AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #1 Skrevet 11. juli 2014 Jeg har så lyst til å si noe samtidig som de er voksne og jeg bare skal stikke nesa mi et anna sted. Min mor er ca. 60 og har en venn/kavaler på snart 70. Veldig hyggelig og hjelpsom fyr som jobber omtrent hele dagen som frivillig, han handler for gamle mennesker, er støttekontakt, passer dyr og whatnot. Men min mor utnytter denne godheten. Jeg skjønner hvorfor hun gjør det kan man vel si, men det er ikke riktig for det. Min mor er syk og klarer ikke å gå til byen, til butikken, kan ikke løfte eller bære noe, klarer ikke vaske hos seg selv osv. Hun har ikke råd til bil og det går dårlig med buss her, særlig nå på sommeren. Så egentlig sett skulle hun jo ha hatt hjemmehjelp men det nekter hun å søke om for hun "er ikke en gammel kjærring." Dermed får hun jo vennen sin til å gjøre disse tingene, kjøre hit og dit, handle, ordne, reparere, vaske og alt som må gjøres. Og det er jo fint at han gjør det, men han får jo aldri så pass som ett takk! Aldri! Ikke for noe han gjør. Men det er mer. Han er jo snart 70 år, fysisk sett sprek, men han hører jo litt dårlig, men slett ikke sånn at man må skrike. Og min mor irriterer seg jo grønn over at han sier hæ, og hva, når han ikke hører så hun må gjenta seg. Det verste er vel at hun av og til snakker lavt med vilje, for at han ikke skal høre så hun kan irritere seg! Jeg klarer knapt å høre det, og jeg er ung og har så vidt jeg vet normal hørsel for alderen. Det er jo heller ikke alt. Noen ganger går hun rundt å klager til seg selv om at hun er lei av å høre hæ og hva, men snakker lavt så han liksom ikke skal høre det. Altså...! Herregud! Får helt vondt av dette! Har så lyst å be min mor om å slutte, men de er jo begge voksne og bestemmer jo selv... Aarrrh! Anonymous poster hash: d3a83...3f5
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #2 Skrevet 11. juli 2014 Stakkars mann.. du må si i fra. Ikke bare se på at hun behandler ham dårlig.Anonymous poster hash: e0c93...0bb 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #3 Skrevet 11. juli 2014 "Du skal ikke tåle så inderlig vel.." Er dette en måte du ville likt at pappaen din ble behandlet på? Jeg tipper nei, så dette synes jeg absolutt du skal stikke nesa di i. Anonymous poster hash: eac97...e04
Mrs Smith Skrevet 11. juli 2014 #4 Skrevet 11. juli 2014 For alt du vet så kan dette være meningen med livet hans. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå