Atle Tisk Skrevet 11. juli 2014 #1 Skrevet 11. juli 2014 Hei! Jeg har av ulike årsaker skiftet fokusområde for trening fra løping til sykling. Jeg har begynt å spinne for en stund siden nå, og tenkte nå at jeg endelig skulle gå til anskaffelse av sykkelsko for første gang. Har kombipedaler på sykkelen, så har blitt til at jeg har brukt et par vanlige treningsko. Men etterhvert som det har blitt noen timer på sykkelen, er jeg fristet til å gå til innkjøp av noen gode spinningsko. Tror et par gode sko til dette formålet vil være en god investering. Har noen pørsmål til dere som har erfaring med dette: Bør jeg kjøpe det som heter "spinningsko", eller går det like greit med racingsko eller MTB? Har til nå vurdert spinningsko eller racingsko som mest aktuelle, da det ser ut som de er lettere og har mer ventilasjon. Men godt mulig jeg tar feil her. Er som sagt nybegynner. Ser at racingsko har noe som heter SPD-SL, men vil dette passe pedalene mine? Jeg bor langt "uti huttiheita", og det er dårlig med sportsbutikker her. Er kanskje litt skeptisk til å bestille sko på nett, da passform er veldig individuelt. Vil dere anbefale meg å ta turen inn til sivilisasjonen og prøve/kjøpe sko i en fysisk butikk, eller er det greit å bestille, prøve og evt. returnere sko og bestille annen størrelse/nye. Hvilke nettbutikker er isåfall best å benytte? Veldig takknemlig for svar!
Wiggins Skrevet 11. juli 2014 #2 Skrevet 11. juli 2014 Jeg kjøper aldri sko på nett, de må alltid prøves først. Jeg har aldri skjønt hvordan folk kan bestille via nettet uten å prøve først. Det er ingen grunn til å kjøpe "spinningsko", det er like greit å kjøpe et par mountainbike-sko med SPD-cleats. Så lenge det er SPD-cleats får du festa den til alle SPD-pedaler, og så kan du bruke dem på sykkelen også hvis du har kombipedaler der med SPD-feste. Et tips: Jeg har høye og brede føtter, og sykkelsko er ofte smale og lave. De som etter min erfaring er høyest og bredest er Northwave. De har Northwave på blant annet XXL og Oslo Sportslager.
Atle Tisk Skrevet 14. juli 2014 Forfatter #3 Skrevet 14. juli 2014 Jeg kjøper aldri sko på nett, de må alltid prøves først. Jeg har aldri skjønt hvordan folk kan bestille via nettet uten å prøve først. Det er ingen grunn til å kjøpe "spinningsko", det er like greit å kjøpe et par mountainbike-sko med SPD-cleats. Så lenge det er SPD-cleats får du festa den til alle SPD-pedaler, og så kan du bruke dem på sykkelen også hvis du har kombipedaler der med SPD-feste. Et tips: Jeg har høye og brede føtter, og sykkelsko er ofte smale og lave. De som etter min erfaring er høyest og bredest er Northwave. De har Northwave på blant annet XXL og Oslo Sportslager. Takk for svar med nyttig informasjon! Da ble det ikke sko på nett, rett og slett. Er nok en risiko å ta å bestille sko på nett, om man ikke har prøvd skoen først og vet at den sitter godt, vet riktig størrelse mm. Northwawe ser ut til å passe mine føtter best også. Da blir det spinning med sykkelsko. Takk igjen, og ha en fortsatt god sommer!
neon_sun Skrevet 14. juli 2014 #4 Skrevet 14. juli 2014 Jeg er veldig fornøyd med mine shimano-spinningsko. Ikke noe dyre greier, men supert til sitt bruk. Jeg har virkelig ingen peiling på dette området, det eneste jeg bet meg merke i når jeg prøvde forskjellige modeller var at noen var sykt glatte under, slik at jeg faktisk ikke klarte å gå et steg omtrent uten å falle på ræv. Mine er ikke glatte under, så da kan jeg iallefall bevege meg litt rundt sykkelen uten å slå meg helseløs.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå