Gjest Heartbeat Skrevet 5. august 2014 #61 Skrevet 5. august 2014 Jeg bor med 2 menn, jeg trenger knapt vaske doen hver uke. Bare skjønner det ikke. Mye man ikke skal skjønne, skjønner jeg
Gjest Kv84 Skrevet 5. august 2014 #62 Skrevet 5. august 2014 Man har godt av litt bakterier, ellers tåler man ikke noen når en hår ut døra. Bakteriene flyr i fallskjerm rett ned på nesa de når du går ut. 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #63 Skrevet 5. august 2014 Bor med mann og hund. Har ingen spesielle rutiner på vasking. Har innsett at jeg ikke dauer om jeg ikke får tatt alt med en gang. Jeg støvsuger/tørrmopper når jeg ser det begynner å bli vel mye hundehår på gulvet. Vasker samme dag eller dagen etter. Vinduskarmer etc tar jeg kanskje 3 ganger i året (samler seg lite støv her). Badegulvet tar jeg sammen med resten av gulvene, servant og do tar jeg kanskje hver 14.dag. Dusjkabinettet 2 ganger i året. Sengetøy skiftes hver 14.dag. Kjøkkenbenken tar jeg etter behov. Synes vasking er gørr kjedelig Glad jeg ikke har arvet min mors vaskevaner. Hun hadde nesten ryddet av bordet og vasket bort alt før vi ble ferdig med å spise.. Anonymous poster hash: cad0d...19f
Dricka Skrevet 5. august 2014 #64 Skrevet 5. august 2014 Sånn ca en gang i uka og hver gang jeg har bedt gjester. Tjofser over her og der stadig vekk. Har som rutine å tørke over steder jeg vet blir ekkelt kjapt. Om man tar ting med en gang og tar det ettersom så slipper man å stå igjen med mye til slutt.. Sånn skikkelig husvask med tak og vegger skjer 2 ganger i året, vår og høst.
Gjest Funky Punk Skrevet 5. august 2014 #65 Skrevet 5. august 2014 Jeg bor med 2 menn, jeg trenger knapt vaske doen hver uke. Bare skjønner det ikke. Nå er ikke alle menn like heller da. Jeg har f.eks en mann som ofte kommer hjem full av gjørme, støv, olje på klær og hender. Og selv om han er flink nok til å tørke over servanten, så må jeg likevel tørke over jeg også for jeg finner alltid litt skitt
Gjest Funky Punk Skrevet 5. august 2014 #66 Skrevet 5. august 2014 I tillegg har jeg et baderom uten vindu, gammelt hus og det støver igjen ekstremt fort
Gjest Dønn_ærlig Skrevet 5. august 2014 #68 Skrevet 5. august 2014 Soverom inkl sengetøy 1 gang pr uke Resten av huset hver dag(gulv) Bad/wc 1 gang pr uke noen ganger 2:-\ Resten er en gang i uken. Tørker av bord og kjøkkenbenken flere ganger om dagen.. Jobber 130% stilling stort sett og har kidz og bor i enebolig. Høres ut som jeg er super woman men det er jeg absolutt ikke assa;-)
Puny Skrevet 6. august 2014 #69 Skrevet 6. august 2014 vasker og støvsuger hver uke, ellers så tørker vi litt over på bad og kjøkken når det trengs...
Contempt Skrevet 6. august 2014 #70 Skrevet 6. august 2014 Støvsuger i gjennomsnitt 1 gang i uka. Vasker over gulvene omtrent hver 2. uke. Skifter sengetøy hver 2.uke. Kjøkkenbenker vaskes over omtrent hver dag (etter behov). Do/bad vaskes i gjennomsnitt 1 gang i uka. Støvtørking skjer for sjeldent.
Gjest Artistina Skrevet 6. august 2014 #71 Skrevet 6. august 2014 Jeg vasker mye og ofte ... mannen min kaller meg bare for Skure-Guri.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2014 #72 Skrevet 6. august 2014 Vi har vaskedag hver torsdag. Da tar vi badet (veldig lite bad), og da vasken, toalettet og gulvet. Med ujevne mellomrom vasker vi dusjkabinettet også. Tørker støv i stuen, vinduskarm, tvbord, andre bord osv. Går over kjøkkenet, kjøkkenbenk, vask, bord osv. Tørker kjapt støv på nattbordene på soverommet. Legger på plass klær. Rydder litt generelt. Vasker alle gulvene og støvsuger gulvmattene. Ca en gang i måneden støvsuger vi sofaen også. Ellers går jeg over med støvmopp her og der når det trengs, det støver noe vanvittig i denne leiligheten. Anonymous poster hash: 53081...3b6
Lucid Skrevet 6. august 2014 #73 Skrevet 6. august 2014 Hæ? Er det meninga å vaske leiligheta? :o Neida, men jeg fikk aldri husmorgenet, så det skjer sporadisk når jeg plutselig finner det for godt å vaske. Synes det er mye enklere å "rundvaske" en gang i måneden enn å vaske litt hver dag. Foretrekker å rydde og vaske når jeg ser at det blir rent, ellers blir jeg bare motløs. Misforstå meg rett, jeg rydder f.eks kjøkkenet, vasker doen, støvsuger og sånt når jeg ser at det trengs utover den sedvanlige rundvasken altså, men jeg har ingen problemer med at det er litt rotete her. Bor alene, så det er bare meg det går utover uansett Og så er jeg kjempeflink til å vaske før jeg får besøk, så for å motivere meg selv når jeg ser at det trengs en runde inviterer jeg gjerne noen på besøk hvis jeg ikke greier å få ræva opp av sofaen på egenhånd. Tar sats på at husmorgenet kommer snikende når jeg får barn en gang i tiden jeg - frem til da nyter jeg å bare bry meg om hva jeg selv finner behagelig/nødvendig.
Gjest Heartbeat Skrevet 6. august 2014 #74 Skrevet 6. august 2014 I tillegg har jeg et baderom uten vindu, gammelt hus og det støver igjen ekstremt fort Nettopp,samme her
AnonymBruker Skrevet 8. august 2014 #76 Skrevet 8. august 2014 Er singel og bor i leilighet, vasker en gang i uka.Anonymous poster hash: c73f9...9d6
AnonymBruker Skrevet 8. august 2014 #77 Skrevet 8. august 2014 Soverom inkl sengetøy 1 gang pr uke Resten av huset hver dag(gulv) Bad/wc 1 gang pr uke noen ganger 2:-\ Resten er en gang i uken. Tørker av bord og kjøkkenbenken flere ganger om dagen.. Jobber 130% stilling stort sett og har kidz og bor i enebolig. Høres ut som jeg er super woman men det er jeg absolutt ikke assa;-) Skifter du sengetøy hver uke? Jeg skifter 3.hver, kanskje det er for sjelden?Anonymous poster hash: c73f9...9d6
Gjest Dønn_ærlig Skrevet 8. august 2014 #78 Skrevet 8. august 2014 Skifter du sengetøy hver uke? Jeg skifter 3.hver, kanskje det er for sjelden?Anonymous poster hash: c73f9...9d6 Skifter hver uke ja.. Men dette får en jo kjenne på selv. Syns det er så godt å legge seg i nytt sengetøy:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå