Gå til innhold

Hvor lenge hadde du positiv billigstrimmel etter sa?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tittelen sier vel det meste.

Jeg hadde en sa for 8 uker og 3 dager siden etter å ha blødd i 3 uker. Får fortsatt en svak positiv. Lurer på om det er vanlig eller om jeg kan være gravid igjen. Hadde en tilnærmet normal mens 12 dager etter sa'en. Har lest at man på clearblue kan få positiv i inntil 9 uker etter, men finner ikke noe om billigstrimmelen.

Anonymous poster hash: bbd43...3ba

Videoannonse
Annonse
Gjest Snuttepi
Skrevet

Har du sjekket med ul at du ikke bare mistet en tvilling for eksempel?

Skrevet

Ja, alt var komt ut. Var å sjekket dagen etter.

Gjest Snuttepi
Skrevet

Uffda. Har du testet hele veien?

Jeg tror jeg ville ventet til over helga, testet igjen, og så dratt til lege og bedt om HCG-måling i blodprøver. Da vil de se om nivået stiger eller synker.

Skrevet

Testet ikke de to første ukene, men etter det har jeg testet jevnlig og sett at det har gått nedover. Så fikk jeg til slutt en billigtest som var negativ i mine øyne. Men har samtidig fått positiv digital med 1-2 uker på. Og nå syns jeg at jeg kan skimte en strek på billigtesten også. I tillegg så har jeg ikke hatt mensen siden den jeg hadde tolv dager etter sa, altså rundt 6 uker siden eller noe! Vet jo at det kan bli kluss etter en sa, men dette er bare frustrerende :P

AnonymBruker
Skrevet

Det jeg har hørt så er det normalt å ha positivt til opptil 4 uker, men har du etter fire uker så skal du ta kontakt med lege. Det er ved provosert abort da.

Anonymous poster hash: 49940...879
Gjest Snuttepi
Skrevet

Jeg har også hørt 4 uker. Men vet ingenting sikkert. Det eneste som kan slå fast om du er gravid igjen eller ikke, er HCG-måling via blodprøver. Ring legen på mandag du.

Krysser fingre for deg :)

Skrevet

Hei,

Jeg testet positivt i ca 7 uker etter sa.

Skrevet

Hvor langt var du på vei da Haa84? Jeg var 8+5.

Skrevet

Ca 6 uker etter, men det kommer jo også an på hvor langt du var på vei. Tar lengre tid jo lengre du var gravid. Iom at du har hatt en mens i etterkant vil jeg tro systemet ditt ikke skal ha mer hcg.

Skrevet

Jeg var hos legen min 8-9 uker etter utskrapning pga MA. Hadde da testet positivt på GT igjen. Jeg spurte legen om det kunne være rester etter forrige graviditet - hun var helt sikker på at det ikke var det. Hun mente at hcg skulle være ubetydelig lav i løpet av max 4-5 uker. Og hun hadde rett - jeg hadde hcg på 18000 og stigende:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...