AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #41 Skrevet 4. august 2014 Men i himmelens navn da, mennesker. Det er ingen som ber dere ha hund i sengen selv, men det er meningsløst å si til andre at de er ekle som har hund i senga, når det ikke finnes helsemessige ulemper med det (forutsatt normale forholdsregler). Jeg synes det er jævlig ekkelt med småbarn med skitne hender og snørrete tryner selv, særlig å ha dem i møblene, men jeg innser jo at jeg ikke kan si det til småbarnsforeldrene... Anonymous poster hash: aacea...8b2 5
Vera Vinge Skrevet 4. august 2014 #42 Skrevet 4. august 2014 Jeg elsker ikke husarbeid, og syns det er så mye annet jeg heller skulle brukt tid på, så jeg gjør det jeg absolutt syns jeg må. Srøvsuger en gang i uka, vasker bad en gang i uka (dvs kjellerbadet vaskes annen hver uke siden det brukes mye mindre), vasker alle gulv utenom soverom og kjeller annen hver uke. Tørker flekker på gulv og koster smuler fortløpende. Støvsuger og vasker litt ekstra før ventet besøk. Jeg liker godt å ha det ryddig og prioriterer det framfor å ha det 100% støvfritt.
Vera Vinge Skrevet 4. august 2014 #43 Skrevet 4. august 2014 Jeg elsker ikke husarbeid, og syns det er så mye annet jeg heller skulle brukt tid på, så jeg gjør det jeg absolutt syns jeg må. Srøvsuger en gang i uka, vasker bad en gang i uka (dvs kjellerbadet vaskes annen hver uke siden det brukes mye mindre), vasker alle gulv utenom soverom og kjeller annen hver uke. Tørker flekker på gulv og koster smuler fortløpende. Støvsuger og vasker litt ekstra før ventet besøk. Jeg liker godt å ha det ryddig og prioriterer det framfor å ha det 100% støvfritt. Jeg har to barn, men ingen dyr, for øvrig.
Chia Skrevet 4. august 2014 #44 Skrevet 4. august 2014 Dyr i senga er helt utrolig ekkelt, og veldig dysfunksjonelt i mine øyne... det er dyr, ikke mennesker. Man har ikke DYR i senga Noen hundeeiere, ass... det går bare for langt. Anonymous poster hash: 924dc...013 Jeg synes det er dysfunksjonelt at du har så stort behov for å distansere seg fra dine medskapninger.. News flash: Du er også et dyr og mange av følelsene og behovene dine er helt like som andre dyr. Hvis man er svært nøye på renholdet så ser jeg ikke problemet med å ha hundene i senga.. Dette må være opp til hver enkelt 4
Chia Skrevet 4. august 2014 #45 Skrevet 4. august 2014 Fjortis jeg og Spiller ingen rolle om hunden er "ren". Den er likevel ikke så ren som mange tror. Man kan selvfølgelig bade hunden hver dag osv, men det er jo langt ifra bra for hunden. Skulle ønske jeg fant igjen den linken som viser hva en hund egentlig har med seg i pelsen osv...kanskje flere hadde latt være å ha hunden i sengen da? Men gjør det noe da? om den ikke er helt ren? so what om det da er noen flere bakterier i senga. Hva har det å si om man ikke blir syk av det? Det er bevist flere ganger at noe bakterier fører til bedre helse, barn som lever på landet omgitt med dyr får færre allergier enn barn som lever i "renere" miljøer... Hvorfor er folk så liv redde for bakterier når man ikke blir syk?? http://www.forskning.no/artikler/2013/januar/347150 "Mange allergiske reaksjoner ser ut til å stamme fra feilkommunikasjon i denne delen av immunforsvaret. Kanskje fordi immunforsvaret ikke har stiftet bekjentskap med NOEN godartede bakterier før, noe som fører til en overreaksjon i møtet med nye fremmedlegemer." 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #46 Skrevet 4. august 2014 Stue, gang, entre, kjøkken: tørrmopper gulvet hver dag. Tørker støv hele huset 1 gang i uken. Kjøkken: vasket hver dag. Vasker stuebord, spisebord og kjøkkenbord hver dag. Har høyglans kjøkkenskap så vasker over de en gang i uken. Skifter sengetøy hver uke. Vasker do og vask på bad annenhver dag. Vasker gulv, dusjvegg og glassvegg+speil på bad hver uke. Anonymous poster hash: 88106...86d
Gjest Leintle Skrevet 4. august 2014 #47 Skrevet 4. august 2014 Støvsuger 2 ganger i uken og vasker 1 gang i uken.
Djungelvrål Skrevet 5. august 2014 #48 Skrevet 5. august 2014 Stue, gang, entre, kjøkken: tørrmopper gulvet hver dag. Tørker støv hele huset 1 gang i uken. Kjøkken: vasket hver dag. Vasker stuebord, spisebord og kjøkkenbord hver dag. Har høyglans kjøkkenskap så vasker over de en gang i uken. Skifter sengetøy hver uke. Vasker do og vask på bad annenhver dag. Vasker gulv, dusjvegg og glassvegg+speil på bad hver uke.Anonymous poster hash: 88106...86d Wow
helenaa Skrevet 5. august 2014 #49 Skrevet 5. august 2014 Her var det så mange vaskeglade at min stemme trengs for å trekke ned litt. Vi er en familie på fire, ingen dyr. Jeg støvsuger en gang i uken, og i tillegg hvis vi skal ha besøk. Skifter på sengene ca en gang pr måned, tørker støv når det kommer gjester, dvs alt fra ukentlig til hver tredje uke, vasker bare av flekker på gulvet. Vasker annenhver måned utenom det. Sånn cirka. Rydder kjøkken, tørker av kjøkkenbenk, bord, tar oppvask hver dag. Vasker do når det trengs, og har fast rutine på skikkelig vask av dusjen en gang pr mnd. Rydder hver dag. Vi har hvite trapper, så de tørker jeg over nokså ofte, dvs en gang i tillegg til den ukentlige støvsugingen. Jeg synes selvsagt at folk må få vaske så mye de vil, men det er likevel vanskelig å forstå at så mange tar seg tid til å gjøre så mye, så ofte... Vi har det rent nok med disse rutinene. 2
Gjest Heartbeat Skrevet 5. august 2014 #50 Skrevet 5. august 2014 Bad og do vaskes hver dag. Stue, kjøkken, ganger , boder og soverom hver torsdag
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #51 Skrevet 5. august 2014 Støvsuger annenhver dag, vasker over gulv 2-3 ganger i uka. Bad og kjøkken blir vasket hver dag. Skifter på senga 1 gang pr uke, og jeg har også 2 stk hund i senga hver natt Dem blir spylet under magen og på føtter etter tur, så de er like rene som ethvert menneske og vel så det. Anonymous poster hash: 8f048...7f5
Djungelvrål Skrevet 5. august 2014 #52 Skrevet 5. august 2014 Bad og do vaskes hver dag. Stue, kjøkken, ganger , boder og soverom hver torsdag Griser du så mye i doen og på badet at det må taes hver dag? Jaja folk er forskjellige
Gjest Heartbeat Skrevet 5. august 2014 #53 Skrevet 5. august 2014 Griser du så mye i doen og på badet at det må taes hver dag? Jaja folk er forskjellige Ja, har menn i huset Og på badet blir det så fort støvete . Hvordan da?
Noma Skrevet 5. august 2014 #54 Skrevet 5. august 2014 Ja, har menn i huset Og på badet blir det så fort støvete . Hvordan da? Vasker du kun servant/do/vask og området rundt doen, eller vasker du hele sulamitten? Gulv, dusjkabinett osv? Er vel bare at det høres fryktelig slitsom ut
Gjest Heartbeat Skrevet 5. august 2014 #55 Skrevet 5. august 2014 Vasker du kun servant/do/vask og området rundt doen, eller vasker du hele sulamitten? Gulv, dusjkabinett osv? Er vel bare at det høres fryktelig slitsom ut Bare servant og do Var nok litt utydelig Ellers blir det støvtørking og vask EN gang i uka
Noma Skrevet 5. august 2014 #56 Skrevet 5. august 2014 Bare servant og do Var nok litt utydelig Ellers blir det støvtørking og vask EN gang i uka Okei Synes det hørtes ut som et fryktelig pes å holde på med det hver dag, men om det er "kun" er vask og do så tar jo ikke det lange tiden. Gjør det som regel på daglig basis selv
Gjest Kv84 Skrevet 5. august 2014 #57 Skrevet 5. august 2014 Bedre å vaske på jobb eller hos andre! Hyggelig å glede andre eller få betalt hehe. 1
Gjest Whitestripes Skrevet 5. august 2014 #58 Skrevet 5. august 2014 Jeg vasker opp og vasker alle flater på kjøkkenet hver dag. Vasker badet og tørker støv en gang i uka. Støvsuger to ganger i uka. Vasker gulv en gang i måneden, sånn ca. Tar bad-og kjøkkengulv oftere. Skifter på senga hver 14. dag eller ved behov. Pusser vinduer 3-4 ganger i året.
Djungelvrål Skrevet 5. august 2014 #59 Skrevet 5. august 2014 Ja, har menn i huset Og på badet blir det så fort støvete . Hvordan da? Jeg bor med 2 menn, jeg trenger knapt vaske doen hver uke. Bare skjønner det ikke.
Gjest Heartbeat Skrevet 5. august 2014 #60 Skrevet 5. august 2014 Okei Synes det hørtes ut som et fryktelig pes å holde på med det hver dag, men om det er "kun" er vask og do så tar jo ikke det lange tiden. Gjør det som regel på daglig basis selv Ja, jeg liker at det er rent Blir jo fort støv på doen også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå