Gå til innhold

ny vogn til barnehagen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mini begynner i barnehagen nå i høst og lurer på om en må ha en egen barnehagevogn til dette?

Jeg er alene med mini og kjører ikke bil, så å ha en vogn i barnehagen og en vogn til å transportere hn til og fra føles litt tullete.

Kan jeg bruke vognen jeg har?Kan jeg bruke sportsdelen?

Er en buggaboo buffalo om det har noe å si

Anonymous poster hash: 4f4c9...ed7
Skrevet

Selvfølgelig kan du bruke den du har :) Grunnen til at mange har egen barnehagevogn er at de kjører bil til og fra, og da er det tungvint å drasse med vogna hver dag!

• Liker 3
Skrevet

Bare pass på at det er en vogn som barnet kan ligge skikkelig utstrakt i, og at han ikke blir liggende med beina ned, fordi det ikke er skikkelig fotstøtte.

Ellers vokser de i en rasende fart i den alderen, og vogna bør være stor og god, så han ligger behagelig. Ser dessverre alt for mange dårlige sovevogner i barnehagen jeg jobber i. De gamle, gode simo eller briovognene er ypperlige til sovevogn, selv om de er store, tunge og uhåndterlige i forhold til dagens nymotens triller med bare ett forhjul ol. (OBS disse tipper lett når barnet blir tyngre)

AnonymBruker
Skrevet

Vår sover med beina i vinkel og sover som en stein i vogna. Alle MÅ ikke ligge utstrakt

Anonymous poster hash: beefc...f6c

Skrevet

Grunnen til atmange har egen sovevogn er fordi at de kjører, og det blir tungvindt å frakte den til og fra. Å fordi det kan vli mer slitasje på sovevognen i bhg.

Så mange kjøper en billigere bruktvogn som det ikke er så nøye med, for å spare den vognen de bruker til vanlig.

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp hvert fall ikke en NY vogn til bhg-soving! Etter 6 mnd som sovevogn i bhg så var vår Emmaljunga Citycross nesten ugjenkjennelig, med en kalesje som raser bakover nesten bare jeg tar på den. Og den var så godt som ubrukt når poden fikk den med som sovevogn.. Lett å se at enkelte bhg-ansatte ikke behandler andres ting som sine egne!

Anonymous poster hash: 355c8...542
AnonymBruker
Skrevet

Er du redd for dagligvognen din, finner du en billig brukt og har til sovevogn.

Anonymous poster hash: 32273...438

Skrevet

Jeg lurer egentlig hva som skjer i enkelte barnehager? Når dere anbefaler å ikke ha nye vogner der? Jobber selv i bhg, og skjønner ikke hvordan vognene kan gå i stykker av å bli brukt der??

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer egentlig hva som skjer i enkelte barnehager? Når dere anbefaler å ikke ha nye vogner der? Jobber selv i bhg, og skjønner ikke hvordan vognene kan gå i stykker av å bli brukt der??

er vel i bhg som ellers i samfunnet, noen har respekt for andre sine saker og er forsiktige, andre kan være uheldige og atter andre bryr seg ikke for det går jo an å gå og kjøpe nytt.

Anonymous poster hash: 32273...438

Skrevet

Kjøp hvert fall ikke en NY vogn til bhg-soving! Etter 6 mnd som sovevogn i bhg så var vår Emmaljunga Citycross nesten ugjenkjennelig, med en kalesje som raser bakover nesten bare jeg tar på den. Og den var så godt som ubrukt når poden fikk den med som sovevogn.. Lett å se at enkelte bhg-ansatte ikke behandler andres ting som sine egne! Anonymous poster hash: 355c8...542

Sånn skal det absolutt ikke være!

Hos oss er problemet at sovevognene står ved inngangen til avdelingen for å kunne stå under tak, og der ferdes også barna.

Å selv om vi passer på de så hender det at de er borte å fikler på vognene.

De har på mine 6år i bhg ikke ødelagt noe, men de har møkket de til ganske bra.

Det er diverse grunner til det.

Noen oppbevarer vognene i egene soveskur, og der er det trangt om plassen ofte.

Å mange foreldre er ikke særlig forsiktige da de skal sette fra seg sin egen vogn, noe som kan gå hardt utover de ved side av.

Står de ute i vær og vind hver dag så vil det også slite ekstra på vognen enn om den oppbevares mest i bilen eller inne hjemme.

Hos oss står de sånn til at andte foreldre og barn kan komme til de.

Så derfor vil jeg personlig ikke anbefale å bruke en helt ny og dyr vogn som sovevogn.

Er flere hos oss som gjør det, og det har gått bra til nå. Men de er mer utsatt der de står.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi kjøpte en eldre Simo trille på FINN for 500kr tror jeg. Selv om den heter trille så var den enorm. Hadde masse plass i den, både i lengden og bredden helt til han sluttet å sove rundt 3 år. Fikk forresten akkurat det samme igjen for den da den ble solgt to år etter innkjøp. Planen er å kjøpe en lik på FINN når nr 2 begynner i barnehage neste år.

Anonymous poster hash: 596f4...2ef

AnonymBruker
Skrevet

Sånn skal det absolutt ikke være!

Hos oss er problemet at sovevognene står ved inngangen til avdelingen for å kunne stå under tak, og der ferdes også barna.

Å selv om vi passer på de så hender det at de er borte å fikler på vognene.

De har på mine 6år i bhg ikke ødelagt noe, men de har møkket de til ganske bra.

Det er diverse grunner til det.

Noen oppbevarer vognene i egene soveskur, og der er det trangt om plassen ofte.

Å mange foreldre er ikke særlig forsiktige da de skal sette fra seg sin egen vogn, noe som kan gå hardt utover de ved side av.

Står de ute i vær og vind hver dag så vil det også slite ekstra på vognen enn om den oppbevares mest i bilen eller inne hjemme.

Hos oss står de sånn til at andte foreldre og barn kan komme til de.

Så derfor vil jeg personlig ikke anbefale å bruke en helt ny og dyr vogn som sovevogn.

Er flere hos oss som gjør det, og det har gått bra til nå. Men de er mer utsatt der de står.

Ja nei jeg ble skikkelig overrasket når jeg skulle ta med sovevogna hjem fra barnehagen 6 mnd etter at den ble leert, kalesjen bare ramlet bakover som et trekkspill når eg kom borti den.. Ble veldig lei meg for jeg hadde faktisk tenkt å bruke samme sportsdel til lillebroren men måtte jo pent kjøpe ny når han kom. Ville ikke ta det opp med bhg heller fordi vi har så god kjemi og tone, ikke verdt uvennskap... Vognene oppbevares i et stort skur i bhg når de ikke er i bruk.

Anonymous poster hash: 355c8...542

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...