AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #1 Skrevet 11. juli 2014 Sirkus handler bare om dyreplageri, dette synes jeg er helt usmakelig!! Flere skulle visst hvordan de får dyrene til å gjøre de triksene de gjør, hvor mye de blir slått og mishandlet. Nei, jeg bare syns det er helt uakseptabelt at de holder på sånn, derfor nekter jeg barna å dra på det .. Vet ikke helt om jeg skal si grunnen til at jeg nekter de, blir det litt brutalt om jeg sier det på en fin måte? Det er ingen alternativ, jeg støtter ikke sirkus .. Anonymous poster hash: da88e...367 17
Gjest New_Girl Skrevet 11. juli 2014 #2 Skrevet 11. juli 2014 Syns du skal forklare de hvorfor de ikke får dra, jeg. Mest sannsynlig har de ikke lyst uansett da. Men du må selvfølgig finne en måte å si det ordentlig på. 3
Chanchan Skrevet 11. juli 2014 #3 Skrevet 11. juli 2014 Jeg synes det er kjempebra at det finnes småbarnsforeldre som også bryr seg om sånt! Ikke slemt, jeg fikk aldri dra på sirkus i oppveksten og det er ikke akkurat noe jeg savner. Om du vil fortelle hvorfor eller ikke er din sak, men jeg ville(uten at jeg har barn selv) fortalt at dyra ikke får god behandling der. Du vet jo best hvor mye de "tåler" å høre, og de vil sikkert sette pris på en forklaring 12
Mrs Smith Skrevet 11. juli 2014 #4 Skrevet 11. juli 2014 Begrunne hvorfor er viktig synes jeg ellers vil jo barna synes det er fryktelig urettferdig. 4
Gjest Timber Skrevet 11. juli 2014 #5 Skrevet 11. juli 2014 Nei, du er ikke det. Synes det er flott med slike foreldre. Men forklar de hvorfor på en måte som passer til alderen. I tillegg kan du finne ut hvilke som ikke har dyr og heller gå på de? Verdens største sirkus er tross alt dyrefritt, så det er jo bare tull at man ikke kan drive det uten dyr. Så kan du jo heller ta de med på tivoli/underholdningspark/badeland.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #6 Skrevet 11. juli 2014 Du er på ingen måte slem, jeg synes det er en helt grei holdning. Men du må jo forklare barna hvorfor også. Anonymous poster hash: 4e001...40a 2
Apocalypse Skrevet 11. juli 2014 #8 Skrevet 11. juli 2014 Jeg synes det er en kjempebra ting å gjøre Ta med barna på sirkus som ikke har dyr i stedet. Synes du bør forklare det også - det kan jo være så enkelt som å si at dyrene ikke har det bra der fordi de hører hjemme i naturen, eller lignende? 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #9 Skrevet 11. juli 2014 Takker så mye for svar, dere! Ja, jeg spurte litt dumt egentlig, mente egentlig ikke om jeg burde forklare de grunnen, heller kanskje evt hvordan. Men det finner jeg ut. Godt å høre at det er flere som er enig synes jeg Dyrefritt sirkus er helt ok, det er jo mye annet å finne på enn sirkus uansett! Anonymous poster hash: da88e...367
Gjest frk_Molly Skrevet 11. juli 2014 #10 Skrevet 11. juli 2014 Nei, det syns jeg ikke. Jeg kommer heller ikke til å ta med mine fremtidige barn på sirkus med dyr (kanskje der er ulovlig innen den tid, lov å håpe). Istedenfor ville jeg forklart at dyrene ikke blir behandlet bra og heller gjort noe annet gøy, som sirkus uten dyr, tivoli eller badepark
Gjest Blomst83 Skrevet 11. juli 2014 #11 Skrevet 11. juli 2014 Sirkus handler bare om dyreplageri, dette synes jeg er helt usmakelig!! Flere skulle visst hvordan de får dyrene til å gjøre de triksene de gjør, hvor mye de blir slått og mishandlet. Nei, jeg bare syns det er helt uakseptabelt at de holder på sånn, derfor nekter jeg barna å dra på det .. Vet ikke helt om jeg skal si grunnen til at jeg nekter de, blir det litt brutalt om jeg sier det på en fin måte? Det er ingen alternativ, jeg støtter ikke sirkus .. Anonymous poster hash: da88e...367 Nei.Overhodet ikke.Endelig hører jeg om noen som tenker likt som meg.Jeg har ikke barn,men tantebarn og de kan bare glemme å få meg seg tante på sirkus. Og for meg gjelder deg også dyreparker osv.
