Gå til innhold

Telttur på Hardangervidda med lite barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er alene med ei jente på 4 år, og vi er godt vant til teltturer i skog, jeg drømmer om Hardangervidda. Vi er avhengige av at start og stopp er togstasjoner fordi vi ikke har bil. Vi kan tilbringe 3-4 netter i telt og gå mellom 5 km og 1 mil per dag. Er dette gjennomførbart? Noen som har noen tips?

Anonymous poster hash: 86dd5...34a
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en venninne som har feriert på fjellet siden barnet var ganske lite, sikkert 5-6 år.
Jeg tror du fint kan ta med barnet ditt på 4 år på tur.

Jeg aner egentlig ikke noe mer utover dette... men venninnen min er ofte hyttevakt på fjellet om sommeren, og ellers går hun fra hytte til hytte med barnet.

Anonymous poster hash: 4774c...34e
AnonymBruker
Skrevet

Sjekk ut.no Der er det nok en rekke tips. Dersom tog skulle bli problematisk, så kan du ta buss også. F.eks. i retning Eidfjord, starte å gå derfra og gå videre til et par turisthytter (eller i retning av dem). Ta med fiskestanga på turen, fisken biter :)

Anonymous poster hash: 2e4e7...0f0
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det hørtes ut som lange dager for en 4 åring (10km i hvertfall) men du kjenner barnets begrensinger best. Da vi gikk i Hardangervidda traff vi en pappa og datter (4 år) som tuslet rundt med telt. Han sa de tok det rolig og gikk så lenge hun gadd og slo leir når hun var sliten. Synes det hørtes veldig fint ut! Så lenge man har realistiske forventinger så tror jeg det kan bli veldig artig.

Anonymous poster hash: 21cb9...17e

AnonymBruker
Skrevet

Ta toget til Ustaoset og å innover mot Tuva og i området der, kan også gå slik at du kommer ned på Geilo. Ta Haukeliekspressen til Haukeliseter og gå på nordsiden av riksveien, veldig fint turterreng!

Anonymous poster hash: 9e348...d26

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...