anbefaler ikke å gjøre det hvis man ikke har medisinsk kompetanse og blir nervøs av unormale prøvesvar. Det er mange feilkilder :)

Anonymous poster hash: 9585a...d10

Skrevet

Tror hun mener om man tar urinprøven riktig. Altså skal man helst vaske seg nedentil først, tisse litt i do, litt i det sterile glasset uten å berøre huden, så skal siste urin i do. Kalles midtstrømsprøve fordi man tar med kun den midterste urinen.

Har man hatt sex kvelden før kan det også komme med sædceller som innholder proteiner.

Man kan også stixe urinen selv. Bare å kjøpe urinstix på apoteket eller ebay. Men anbefaler ikke å gjøre det hvis man ikke har medisinsk kompetanse og blir nervøs av unormale prøvesvar. Det er mange feilkilder :)

Anonymous poster hash: 9585a...d10

Aha, da forstår jeg! Takk :)

Skrevet

Jeg mener å huske at 2+ var automatisk innleggelse på sykehus når jeg fikk sv.f. Jeg hadde dog skyhøyt blodtrykk og 3+ på urinprøve.

Jeg forstår at du er bekymret, men hvis det er noen trøst så skal det gå helt fint å få i uke 35 dersom du har sv.f. Jeg ble lagt inn på mandagen, og tok KS på onsdagen for da turte de ikke vente lenger.

AnonymBruker
Skrevet

jeg ble ikke satt igang heldigvis, da bT var fint :) hadde 1+ protin i urinen og hun mente jeg bør slappe av osv..

Anonymous poster hash: ff459...cae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...