AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #1 Skrevet 11. juli 2014 Det er et faktum at de fleste alenemødre har valgt dette til en utstrekning selv. De driver på med en mann de vet ikke vil være med dem og blir gravid. og så alenemor. Isteden for å finne seg en annen mann som gjerne ønsker å gifte seg med dem. Eller direkte går inn for å bli alenemor. Og noen skiller seg av en eller annen grunn. 3/4 av alle samlivsbrudd blir tatt av kvinnen i forholdet. Samtidig ønsker de at folk skal støtte dem med penger gjennom staten. Hvordan greier de å være slik?Anonymous poster hash: f48fb...f33 1
Serenity_ Skrevet 11. juli 2014 #2 Skrevet 11. juli 2014 Ja, så mye peiling har du Anbefaler en tur ut i frisk luft, trekk pusten dypt, nyt sommeren 10
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #3 Skrevet 11. juli 2014 Gratulerer med farskapet! Anonymous poster hash: 70c30...468
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #4 Skrevet 11. juli 2014 Hva vil du med denne tråden? Dette var bare teit.Anonymous poster hash: 2e714...07a 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #5 Skrevet 11. juli 2014 Eller så har de vært samboere/kjærester i flere år, og når hun blir gravid, gjett hvem som stikker med halen mellom beina? Anonymous poster hash: 74803...5f6 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #6 Skrevet 11. juli 2014 Følelser og forhold er ofte irrasjonelle, dette gir irrasjonelle valg. Det betyr ikke at valgene er feil. Verden er ikke like svart hvit som du skildrer her, der er mange variabler å ta hensyn til. Når man likevel sitter der som alenemor - hva så? Det er også mange grunner til dette, ikke kun at "mannen var jo sånn type at du BURDE jo skjønt at det ikke kom til å gå!" Sannsynligheten for at kvinnen ikke skjønte dette er ganske stor. Når man lever lykkelig i et samliv, eller tror man er lykkelig, får et barn og mannen stikker/er utro/whatever så kommer det som et sjokk på de fleste. Ytterst innehar en krystallkule som forteller hva som er riktig valg å ta sett fra samfunnets øyne. Så svaret på ditt spørsmål om hvordan "de" kan være sånn: man får barn med mann, altså tar det valget som er riktig for en selv, det blir slutt, mannen fraskriver seg all ansvar og man blir alenemor. Sånt skjer. Siden vi lever i et velferdssamfunn så bringer det med seg økonomisk støtte. Alenemødre betaler også skatt og alle vil bruke seg av goder dette samfunnet har. Personlig klandrer jeg dem ikke der, dette har de all sin rett på. Dette kan skje hvem som helst. Når det kommer til å forvente støtte av venner o.l. Så er det litt verre. Venner var ikke ned i beslutningen om barn, ei heller skal de måtte gi noe forventet støtteordning. Hvordan blir de slik? Vell det økonomiske har de rett på, men folk som får ting lett og alltid har noen som rydder opp for dem ved tidligere vanskeligheter vil vell naturlig nok ha lettere for å forvente hjelp.Anonymous poster hash: b1837...983
Gjest celine Skrevet 11. juli 2014 #7 Skrevet 11. juli 2014 Og hvorfor puler menn kvinner de vet de ikke kommer til å tilbringe resten av sitt liv med? Også uten prevansjon da gitt! Makan! 4
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #8 Skrevet 11. juli 2014 Sånne som deg gjør att fordommene mot alenemødre blir større. Jeg valgte det aldeles ikke selv! Mener du det var min skyld att eksen plutselig fant ut att han ikke var klar 2 mnd før termin? Vi hadde vært sammen i flere år, forlovet, eide leilighet sammen og han ønsket barnet sa han. Har aldri vært så knust i hele mitt liv og måtte gå til psykolog for å klare å leve videre. Alenemortilværelsen var det SISTE jeg ønsket. Livet falt helt i grus og var deprimert i lang tidAnonymous poster hash: d8073...f73
nattsvermer Skrevet 11. juli 2014 #9 Skrevet 11. juli 2014 Jeg tror det finnes like mange grunner til at noen er alenemødre som det finnes alenemødre. Noen ble gravide ved tilfeldig sex og valgte å beholde, noen gikk fra mannen, noen menn gikk, noen ganger ble de til og med enige om å gå hvert til sitt, osv. Hvor har du fra at det er kvinnene som gjør det slutt i 3/4 av tilfellene? 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #10 Skrevet 11. juli 2014 Hva vil du med denne tråden? Dette var bare teit.Anonymous poster hash: 2e714...07a Ville bare spør hvorfor de valgte de implisitt eller eksplisitt. Synes det er synd..., men det er vel bedre det enn å gifte seg med en mann med mindre status eller sjarm for noen. Stakkars unger sier jeg.Anonymous poster hash: f48fb...f33
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #11 Skrevet 11. juli 2014 Jeg tror det finnes like mange grunner til at noen er alenemødre som det finnes alenemødre. Noen ble gravide ved tilfeldig sex og valgte å beholde, noen gikk fra mannen, noen menn gikk, noen ganger ble de til og med enige om å gå hvert til sitt, osv. Hvor har du fra at det er kvinnene som gjør det slutt i 3/4 av tilfellene? Frode ThuenAnonymous poster hash: f48fb...f33
Rotemor Skrevet 11. juli 2014 #12 Skrevet 11. juli 2014 Ja, så mye peiling har du Anbefaler en tur ut i frisk luft, trekk pusten dypt, nyt sommeren
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #13 Skrevet 11. juli 2014 Ville bare spør hvorfor de valgte de implisitt eller eksplisitt. Synes det er synd..., men det er vel bedre det enn å gifte seg med en mann med mindre status eller sjarm for noen. Stakkars unger sier jeg.Anonymous poster hash: f48fb...f33 For å sitere en viss kg-bruker: Hjelpes! Anonymous poster hash: 74803...5f6 1
Gjest New_Girl Skrevet 11. juli 2014 #14 Skrevet 11. juli 2014 Ville bare spør hvorfor de valgte de implisitt eller eksplisitt. Synes det er synd..., men det er vel bedre det enn å gifte seg med en mann med mindre status eller sjarm for noen. Stakkars unger sier jeg.Anonymous poster hash: f48fb...f33 Ja, mye bedre for ungene at mor gifter seg med "hvemsomhelst" bare for å ikke være alenemor. 1
netpuppy Skrevet 11. juli 2014 #15 Skrevet 11. juli 2014 Jeg kjenner en alenemor der barnefar ble utsatt for en ulykke en mnd før termin. Etter det ble han narkoman og døde. Er det gyldig nok grunn? Eller hva med alenefedre, er de fritatt eller like forkastelige?
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #16 Skrevet 11. juli 2014 Ja, mye bedre for ungene at mor gifter seg med "hvemsomhelst" bare for å ikke være alenemor. Det er jo bedre å gifte seg med får. Enn å ikke gi ungen en får fordi ingen har nok sjarm eller status. Det betyr ikke at de er dårlige fedre.Anonymous poster hash: f48fb...f33
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #17 Skrevet 11. juli 2014 Ville bare spør hvorfor de valgte de implisitt eller eksplisitt. Synes det er synd..., men det er vel bedre det enn å gifte seg med en mann med mindre status eller sjarm for noen. Stakkars unger sier jeg.Anonymous poster hash: f48fb...f33 Synd? Det er bedre å ha èn forelder til stedet enn ingen forelder, det er jo aleneMØDRE som tar ansvar for det som har skjedd og velger å oppdra et barn helt alene, og det er vanskelig nok! Allikevel gjør de det, det er ikke bare kvinnens oppgave å bruke prevensjon.Anonymous poster hash: 2e714...07a
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #18 Skrevet 11. juli 2014 Jeg kjenner en alenemor der barnefar ble utsatt for en ulykke en mnd før termin. Etter det ble han narkoman og døde. Er det gyldig nok grunn? Eller hva med alenefedre, er de fritatt eller like forkastelige? Det er ikke prat om slike.Anonymous poster hash: f48fb...f33
Gjest Belle âme Skrevet 11. juli 2014 #19 Skrevet 11. juli 2014 (endret) Ei eg kjenner fikk ein unge med ein fyr. Da ungen var noen måneder så stakk faren av. Det var ikkje frivillig ut ho blei alenemor i alle fall. Endret 11. juli 2014 av Belle âme
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #20 Skrevet 11. juli 2014 Heldigvis har vi nå en regjering som vil i det minste få ned denne pengbrukgalskapen! Anonymous poster hash: 79d42...763
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå