AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #1 Skrevet 11. juli 2014 Jeg må innrømme at jeg stort sett støvsuger 1-2 ganger i uken (eller ved behov). Har ikke dyr eller barn. Vaske gulvet gjør jeg derimot sjeldent. Altså, jeg gjør det jo (selvfølgelig), mens ikke hver uke. Hva gjør dere? Er det jeg som er rar? Vi har det alltid rent og pent (tror jeg.. Unntatt at gulvene ikke alltid er nyvasket da..)Anonymous poster hash: f322e...156 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #2 Skrevet 11. juli 2014 Jeg gjør det samme! Støvsuger opp til flere ganger i uken (har litt støv på hjernen)... Men vasker gulvet veldig sjeldent. Nå skal det nevnes at jeg ALDRI går inn med sko etc, hvis det søles på gulvet vaskes det selvfølgelig. Vasker gulvet rundt 2 ganger i måneden, eller eventuelt før selskap og lignende. Anonymous poster hash: e2980...ecb
Gjest Artistina Skrevet 11. juli 2014 #3 Skrevet 11. juli 2014 Jeg vasker gulvene hver dag ... støvsuger en sjelden gang. 1
GammelKaktus Skrevet 11. juli 2014 #4 Skrevet 11. juli 2014 Jeg vasker alltid gulvene, føler det er renere enn støvsuging. Har full rengjøring en gang i uken, der jeg vasker alle gulvene osv. Ellers så er det etter behov
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #5 Skrevet 11. juli 2014 Vasker en eller to ganger i året. Støvsuger og tørrmopper et par ganger i uken. Har astma. Anonymous poster hash: edd49...c1e 5
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #6 Skrevet 11. juli 2014 Vasker gulv en gang i uka. Har hørt at støvsuger kan blåse støvet rundt omkring.... Jeg har støvallergi da. Anonymous poster hash: b8b76...01b
Gjest Riskjeks Skrevet 11. juli 2014 #7 Skrevet 11. juli 2014 Støvsuger vel hver annen-tredje dag, vasker bad og kjøkken kanskje en gang i uken, resten av huset vaskes sjelden. Soverommene vaskes sikker bare et par ganger i året.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #9 Skrevet 11. juli 2014 Så sant man ikke søler ting på gulvet, så er det støvsuging/tørrmopping som er det viktigste. Jeg vasker sjelden gulvet, det er kun på høsten og våren jeg vasker relativt ofte fordi bikkja går ut og inn med ikke-særlig-rene labber.http://www.sinnetshelse.no/helsenyttarkivet/artikler/gulvvaskhtm.htm Anonymous poster hash: 62f31...500
Frk.K Skrevet 11. juli 2014 #10 Skrevet 11. juli 2014 Støvsuger oftere enn jeg vasker.. Men begge skjer relativt ofte. Har dyr.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #11 Skrevet 11. juli 2014 Støvsuger hver dag og vasker gulvet på Søndager, da det er den store vaskedagen Anonymous poster hash: b4a0f...636
outkast Skrevet 11. juli 2014 #12 Skrevet 11. juli 2014 Når jeg støvsuger, vasker jeg gulvet etterpå. Elsker den friske lukten av grønnsåpe (ikke angrip meg dere som sier at det ikke er bra på parkett), og føler at gulvet blir HELT rent 1
Frk.K Skrevet 11. juli 2014 #13 Skrevet 11. juli 2014 Når jeg støvsuger, vasker jeg gulvet etterpå. Elsker den friske lukten av grønnsåpe (ikke angrip meg dere som sier at det ikke er bra på parkett), og føler at gulvet blir HELT rent Mmm grønnsåpe lukt <3 Helt enig med deg, men er for lat til å vaske så ofte som jeg støvsuger
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #14 Skrevet 11. juli 2014 Bruker dere de "moppene" fra feks jif, eller er det frem med bøtta osv?Anonymous poster hash: f322e...156
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #15 Skrevet 11. juli 2014 Vasker gulv en gang i uka. Har hørt at støvsuger kan blåse støvet rundt omkring.... Jeg har støvallergi da. Anonymous poster hash: b8b76...01b Hepa-filter. Anonymous poster hash: edd49...c1e 2
DysterPytten Skrevet 11. juli 2014 #16 Skrevet 11. juli 2014 Støvsuger flere ganger i uken, og minst én gang. Vasker 2-3 ganger i mnd. Føler ikke behovet for mer siden vi bare er to voksne uten dyr og barn. Selvfølgelig om vi søler eller noe så blir det vasket oftere.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #17 Skrevet 11. juli 2014 Jeg vasker aldri gulvet (nå snakker jeg om parkettgulv på stue og kjøkken). Det er kun når det får flekker og lignende at jeg vasker gulvet - og da bare vasker jeg bort flekken. Jeg har et så fint gulv, at jeg ikke vil ødelegge det med vann. Anonymous poster hash: 91e07...fd9 2
Gjest ryllikblomsten Skrevet 12. juli 2014 #18 Skrevet 12. juli 2014 Jeg støvsuger ca 1 gang i uken hele huset +/- . Er meg, mannen og hunden som bor i huset. Heldigvis er ikke hunden av røyte-typen! Vår/høst sesongen støvsuger jeg oftere pga pelsskifte hos hunden. Hva gulvVASK angår så er jeg ganske så avslappet! Det er når jeg gidder, og om det er mye merker på gulvet, kanskje 1 gang i måneden! Støvtørk i huset når jeg ser støvet ligge å erte meg når jeg sitter med kaffen og røyken i sofaen.. På soverommet vakser jeg kanskje 1 gang per, eller hver andre, måned. Men støvtørk på soven er jeg litt flinkere til 1, 2 ganger i måneden.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #19 Skrevet 12. juli 2014 Vasker gulv en gang i uka. Har hørt at støvsuger kan blåse støvet rundt omkring.... Jeg har støvallergi da. Anonymous poster hash: b8b76...01b Jeg har sentralstøvsuger hjemme. Da forsvinner støvet uten å bli blåst rundt. Vi har hatt det i 20 år. Så kjøpte vi hytte, og der har vi vanlig støvsuger. Jeg har ikke støvallergi, men reagerte på hvor utrolig dårlig luft det ble under støvsuging. Så vi byttet ut den medfølgende støvsugeren til en ny av høy kvalitet. Men jeg syns ikke det hjalp Savner virkelig sentralstøvsuger. Så på hytta har vi sluttet å støvsuge, der bare vasker vi. Mens hjemme støvsuger vi 2-3 ggr per uke, gulvene vaskes bare en gang i måneden. Mitt råd til deg: har du mulighet til å installere sentralstøvsuger, så gjør det!Anonymous poster hash: 0595c...e23
melatonin Skrevet 12. juli 2014 #20 Skrevet 12. juli 2014 støvsuger, vasker gulv, tørker støv rydder og ordner hele huset på torsdager, ellers bare ved behov, er det vått og gjørmete ute må jeg ha en mopp og spruteflaske med grønnsåpe stående for å ta kattepotespor gjevnlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå