Gå til innhold

Penger og store barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg tar denne som annonym, gitt.

Min stesønn bor i et annet land, men med lignende velferdsordninger som i Norge.

Han er nå 19, går en yrkesfaglig utdanning og jobber mye ved siden av skolen.

På grunn av relativt høge inntekter har det vært en avtale mellom far og sønn om at han skal greie seg selv økonomisk, men kan si ifra om det er noen problemer. Har vært sånn ca det siste halve året.

I det siste har hans mor begynt å pepre opp med meldinger om at han er blakk, mangler penger, ikka har for mat, og så videre. Og at han ikke tør fortelle oss det.

At vi er uansvarlige som ikke sender han penger.

Her kan vi ta med at gutten har hatt mer enn full jobb i sommer, og fikk første juli utbetalt en svært høg lønn. Han har tatt seg råd til enkelte festivaler og annen morro som gutter på hans alder prioriterer, men det ser vi på som naturlig. Han bor gratis over sommeren der han jobber, har ikke utgifter til transport og får en del mat gratis.

Han bor dermed ikke hos sin mor, og har ikke registrert adresse der av hensyn til hennes økonomi da hun lever av "sosialen".

Så min mann ringte gutten, og lurte på hva som skjedde. Hvordan det gikk med penger, om han manglet til mat, og så videre. Det viste seg at han har det helt greit, bortsett fra at siden hans mor har lånt en del beløp av han blir det litt trangt.

Derfor måtte han si at han var blakk, for å beholde det siste som var på kontoen.

Priceless!

Så "noen" ønsker at vi sender mer penger til gutten, for at han skal levere det videre!

Jeg kjenner meg jævelig glad for at han er 19 og relativt fornuftig.

Har vært en del gøyale ting opp igjennom årene her.

Anonymous poster hash: dfe93...a0c
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Stakkars fyr. Bra han ser ut til å ha bedre økonomiske prioriteringer enn sin mor. Moren burde langskjemmes.

Anonymous poster hash: 276ca...151
Gjest Solsmil
Skrevet

Å herregud den var bra! Fornuftig gutt ihvertfall, men moren burde virkelig skamme seg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...