Inwe Skrevet 16. juli 2014 #21 Skrevet 16. juli 2014 Støvsuger ved behov, 2-4 ganger i uka. Vasker servant, do og kjøkken 2 ganger i uka. Resten av leiligheten tar jeg ca 1 gang i uka, så lenge det passer med jobb/skole (altså noen ganger går det 4 dager andre ganger 10 mellom hver vask). Smårydder om kveldene og vasker alltid opp før jeg lager middag.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2014 #22 Skrevet 16. juli 2014 Mannen støvsuger hver fredag. 1 ungdom i hus, ingen husdyr, få tekstiler (ingen tepper). Jeg skifter sengetøy en gang i uken (eller oftere. Liker nytt sengetøy ). Toalettene og vasken sveiver jeg over overfladisk ganske ofte, så å skrubbe ned do og hele badet/dusjen gjør jeg ikke mer enn annen hver uke kanskje. (Mannen sitter på toalettet hjemme, han synes selv det er ekkelt å sprute ned doringen.) Støvtørk en gang i uka. Vinduene etter behov. Kjøkkenet blir brukt ofte og dermed oftest vasket også, men full nedvask med skapdører og alt sånt hører til vår- og julerengjøring. Anonymous poster hash: 924dc...013
Gjest Skrevet 16. juli 2014 #23 Skrevet 16. juli 2014 Vi har vaskehjelp hver tirsdag og fredag. Rydder og vasker kjøkkenbenker og bord mellom dette.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2014 #24 Skrevet 2. august 2014 Okei, her tør jeg ikke være annet enn Anonym bruker. Jeg er alene (30 år) i en leilighet på ca 50 m2. Jeg har bodd her ett år. I dag var andre gang jeg vasket gulvet. Jeg er ikke sikker, men det må være over to måneder siden jeg støvsugde her sist. Pleier å ta badet samtidig som jeg støvsuger leiligheten, med andre ord er det to mnd siden badet ble tatt også. Støv glemmer jeg som regel å tørke, men pleier å ta det verste med støvsugeren når den først er framme. Kjøkkenbenken kan jeg vaske over flere ganger per dag, er nøye med å tørke vekk søl fra matlaging osv med en gang. Oppvasken tas også hver dag, blir helt gal hvis det står mye oppvask. Søler jeg ting på gulvet, tørker jeg opp umiddelbart og finner fram egnet vaskemiddel for å fjerne restene. Sengetøy bytter jeg annenhver uke. Roter en del, men rydder også flere ganger i uka for å ikke miste oversikten over tingene mine eller snuble i noe. Etter hva jeg leser om andres vaskevaner her, så er jeg EN GRIS. Har vokst opp i et hjem uten fokus på renhold, men skulle gjerne gjort disse tingene oftere! Min motivasjon er ofte at hvis jeg ikke støvsuger snart, så kommer det edderkopper og annet kryp som trives i støv. Trenger ikke kjefte på meg, jeg skjønner jo at dette er utenfor normalen. Men hvis noen har noe motivasjon eller tips til hvordan jeg kan endre tankesettet mitt overfor renhold, tar jeg imot med stor takknemlighet! PS: Hvis noen skulle finne på å stille spørsmål til min personlige hygiene, så dusjer jeg og tar på rene klær hver dag Det er bare leiligheten jeg sliter med. Anonymous poster hash: f000b...bf0 1
Gjest Keikolina Skrevet 2. august 2014 #25 Skrevet 2. august 2014 (endret) Har ikke vasket så ofte nå det har vært ferie og barnehagefri, unga har jo ikke kommet hjem med halve sandkassa Har 100% jobb og den er veldig fysisk så blir å få gjort det meste i helgene. Oppvaskmaskin og vaskemaskin blir kjørt hver dag Endret 2. august 2014 av Keikolina
Marwel Skrevet 3. august 2014 #26 Skrevet 3. august 2014 Støvsuger kanskje 3 ganger i uka etter behov og tid. Vasker overflater på bad omtrent annen hver dag, men det blir usannsynlig raskt støvete der. Ellers vasker jeg dusjkabinettet ca 2-4ganger pr måned. g gulvet ca 2-4 ganger pr måned, men det støvsuges når jeg ellers støvsuger leiligheta. Støvtørker resten kanskje 2-4ganger i måneden. Skifter sengetøy fra 1 gang per uke til hver 14 dag, alt etter hvor skittent det føles. Feks nå i sommer når det har vært så varmt så har jeg skiftet oftere. Oppvask taes 3-7 ganger i uka. Gulvet vaskes sikkert bare 1 gang i måneden, men vasker selvsagt bort flekker når det kommer noen, så ser ikke helt behovet for full gulvvask hele tiden.
Chia Skrevet 3. august 2014 #27 Skrevet 3. august 2014 Pga 2 hunder så støvsuger jeg nesten hver dag og skifter senge tøy hver 3 dag Vasker ca 1 gang i uken. Liker å ha det strøkent i huset, hater rot og hater støv enda mer! Ingen barn 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #28 Skrevet 3. august 2014 Vasker leiligheten èn gang i uka. Hver torsdag, så er det rent og pent til helgen. Anonymous poster hash: c3485...af8
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #29 Skrevet 3. august 2014 Pga 2 hunder så støvsuger jeg nesten hver dag og skifter senge tøy hver 3 dag Vasker ca 1 gang i uken. Liker å ha det strøkent i huset, hater rot og hater støv enda mer! Ingen barn Really? Det er jo litt drøyt da. Anonymous poster hash: c3485...af8 1
Chia Skrevet 3. august 2014 #30 Skrevet 3. august 2014 Really? Det er jo litt drøyt da. Anonymous poster hash: c3485...af8 jepp, men når man har 2 hunder som ligger i senga. Så skal jeg love deg at det er nødvendig etter 3 dager...
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #31 Skrevet 3. august 2014 jepp, men når man har 2 hunder som ligger i senga. Så skal jeg love deg at det er nødvendig etter 3 dager... Æsj. Skjønner ikke hvorfor du har 2 hunder i senga, det er litt ekkelt. Har en liten hund selv, men hun får ikke ligge i senga. Har eget sovested (inne-hundehus med skinntrekt madrass). Anonymous poster hash: c3485...af8 1
Chia Skrevet 3. august 2014 #32 Skrevet 3. august 2014 Æsj. Skjønner ikke hvorfor du har 2 hunder i senga, det er litt ekkelt. Har en liten hund selv, men hun får ikke ligge i senga. Har eget sovested (inne-hundehus med skinntrekt madrass). Anonymous poster hash: c3485...af8 Hvorfor? Fordi hundene mine elsker det og fordi vi synes det er super koslig å våkne med 2 små hunder som ligger på ryggen med alle 4 ben i været og grynter fornøyd. Det er ikke ekkelt, så lenge hunden holdes ren og vaskes regelmessig og man skifter sengetrekk hyppig. 3
skreppamedleppa Skrevet 4. august 2014 #33 Skrevet 4. august 2014 (endret) Hos oss er det rent nok til å beholde helsen og rotete nok til å beholde lykken Under samme tak er det meg og mannen og en hund. Jeg har for lengst funne ut at det er ingen i denne verden som kommer og stjeler husvasken fra meg, den blir stående til jeg eller mannen tar den. Og gudene skal vite at ingen på sitt dødsleie som 80 åringer angrer på at de ikke har fått vasket huset mer i sitt liv, uansett hvor lite de har gjort det, ganske garantert heller ikke jeg.. Det eneste jeg prøver å gjøre hver dag er å ta oppvasken (på gammlemåten), viss ikke blir det så mye på benken og da blir det iallefall et ork å ta oppvasken neste dag. Om sommeren vasker jeg nok litt sjeldnere huset enn om vinteren. Kan ikke fatte de som står å støvsuger nå når det har vært 30 grader, aldri i verden om det er der jeg legger mine prioriteringer da.. Støvsuger og vasker gulvene etter behov, av og til 3 ganger i uken av og til hver tredje uke. skifter på sengen om sommeren minst en gang i uken om vinteren hver 14 dag. Vasker badet ca en gang i uken. Og tørker støv sikkert altfor sjeldent ifølge noen her inne, samme med vinduer. Tar bak komfyren og kjøleskap når jeg er virkelig rastløs på regnværdager, ( skjønt det er kjekkere med en kopp te og en bok på de dagene pleier jeg å finne ut). Jeg har ingen spesiell vaskedag og det går mest på gefylen og prioriteringene. Endret 4. august 2014 av skreppamedleppa 5
Ciara Skrevet 4. august 2014 #34 Skrevet 4. august 2014 Hver dag: Kjøkkenbenk, tørker over vask, doen tas ved behov, støvsuger kjøkken og gang. Klesvask. To ganger i uka: Støvsuger stua, tørker støv En gang i uka: Støvsuger hele huset, vasker bad To ganger i måneden: Skifter sengetøy En gang i måneden: Vasker vinduer, kjøleskap og stekeovn
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #35 Skrevet 4. august 2014 Vasker aldri huset. Støvsuger innimellom, vasker gulv innimellom. Vasker kjøkkenet av og til, benker og sånt oftere. Oppvaskmaskinen tar seg av det meste av oppvasken. Badet vaskes også av og til, men do og vask mye oftere. Vinduer ca én gang i året. Og så videre. Har åpenbart aldri hatt behov for faste rutiner, vasker når det passer og trengs. Anonymous poster hash: aacea...8b2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #36 Skrevet 4. august 2014 Æsj. Skjønner ikke hvorfor du har 2 hunder i senga, det er litt ekkelt. Har en liten hund selv, men hun får ikke ligge i senga. Har eget sovested (inne-hundehus med skinntrekt madrass).Anonymous poster hash: c3485...af8 Du bør nok ta et oppgjør med dine egne nevrotiske forestillinger om hva som er ekkelt. Det finnes ingen helsemessige ulemper med å ha hund i senga så lenge hunden holdes passe ren og man ikke er allergisk. "Det er ekkelt" er et skikkelig fjortisargument. Anonymous poster hash: aacea...8b2 3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #37 Skrevet 4. august 2014 Okei, her tør jeg ikke være annet enn Anonym bruker. Jeg er alene (30 år) i en leilighet på ca 50 m2. Jeg har bodd her ett år. I dag var andre gang jeg vasket gulvet.Anonymous poster hash: f000b...bf0 Du er helt normal. Du er en enslig voksen, da blir det ikke så mye gris. Du tar unna oppvasken fortløpende og du vasker opp flekker på gulvet med en gang du søler. Hvorfor i alle dager skulle du vasket gulvet ukentlig da? Googler du litt, så ser du at nye renholdsanbefalinger er å ikke vaske med vann til stadighet, men heller tørrmoppe/støvsuge og ta flekker fortløpende. Så gulvene dine har det nok strålende fint uten ukentlig vasking. Anonymous poster hash: aacea...8b2 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #38 Skrevet 4. august 2014 Du bør nok ta et oppgjør med dine egne nevrotiske forestillinger om hva som er ekkelt. Det finnes ingen helsemessige ulemper med å ha hund i senga så lenge hunden holdes passe ren og man ikke er allergisk. "Det er ekkelt" er et skikkelig fjortisargument.Anonymous poster hash: aacea...8b2 Litt mer avsporing siden du først begynte... Da er jeg like fjortis som den første som nevnte det; jeg syns også det er skikkelig ekkelt med hunder i senga. Anonymous poster hash: b667b...7e4
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #39 Skrevet 4. august 2014 Dyr i senga er helt utrolig ekkelt, og veldig dysfunksjonelt i mine øyne... det er dyr, ikke mennesker. Man har ikke DYR i senga Noen hundeeiere, ass... det går bare for langt. Anonymous poster hash: 924dc...013
Gjest Funky Punk Skrevet 4. august 2014 #40 Skrevet 4. august 2014 Litt mer avsporing siden du først begynte... Da er jeg like fjortis som den første som nevnte det; jeg syns også det er skikkelig ekkelt med hunder i senga. Anonymous poster hash: b667b...7e4 Fjortis jeg og Spiller ingen rolle om hunden er "ren". Den er likevel ikke så ren som mange tror. Man kan selvfølgelig bade hunden hver dag osv, men det er jo langt ifra bra for hunden. Skulle ønske jeg fant igjen den linken som viser hva en hund egentlig har med seg i pelsen osv...kanskje flere hadde latt være å ha hunden i sengen da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå