Gå til innhold

Vasker dere alltid gulv, eller kun støvsuger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vasker ca hver 3. dag. Ikke fordi det er så møkkete akkurat, men fordi støvsugeren er så slitsom. 2 meter ledning(? ) og bråker noe helt utrolig. Så blir egentlig mer styr å støvsuge. Har dyr som røyter.

Videoannonse
Annonse
Gjest Artistina
Skrevet

Bruker dere de "moppene" fra feks jif, eller er det frem med bøtta osv?

Anonymous poster hash: f322e...156

Jif-moppene er geniale og gjør vasken rask og effektiv .. bruker den med grønnsåpe, den lukter deilig og rent.

Gjest Knuse
Skrevet (endret)

.

Endret av Knuse
Skrevet

Ingen av delene faktisk. Jeg bruker tørrmopp ca. en gang i uka på alle parkettgulv. (Bor alene så det blir sjelden skittent, bare støvete.) Bad får en omgang med mikrofibermopp ca. like ofte.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vasker aldri gulvet (nå snakker jeg om parkettgulv på stue og kjøkken). Det er kun når det får flekker og lignende at jeg vasker gulvet - og da bare vasker jeg bort flekken.

Jeg har et så fint gulv, at jeg ikke vil ødelegge det med vann. Anonymous poster hash: 91e07...fd9

Æsj!

Anonymous poster hash: b4a0f...636

• Liker 1
Skrevet

Da vi bodde i leilighet uten barn, vasket vi gulvene (utenom på badet) veldig sjelden. Og vaskevannet så likevel ikke skittent ut nåe vi gjorde det. Tok flekker på kjøkkengulv fortløpende med fuktig papir. Nå som vi bor i hus med barn, vaskes stuer, kjøkken, trapper og gang annen hver uke. Merker at det er mye mer søl nå. Tar fortsatt flekker fortløpende, da, så gidder ikke vask hver uke fortsatt. Støvsuger en gang i uka, for øvrig, og så hender det at trappa og gangen kostes noe oftere.

Skrevet

Jeg synes det er mindre styrete å vaske gulvene enn å støvsuge. Og vi har sentralstøvsuger innstallert... Vi støvsuger 2 (en sjelden gang 3 ganger) i uka og har en liten helgevask enten torsdag eller fredag, hvor vi tørker støv og rydder skikkelig opp overalt osv.. denne dagen støvsuges det først + vaskes over alle gulver etterpå.

Iblant slurver vi og da støvsuges huset kun på vaskedagen. Jeg har alltid støvsugd før jeg mopper, for å slippe å slepe rundt på dyrehår og hybelkaniner i moppen.. Men støvsugingen tar gjerne 15-20 minutter (ca 120 kvm), mens gulvvasken som regel er gjort på under 10. Og vi har ikke så mye tepper i hus... :)

Om man ikke har dyr og er flink til å ta av sko osv inne, så tror jeg ikke man har det skittent om man bare støvsuger. Vi har dør som går rett ut i hagen, hund og katt, og jeg går ofte barbeint til postkassa og rett inn verandadøren etterpå... Hadde vi hatt leilighet i fjerde etasje og ingen dyr, så hadde nok gulvene våre trengt mye mindre omsorg. :) Så nei, TS. Tror ikke dere er rare eller vasker for lite.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...