Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Først; Jeg har en fantastisk type. Han behandler meg pent, er generøs og er stormforelsket i meg. Han gir hele tiden av seg selv, setter gode krav tilbake og ellers fungerer vi veldig godt.

Vi er begge i tjueårene og studerer (langdistanse dessverre). Likevel treffes vi nesten flere ganger hver måned hele året igjennom. Han legger veldig mye i forholdet akkurat nå.

Vi har holdt på siden rett før jul.

Vi pratet om litt diverse hvor det kommer frem at han syntes ekteskap er tull. Bryllup er unødvendig og at han aldri skulle gifte seg. Vi er ikke på et stadie hvor vi prater om ekteskap og barn og slikt, så han sa ikke at han aldri skulle gifte seg med meg.

Men jeg må jo tenke langsiktig. Jeg vil gjerne gifte meg en dag. Jeg vil ha alt sammen, festen, kjolen og alt. Kanskje veldig overfladisk. Men det er også det at jeg blir usikker når han sier sånt. Jeg får inntrykket av at ekteskap forhindrer en "rask vei ut". Jeg er redd for at hvis det blir oss i det lange løp, at jeg plutselig sitter i 30-årene og han forlater meg. Hvor jeg da har vanskeligere for å finne meg en ny mann, enn nå som jeg er ung og blir kjent med nye hele tiden.

Er jeg egoistisk om jeg krever dette også etterhvert, eller bør jeg tenke at dette er noe jeg bør gi etter på, siden han ellers er så generøs?

Er anti-ekteskap dealbreaker for dere?

Anonymous poster hash: 53852...781
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et ekteskap forhindrer jo ikke at han kan stikke...

Tror det hele koker ned til om du MÅ gifte deg eller ei. Det er kun opp til deg. Selv ville jeg ikke hatt noe problem med det.

AnonymBruker
Skrevet

Vel, for å si det sånn: Hvis han først ønsker å gå i fremtiden, ønsker du da at han skal presse et par ekstra år ut av forholdet fordi det må kronglete og krevende papirarbeid til for å gå? Vil han gå, så går han, ekteskap eller ikke. Som alle andre.

Når han av prinsipp ikke ønsker ekteskap vil han ikke ha vanskeligere eller lettere for å gå hvis du får overtalt ham til ekteskap. En ting er at du ønsker deg festen med bryllup og kjole og greier, men å skulle gifte seg fordi det da er vanskeligere å gå sin vei hvis man ønsker å gå sin vei virker temmelig irrasjonelt på meg. Det har ingenting med deg å gjøre, så hans forpliktelser overfor deg blir ikke noe svakere uten ekteskap enn de ville vært i et ekteskap han bare følte han måtte gå inn i.

Skjønner tankene dine, men enig med deg er jeg ikke. Du ønsker kjole og feiring, og det får dere sammen vurdere om er verdt det, men han ønsker ikke ekteskap uansett hvem du er, så det er ingen grunn til usikkerhet. For ham er et samboerskap og ekteskapslignende forhold like forpliktende som ekteskap er for andre, det er et prinsipp. Og å prøve å gjøre veien til brudd så ubehagelig at han føler seg pent nødt til å bli synes jeg ikke høres bra ut. Jeg skjønner at det ikke er motivasjonen, men som sagt, for ham signaliserer ikke ekteskapet noen større forpliktelse enn det å leve sammen slik ektefolk gjør.

Anonymous poster hash: d3cd4...3f2
  • Liker 1
Gjest Corto Maltese
Skrevet

Fornuftig fyr er bra det finnes fornuftige mennesker her på jorden

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er ennå ung, men du må begynne å tenke på hvor viktig bryllup og ekteskap er for deg. Hvis du er av dem som må gifte seg, så er det bedre om du slår opp nå. Dere har ikke vært sammen så lenge, og det er bedre nå enn senere.

Hvis du ikke har blitt utfordret på tanken før, men finner ut at ekteskap ikke er alfa omega for deg, så kan dere ha en fremtid sammen.

Jeg kunne godt tenkt meg å gifte meg senere, men det er faktisk ikke så viktig. Møter jeg en person som er anti-ekteskap, men riktig på alle andre måter, så velger jeg han.

Alle andre kvinner jeg kjenner ville nok brutt med en slik type, uansett hvor fantastisk han er ellers.

Så; veldig opp til deg egentlig!

Anonymous poster hash: dfc58...456
Skrevet

Jeg ville heller ikke gifte meg før, men jeg sa ja når kjæresten fridde og har ikke angret et sekund. Det kan jo hende han skifter mening om noen år.

Ellers ville jeg aldri "krevd" at noen giftet seg med meg. Hvis du har det fint med han ville jeg iallefall selv tenkt at det er utrolig mye mer viktig enn et bryllup!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ham godt. Og ekteskap kan oppløses, så det har ingen praktisk betydning.

Du kan spørre om han er villig til å ha en eller annen privat seremoni med løfteringer eller noe sånt, men om du faktisk er villig til å dumpe en mann pga noe som fullstendig mangler praktisk betydning, så er det du som er sær og han som burde føle seg såret.

Anonymous poster hash: 0d1a0...bbd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min også tenkte sånn. Hva er vitsen med å gifte seg, vi har det bra som det er. Redd ekteskap skulle forandre oss osv.. han har hørt noen skrekkeksepler der..

Jeg ga opp tanken på å bli gift noen gang.Men så ombestemte han seg og fridde :)

Så han kan jo ombestemme seg.. Frdi han ikke vil gifte seg betyr ikke han ikke vil dele resten av sitt liv med deg..

Anonymous poster hash: 55644...4e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...