Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Altså under. Mine er tørre og sprekker. Helst noe som ikke er så dyrt :) En krem? Kjerringråd?

Har prøvd sånne "plastsokker" som skal få huden til å flasse av. Det tok en hel uke før det begyntemå flasse og så flasset det noe enormt i ca 2 uker. Resultatet etterpå var ikke store forskjellen fra hvordan det så ut før.

Anonymous poster hash: 936de...117

Videoannonse
Annonse
Gjest Sobril
Skrevet (endret)

Jeg tar fotbad en gang i uka og bruker fotfil for å fjerne hard hud. Nå har jeg imidlertid gått til innkjøp av elektrisk fotfil fra Scholl. Er helt super, og bruker den annenhver dag (legger inn bilde etterpå).

Bruker l'occitane fotkrem om kvelden. Den er super :)

post-31231-17421_thumb.jpg

Endret av Sobril
Skrevet

Elektrisk fotfil og fotkrem ved behov :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar fotbad en gang i uka og bruker fotfil for å fjerne hard hud. Nå har jeg imidlertid gått til innkjøp av elektrisk fotfil fra Scholl. Er helt super, og bruker den annenhver dag (legger inn bilde etterpå).

Bruker l'occitane fotkrem om kvelden. Den er super :)

Elektrisk fotfil og fotkrem ved behov :)

Takk, hvor lenge varer en sånn "rull" før man må bytte den ut?

AnonymBruker
Skrevet

5 % salisylvasselin etter å ha filt tørt av det som er hakkete og flisete.

Etter smøring pakker jeg beina inn i gamle bomullstrømper eller bandasje.

Gjør dette hver kveld i en periode når beina er såre, ellers bruker jeg Locoid fedt krem eller repair.

Har prøvd mangt og mye, dette fungerer best.

Anonymous poster hash: 4e343...be8

Gjest Blomst83
Skrevet

Kjøp deg sånn skotrekk(du vet sånne blå som man gjerne ser i svømmehaller etc).De selger det på europris.Så kjøper du en god fot krem som du tar en litt tykt lag av på hælene(ikke smør det inn),så trekker du disse skotrekkene over,og går med den en stund.Ja det kan være litt klamt og ubehagelig,men det gjør underverker.

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp deg sånn skotrekk(du vet sånne blå som man gjerne ser i svømmehaller etc).De selger det på europris.Så kjøper du en god fot krem som du tar en litt tykt lag av på hælene(ikke smør det inn),så trekker du disse skotrekkene over,og går med den en stund.Ja det kan være litt klamt og ubehagelig,men det gjør underverker.

Bortkastet å kjøpe skoovertrekk. Ta vanlige brødposer eller plastfolien med tettsittende strømper utenpå.

• Liker 3
Gjest Blomst83
Skrevet

Bortkastet å kjøpe skoovertrekk. Ta vanlige brødposer eller plastfolien med tettsittende strømper utenpå.

Jeg synes det er bedre med skotrekk,men vi er alle ulike.

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken av "fotsokkene" har du prøvd? Jeg bruker babyfoot for tredje gang nå, men har hørt at Footner som de selger på apoteket skal være bedre. Ellers smører jeg med fotkrem hver dag + at jeg kan finne på å gå i salong for å ta pedikyr :)

Anonymous poster hash: 5a6f0...84d
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken av "fotsokkene" har du prøvd? Jeg bruker babyfoot for tredje gang nå, men har hørt at Footner som de selger på apoteket skal være bedre. Ellers smører jeg med fotkrem hver dag + at jeg kan finne på å gå i salong for å ta pedikyr :)

Anonymous poster hash: 5a6f0...84d [/acron

Footner er helt perfekt for å bli kvitt den harde huden. Etter annet produkt som har fungert helt supert Kneipp Calendula Callus Cream. Bruker det daglig.

Anonymous poster hash: d9f2f...e91

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått tørre føtter nå, mens jeg er gravid og går bare i joggesko med myke såler - har lest at sånne sko kan forårsake tørre føtter. Og det som hjalp meg helt utrolig var å ta et footbad (20 min, varmt vann) med Palmer's Cocoa Butter Oil - her er linken fra feelunique - http://www.feelunique.com/p/Palmers-Cocoa-Butter-Formula-Moisturizing-Body-Oil-250ml

Det er ikke sikkert du trenger akkurat denne olje da, kanskje hvilken som helst olje vil funke. Men det var denne jeg prøvde og for meg funket det bedre enn "baby feet" sokker.

Forresten, den oljen redder meg fra graviditetskløe - altså den som er pga tørrhud, ikke den farlige type som er pga galesyre.

Anonymous poster hash: 3a650...e7c

AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle tips. Husker ikke hva den fotposegreia jeg brukte heter, kjøpte den på Lucky duck. Nå har jeg ganske tykk hard hud under føttene så kanskje derfor den ikke hjalp. Har lagt meg med en feit fuktighetskrem med cocosnøtt i på føttene og brødposer over. Har ikke fått kommet meg til et apotek.

TS

Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg kopierer et innlegg jeg skrev for en tid siden:

Skrevet 31 mai 2014 - 21:54

Fotfilen fra Scholl er vel en etterligning av denne som kom i handelen i Norge for et par år siden, Micro-pedi. Den har jeg og er meget fornøyd med den.

Emjoi Micro-Pedi Hard Skin Remover - Holly Arabella's UK ...

Dette innlegget har blitt redigert av Arabella: 31 mai 2014 - 21:56

(Holly Arabella's UK har ingenting med meg å gjøre)

Skrevet

Hvis jeg har tørre føtter pleier jeg å smøre dem inn i en skikkelig fet krem, ta på sokker og sove med dem! Det fungerer kjempebra på meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...