duja Skrevet 11. juli 2014 #12 Skrevet 11. juli 2014 Jeg komme ikke til å ta med barna mine på sirkus, om far vil ta de med, er det helt greit. Men jeg kommer til å forklare hvorfor jeg velger å bli hjemme.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #13 Skrevet 11. juli 2014 Tommel opp for deg tenker jeg! Mine barn kommer heller aldri til å få lov til å gå på sirkus slik det er i dag. Trist at de skal gå glipp av noe, men vi kan ikke støtte dyreplageri, og vi får heller dra på gård eller noe slikt. Enig i at du bør forklare hvorfor. Nå vet jeg ikke hvor gamle barna dine er, men tror jeg ville sagt at elefanten og de andre dyrene der ikke er glade for å reise rundt med sirkuset og egentlig hører hjemme i andre land. De får ikke rørt så mye på seg som de trenger og trives ikke med å gjøre kunster som de ikke ville gjort om de var frie. Kanskje kan man relatere til egne dyr når man forklarer. Forresten er sirkus kjempedyrt! Anonymous poster hash: 9de24...4be 2
akkuratnå Skrevet 11. juli 2014 #14 Skrevet 11. juli 2014 Hadde samme diskusjon med samboer for bare noen dager siden, og sa klart ifra at barnet vårt (som forøvrig enda er i magen) aldri skal på sirkus. Jeg har enda sår i sjela etter den eneste gangen jeg selv fikk gå på sirkus i barndommen, og så hvordan elefantene ble behandlet. Synes også det er viktig å forklare hvorfor. En ting er at man ikke skal gi barn skrekkbilder, men man hjelper de heller ikke ved å gjemme sannheten for de. 2
Gjest Blomst83 Skrevet 11. juli 2014 #15 Skrevet 11. juli 2014 Takker så mye for svar, dere! Ja, jeg spurte litt dumt egentlig, mente egentlig ikke om jeg burde forklare de grunnen, heller kanskje evt hvordan. Men det finner jeg ut. Godt å høre at det er flere som er enig synes jeg Dyrefritt sirkus er helt ok, det er jo mye annet å finne på enn sirkus uansett! Anonymous poster hash: da88e...367 Nå vet ikke jeg hvor gamle barna dine er,men jeg sa det som det var til mine tantebarn. De er forøvring 5 1/2 og 8.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #16 Skrevet 11. juli 2014 Jeg syntes at sirkus var fryktelig kjedelig som barn, som voksen er det imponerende det menneskene gjør. Men orker ikke betale for å se det og dyremishandling. Anonymous poster hash: 3bead...585
super-s Skrevet 11. juli 2014 #17 Skrevet 11. juli 2014 Det er overhodet ikke slemt. Men du bør kanskje si hvorfor de ikke får dra, for ellers så forstår de jo ikke valget ditt. Du trenger kanskje ikke si at dyrene blir mishandlet og hvordan det skjer, men si noe sånt som "Dyrene har det ikke bra der. Det er meningen at de skal være ute i det fri, ikke inne i et sirkustelt". Hva du sier avhenger jo av hvor gamle de er, og hva de tåler å høre.
Jolene Skrevet 11. juli 2014 #18 Skrevet 11. juli 2014 Ikke slemt, men utrolig bra! Sirkus er helt jævlige mot dyr! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå