AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #1 Skrevet 11. juli 2014 Ja, er det litt rart om en fyr snakker en del om eksdama, hvordan hun var, sykdommene hennes, hva de kranglet om, uten at du har spurt? Personlig har jeg liten interesse av å høre om ekselskeren og moren til barnet til typen, usikker på hvorfor han hele tiden drar henne opp... Anonymous poster hash: 5382b...116
MS.MR Skrevet 11. juli 2014 #2 Skrevet 11. juli 2014 Ja, er det litt rart om en fyr snakker en del om eksdama, hvordan hun var, sykdommene hennes, hva de kranglet om, uten at du har spurt? Personlig har jeg liten interesse av å høre om ekselskeren og moren til barnet til typen, usikker på hvorfor han hele tiden drar henne opp... Anonymous poster hash: 5382b...116 Først synes jeg at det hele virket veldig merkelig,. Men dersom typen din har barn med henne, så er det kanskje litt mer normalt til tider (selvfølgelig ikke hele tiden, og ikke alle temaer...) - da han aldri helt slipper unna eksen sin (dersom han og har omsorg for banet). Skjønner på en annen side at du har liten interesse av å høre på det. Jeg synes det er ganske turn off om ei jeg dater eller er i lag med prater for mye om eksen sin.
Anglofil Skrevet 11. juli 2014 #3 Skrevet 11. juli 2014 (endret) Jeg har pratet mye om ham til min samboer i starten av forholdet vårt fordi jeg trengte å få det ut. Nå har det blitt mindre med tiden. Føler det er naturlig når vi er trygge på hverandre. Han prater litt om sin eks også. Så lenge vi begge er komfortable med det tenker jeg at det er greit, men hvis du ikke er komfortabel med det så må du snakke med ham om det. Det kan være han føler seg trygg på deg og trenger å få utløp. Det betyr ikke nødvendigvis at han savner eksen eller lignende. Mvh Yvonne Endret 11. juli 2014 av Yvonne
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #4 Skrevet 11. juli 2014 Kan være han ikke er over henne. Eksen min som jeg har barn med snakket utrolig mye stygt om meg også lenge etter bruddet. Løy og fremstilte meg som ei drittkjærring. Så ett år etter bruddet kom han hjem til meg tidlig om morgenen, brøt totalt sammen, gråt mye å sa han angret sånn og hadde enda følelser for meg. Så jeg ville nok blitt veldig skeptisk om en mann snakket mye om eksen selv om det er negativtAnonymous poster hash: 0af24...d60
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #5 Skrevet 11. juli 2014 Jeg har pratet mye om ham til min samboer i starten av forholdet vårt fordi jeg trengte å få det ut. Nå har det blitt mindre med tiden. Føler det er naturlig når vi er trygge på hverandre. Han prater litt om sin eks også. Så lenge vi begge er komfortable med det tenker jeg at det er greit, men hvis du ikke er komfortabel med det så må du snakke med ham om det. Det kan være han føler seg trygg på deg og trenger å få utløp. Det betyr ikke nødvendigvis at han savner eksen eller lignende. Mvh Yvonne Ja, dette høres klokt ut. Roet meg ned litt Vil at han skal være komfortabel med meg, vil ikke si at han ikke kan snakke om henne heller.. Men orker ikke høre om hva han og eksen har gjort, og hvor koselig de hadde det med nyfødt unge. Hva om typen din hadde bedt deg kutte ut å snakke om eksen? ts Anonymous poster hash: 5382b...116
Anglofil Skrevet 11. juli 2014 #6 Skrevet 11. juli 2014 Ja, dette høres klokt ut. Roet meg ned litt Vil at han skal være komfortabel med meg, vil ikke si at han ikke kan snakke om henne heller.. Men orker ikke høre om hva han og eksen har gjort, og hvor koselig de hadde det med nyfødt unge. Hva om typen din hadde bedt deg kutte ut å snakke om eksen? ts Anonymous poster hash: 5382b...116 Det er nok en forskjell, for jeg mimret ikke tilbake om de koselige stundene med eksen for å si det slik. Jeg hadde selvsagt kuttet ut hvis min samboer ville det, men jeg hadde nok blitt lei meg fordi det er viktig for meg å kunne snakke ut om alt som har skjedd. Mvh Yvonne
bergen2 Skrevet 11. juli 2014 #7 Skrevet 11. juli 2014 Jeg hadde et stygt brudd med eksen min. Der hun var utro over lengre tid og brukte meg i en økonomisk forstand. Det preget selvfølgelig meg i lang tid etter på og når jeg ble sammen med min nåværende kjæreste fortalte jeg henne om bruddet og hvordan det påvirket meg og sa samtidig at dersom hun følte at jeg tolket henne feil eller lignende så måtte hun bare spørre meg slik at vi kunne unngå uheldige situasjoner. Etter det har ikke jeg tatt opp eksen men min samboer har noen ganger lurt på ting angående eksen og da har jeg svart så godt så jeg kan. Ellers har jeg en god kompis som jeg snakket mye med de første månedene.
Gjest BrienneOfTarth Skrevet 11. juli 2014 #8 Skrevet 11. juli 2014 Omtrent aldri. Kun hvis det passer inn eller det er en situasjon der han også var med. Kommer jo litt an på. Sitter man å mimrer om de fine stundene,og det blir veldig mye så hadde ikke jeg likt det. Men man kan jo selvsagt snakke om ekser,for de har jo en gang vært en del av livet og man skal jo ikke bare viske ut den perioden eller unngå å snakke om det bare fordi det er en eks.
Gjest Blomsterert Skrevet 11. juli 2014 #9 Skrevet 11. juli 2014 Syns det er helt unødvendig å snakke med nåværende kjærester om ekser. At de blir nevnt i gitte situasjoner er greit. Men ekser har ingenting med nåværende forhold å gjøre. Trenger en å få ut ting i den forbindelse,så er en venninne eller terapeut langt bedre. Ekser er og bør være historie om en går inn i nye forhold.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå