Gjest Madley Skrevet 25. juni 2004 #21 Skrevet 25. juni 2004 Jeg har kommentert det et par ganger til folk som ikke har brukt blinklys. (når man svinger inn til butikken å sånn) Og de blir så flaue..hehe...
Tvilling76 Skrevet 25. juni 2004 #22 Skrevet 25. juni 2004 :enig_animasjon: Bruk blinklys for h......!
Anglofil Skrevet 25. juni 2004 #23 Skrevet 25. juni 2004 Hei hei! Jah, det er så irriterende. Det er tydeligvis ikke slikt avansert utstyr som blinklys på bilene i dag... Mvh Yvonne
Monstermagnet Skrevet 25. juni 2004 #24 Skrevet 25. juni 2004 Irriterende ja. Men noe som er minst like ille er de som plasserer seg feil i kjørebanen i tillegg. Man kan jo ofte lese seg til hvor bilistene skal svinge, dersom de plasserer seg riktig.
Gjest onyx, i.i. Skrevet 25. juni 2004 #25 Skrevet 25. juni 2004 Ja!!! Bruk blinklys for h......!!!! Og så har man de som bremser og slår på blinklyset idet de svinger......... Og de smartingene som skifter fil i 90 km/t på motorvei uten å gidde å blinke først... tror de at jeg er synsk??? Og de som konsekvent kjører 60 km/t uansett fartsgrense...50 sone=60, 80 sone=60... Og VIKEPLIKT! For enkelte et fremmedord..... Beklager, måtte få det ut.... Kjører for tiden 10 mil om dagen. Har mye å irritere meg over....
Arkana Skrevet 25. juni 2004 #26 Skrevet 25. juni 2004 Ja, jeg har inntrykk av at godt over halvparten bytter filer uten å blinke. Og når det gjelder vikeplikt, så mange bare kaster seg inn rett foran deg, det er utrolig irriterende og ikke minst livsfarlig. :evil:
Cupcake Skrevet 26. juni 2004 #27 Skrevet 26. juni 2004 Jepp! At folk ikke bruker blinklys er ganske uforståelig. De skaper unødvendig farlige situasjoner, og irritasjonsmomenter i traffiken. Huff! :fy:
Gjest irritert billist Skrevet 27. juni 2004 #28 Skrevet 27. juni 2004 Jeg er dritt lei av nølende kjerringer i trafikken! Et godt råd til dere; Ta heller bena fatt!
Gjest Gjest Skrevet 28. juni 2004 #29 Skrevet 28. juni 2004 Jeg er dritt lei av nølende kjerringer i trafikken! Et godt råd til dere; Ta heller bena fatt! Og hva er så du så irritert for da? Nølende kjerringer? Bruker de for mye blinklys?
Gjest Catwoman Skrevet 28. juni 2004 #30 Skrevet 28. juni 2004 Ja bruk blinklysene, det er en grunn til at de er montert på bilen :-x irriterer meg grønn hvis man står lenge for å komme ut i et kryss feks. og man kunne ha rekt å komme seg ut hvis enkelte hadde brukt blinklys. De som hiver seg ut i et kryss hvor de har vikeplikt så jeg må bråbremse Legger meg på tuten jeg da. Mye å irritere seg over i trafikken
hanni Skrevet 29. juni 2004 #31 Skrevet 29. juni 2004 Jeg også irriterer meg fryktelig over dette. Spesielt blir jeg sur i rundkjøringer. INGEN ser ut til å vite at man skal blinke seg UT av rundkjøringa. Jeg føler meg nesten som en dust når jeg gjør det - for jeg er helt aleine om å gjøre det. Appropos det - jeg hører rykter om at det nå er blitt tillatt å blinke til venstre INN i rundkjøringa når man skal til venstre. Sånn var det ikke da jeg tok lappen for 10 år siden iallfall. Men jeg har sett en del som gjør det - spesielt busser.
Lizzie Skrevet 29. juni 2004 #32 Skrevet 29. juni 2004 Det er fullt lovlig å blinke til venstre hvis du skal til venstre i en rundkjøring, men du må jo uansett blinke deg ut til høyre. Det er vel bare for å gi enda klarere beskjed om hvor man skal. Busser og lastebiler er jo ofte belemret med å ta opp begge felt slik at plasseringen deres ikke gir oss andre noen bra indikasjon på hva de driver med. Det er kanskje derfor du har sett at de blinker til venstre. Jeg blinker alltid jeg! Og er ikke redd for å slite ut venstrehånda mi på det heller! Blinklys er tøft!!!
solo Skrevet 30. juni 2004 #33 Skrevet 30. juni 2004 Jeg har ofte tenkt å lage meg en liten vimpel ( stiv en sådan... ) - der skal det stå: BLINKLYS!! Da kan jeg bare "hive" vimpelen ut av ruta når jeg trenger det - og den vil bli sett.... En genial ide!! Det lurer jeg seriøst på om jeg skal gjøre! Bortsett fra at på andre siden skal det stå: : "Sving til siden hvis du ikke tør å bruke gassen!" Er nemlig det mest irriterende av alt, folk som pokker ikke holder fartsgrensa :evil:
Gjest Anonymous Skrevet 30. juni 2004 #34 Skrevet 30. juni 2004 En genial ide!! Det lurer jeg seriøst på om jeg skal gjøre! Bortsett fra at på andre siden skal det stå: : "Sving til siden hvis du ikke tør å bruke gassen!" Er nemlig det mest irriterende av alt, folk som pokker ikke holder fartsgrensa :evil: Folk med fartsfobi er det verste jeg vet! Synes de som ligger laaangt under fartsgrensa bør få bøter på lik linje med de som kjører alt for fort. Det er jo sinkene som skaper farlige forbikjøringer. Skjerp dere!
Arkana Skrevet 30. juni 2004 #35 Skrevet 30. juni 2004 En genial ide!! Det lurer jeg seriøst på om jeg skal gjøre! Bortsett fra at på andre siden skal det stå: : "Sving til siden hvis du ikke tør å bruke gassen!" Er nemlig det mest irriterende av alt, folk som pokker ikke holder fartsgrensa :evil: Samme hvor fort jeg kjører er det alltid noen som kjører forbi, så jeg fryder meg litt på enfeltsveier, hvor forbikjøring er forbudt, og jeg ligger fremst. For jeg bryter ikke loven for å gjøre fartsidiotene fornøyd. Jeg opplever svært sjelden at folk kjører irriterende sakte, i motsetning til alle de som kjører altfor fort (og jeg tviler ikke på at du er en av dem).
Gjest MrsL Skrevet 30. juni 2004 #36 Skrevet 30. juni 2004 Jeg roper: Jaaaaaaa, blinklys er ett fint land......... og blir råforbannet uansett om jeg er alene i bilen eller ikke........og om det er jeg som kjører eller ikke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå