Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sparetips ønskes :-)

Jeg har ca 200.000,- i forbrukslån og blir helt kvalm av det. Alt er samlet på ett lån og jeg vil betale ned så fort som mulig og trenger råd og tips fra folk som er som har vært i samme situasjon.

Dette har jeg gjort til nå:

- Funnet en deltidsjobb der jeg jobber hver helg og et par dager i ukedagene etter den vanlige jobben

- Ordnet avdragsfritt boliglån i ett år

Dette skal jeg gjøre:

- Selge unna alt som kan selges på Finn

- Jobbe meg i hjel for å betale ned

Jeg er dårlig og blir deprimert og lei meg av å tenke på hvor mye lån jeg har i ung alder (25 år) og vil egentlig bare kvitte meg med hele dritten asap så jeg kan godt jobbe 24/7. Fra august vil jeg ha ca 30.000,- netto i måneden og har da 8000,- i faste kostnader per måned, 1000,- til generell leving også tenker jeg å betale 21.000,- per måned på lånet.

Høres dette realistisk ut? Full shoppestopp. Har ikke bil eller barn og kommer til å jobbe veldig mye. Noen som har tips og triks her?:-)

Anonymous poster hash: 1539e...00a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du, jeg synes du gjør absolutt alt rett! Ekstra jobb og fokus på å bruke absolutt et minimum av lønn (også droppe reiser, julegaver osv), og du vil bli gjeldsfri så raskt det lar seg gjøre. Men 21.000 betalt per måned tar det vel bare en 8-9 mnd å bli kvitt alt :) Halv skatt i desember hjelper også litt! Bare å huske å holde motivasjonen oppe i den tiden det tar, er tross alt fort gjort med din innsats!

Herlig! Applaus herfra!

Ps. Et tips etterpå er da å holde ut noen få mnd ekstra med samme livsstil for å bygge opp en god bufferkonto på 3-6 mnds utgifter :) fort gjort det også, så lurt på passe på når du allerede er vant til situasjonen.

Skrevet

Vet du, jeg synes du gjør absolutt alt rett! Ekstra jobb og fokus på å bruke absolutt et minimum av lønn (også droppe reiser, julegaver osv), og du vil bli gjeldsfri så raskt det lar seg gjøre. Men 21.000 betalt per måned tar det vel bare en 8-9 mnd å bli kvitt alt :) Halv skatt i desember hjelper også litt! Bare å huske å holde motivasjonen oppe i den tiden det tar, er tross alt fort gjort med din innsats!

Herlig! Applaus herfra!

Ps. Et tips etterpå er da å holde ut noen få mnd ekstra med samme livsstil for å bygge opp en god bufferkonto på 3-6 mnds utgifter :) fort gjort det også, så lurt på passe på når du allerede er vant til situasjonen.

Applaus til grisebingen!

Du gjør alt rett, stå på, men ikke jobb deg lei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...