AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #1 Skrevet 11. juli 2014 Zalando.no Verste nettbruker ever. De reklamerer med 2-6 dager leveringstid. Jeg bestilte 10 varer for 2000 kr på mandag. Altså, 8 daga før jeg må ha de. Idag er fortsatt Ikke varene pakket engang på lageret i Tyskland. Vi reiser på ferie på onsdag 16 juli så vi må ha varene senest tirsdag den 15. Det er klær som vi trenger til ferien. Ringte i går da jeg såg at varene Ikke var pakket å spurte om de kunne få de avgårde snart. Fikk beskjed om at de Ikke kunne gjøre noe. Spurte om de kunne sende den med espress, svaret var at nei det kunne ikke de. Ringte idag når jeg såg at den fortsatt Ikke var pakket. Spurte om de fikk den avgårde idag da det nå HASTER. Det kunne ikkje de garantere. Sa da at jeg vil kansellere hele bestillinga så jeg får refundert pengene mine så vi kan handle det vi trenger i lokale butikker isteden. Men fikk jeg det??! NEI. De kunne ikke kansellere den fordi om den fortsatt befinner seg på lageret i Tyskland. De "måtte" sende den til meg. Jeg sa at det hjelper Ikke fordi vi bblirborte i flere uker så jeg får Ikke hentet den ut og at jeg dessuten Ikke er interessert i varene ETTER ferien. Fikk beskjed om at da ble den automatisk returnert etter å ha lagt på posten her i 2 uker og at jeg da kunne be om å få pengene mine refundert. Så det betyr at jeg må vente flere uker på å få refundert. Å hvorfor skal de sende en pakke fra Tyskland til Norge når de har fått beskjed om at den Ikke blir hentet fordi de Ikke sendte den i tide?! Aldri aldri mer. Dritt butikkAnonymous poster hash: 463d4...333 8
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #2 Skrevet 11. juli 2014 Det skulle stå nettbutikk i overskriften! Skriver på mobil så da blir det litt rot.Anonymous poster hash: 463d4...333
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #3 Skrevet 11. juli 2014 Uff, det hørtes kjedelig ut! Har stort sett bare gode erfaringer med dem selv. Ikke erfart lenger sendetid fra dem enn fra andre. Kanskje det skyldes ferieavvikling? Det eneste jeg ikke kan fordra med dem er at jeg må printe ut returlapp i stedet for at de bare sender den med. Kjedelig når man ikke har tilgang til printer bestandig.. Anonymous poster hash: d4c61...8f9 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #4 Skrevet 11. juli 2014 TS her. Til sammenligning så bestilte jeg en pakke fra Zara dagen etter. Den ble sendt samme dag fra lageret i Italia og ble levert på døra hjemme hos meg idag. Tommel opp. Anonymous poster hash: 463d4...333 6
nattsvermer Skrevet 11. juli 2014 #6 Skrevet 11. juli 2014 Dette må da være pga ferieavvikling, eller så har du rett og slett hatt skikkelig uflaks. Jeg har handla fra Zalando flere ganger, og har alltid fått varene fort. Når jeg har returnert, har jeg også fått pengene raskt tilbake. 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #7 Skrevet 11. juli 2014 Dette må da være pga ferieavvikling, eller så har du rett og slett hatt skikkelig uflaks. Jeg har handla fra Zalando flere ganger, og har alltid fått varene fort. Når jeg har returnert, har jeg også fått pengene raskt tilbake. Måtte du betale for returen? Jeg synes servicen er helt på trynet! Det minste de kunne gjort er å kansellert bestillingen å refundert pengene. Om de har nedsatt kapasitet så må de informere om det så folk vet hva de kan forvente. Nå må vi handle klær for enda mer penger før vi drar. Det er penger som hadde kommet godt med på turen for å si det sånn. Jeg kommer aldri til å handle der igjen.Anonymous poster hash: 463d4...333 4
nattsvermer Skrevet 11. juli 2014 #8 Skrevet 11. juli 2014 Måtte du betale for returen? Jeg synes servicen er helt på trynet! Det minste de kunne gjort er å kansellert bestillingen å refundert pengene. Om de har nedsatt kapasitet så må de informere om det så folk vet hva de kan forvente. Nå må vi handle klær for enda mer penger før vi drar. Det er penger som hadde kommet godt med på turen for å si det sånn. Jeg kommer aldri til å handle der igjen.Anonymous poster hash: 463d4...333 Hmmm, jeg husker faktisk ikke om jeg måtte betale for retur Men jeg tror ikke det... Men jeg er enig i at de kunne vært såpass serviceinnstilte at de kunne kansellert når varene faktisk ikke er sendt. 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #9 Skrevet 11. juli 2014 Dette må da gå an å klage på til noe europeisk forbrukerråd eller noe i den duren? Men skal dere til et skikkelig øde sted på ferie? Jeg har aldri hørt om noen som shopper sommerklær FØR de drar på ferie, litt av moroa er jo å handle billige klær på feriestedet som ikke alle andre har. Så har man 'nyttige' ferieminner i samme slengen. Anonymous poster hash: 7ddef...e84 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #10 Skrevet 11. juli 2014 Kan jo legge til at jeg bestilte mine varer mandagen uken før deg, og hadde dem på torsdag samme uke! Har alltid vært fornøyd jeg, og aldri betalt for returer. Håper det ordner seg for deg! Anonymous poster hash: d4c61...8f9
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #11 Skrevet 11. juli 2014 Dette må da gå an å klage på til noe europeisk forbrukerråd eller noe i den duren? Men skal dere til et skikkelig øde sted på ferie? Jeg har aldri hørt om noen som shopper sommerklær FØR de drar på ferie, litt av moroa er jo å handle billige klær på feriestedet som ikke alle andre har. Så har man 'nyttige' ferieminner i samme slengen. Anonymous poster hash: 7ddef...e84 Det er ikke øde nei. Jeg foretrekker å handle før jeg reiser. Gidder heller ikkje kjøpe slike billige turist shappe klær. Har bodd i 2 andre verdensdeler og fått nok av slikt. Shoppe kan jeg gjøre hjemme, på ferie vil jeg oppleve ting.Anonymous poster hash: 463d4...333 18
globalagogo Skrevet 11. juli 2014 #12 Skrevet 11. juli 2014 Men bestilte du 10 varer fra Zara også? Siden du nevner at det gikk så raskt der? Jeg tror at blandingen av ferieavvikling, mange som nettshopper sommerklær samtidig og at det var så mange varer som gjør at det går sent. Syns 8 dager var lite å regne med for din del. Har alltid god erfaring med dem, men ved en bestilling på 6 varer rundt jul fikk jeg dem etter 9 dager. 2
Gjest Marsvinet Skrevet 11. juli 2014 #13 Skrevet 11. juli 2014 Alle jeg kjenner som har handlet fra zalando har vært misfornøyde. En kompis kjøpte dressko til 1000 kr, men mottok (etter lang venting) vintersko for jenter i stedet. Jeg har hørt alt fra at varene ikke kommer til at de sender feil ting og feil størrelse/farge etc.
Gjest Vampen Skrevet 11. juli 2014 #14 Skrevet 11. juli 2014 Jeg bruker Zalando uhyre sjelden, nettopp fordi jeg synes de er latterlig trege på levering. Jeg handler mye på nett, og samtlige andre butikker er raskere enn Zalando. Jeg bestilte en vare i slutten av juni, og det tok nesten to uker. Til sammenligning tok varen jeg bestilte fra USA på samme tid tre-fire dager. Da hadde ikke engang Zalando pakket bestillingen. Så, finner jeg varen i andre butikker, så bestiller jeg den der. 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #15 Skrevet 11. juli 2014 Alle jeg kjenner som har handlet fra zalando har vært misfornøyde. En kompis kjøpte dressko til 1000 kr, men mottok (etter lang venting) vintersko for jenter i stedet. Jeg har hørt alt fra at varene ikke kommer til at de sender feil ting og feil størrelse/farge etc. Og alle jeg kjenner har vært fornøyde. H&M derimot, der har jeg kjantret med "kundebehandling" mange ganger da standardsvaret er: ditt problem om du er misfornøyd, en kunde til og fra driter vi i. Anonymous poster hash: d4634...c2c 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #16 Skrevet 11. juli 2014 Jeg har bestilt fra Zalando to ganger og fått riktige varer levert kjapt begge gangene Tipper at kanskje én av varene tar litt mer tid å levere, slik at hele ordren sinkes? Synes uansett 8 dager er litt knapp tid å basere seg på... Anonymous poster hash: 02934...ceb 3
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #17 Skrevet 11. juli 2014 (Det jeg mener er at 8 dager er litt lite hvis du MÅÅÅÅ ha klærne innen den datoen. Begge gangene jeg bestilte tok det mye kortere tid, altså ) Anonymous poster hash: 02934...ceb 4
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #18 Skrevet 11. juli 2014 TS her. Altså, dette hadde løst seg fint og jeg hadde vært litt mer fornøyd om de kansellerte ordren og refunderte pengene med en gang. Varene er ikke pakket og befinner seg fortsatt på lageret i Tyskland for svarte!! Hvorfor SKAL de sende den når jeg har gitt tydelig beskjed om at jeg ikke vil ha eller kan hente pakken om den ikke kommer innen tirsdag. Hva er poenget med å sende den helt til Norge for å la den støve ned på ett postkontor i 2 uker før den blir sendt tilbake til Tyskland? Meningsløst. Ringte dem igjen, de kunne hvertfall garantere at det ikke ville koste meg noe ekstra gebyr. Skulle bare mangle. En så uvelvillig nettbutikk har jeg aldri vært borti. Her var det mye som kunne vært gjort annerledes. Når de reklamerer med 2-6 dager så burde 8 dager holde i massevis. Irritert.Anonymous poster hash: 463d4...333 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #19 Skrevet 11. juli 2014 Jeg har bestilt fra Zalando to ganger og fått riktige varer levert kjapt begge gangene Tipper at kanskje én av varene tar litt mer tid å levere, slik at hele ordren sinkes? Synes uansett 8 dager er litt knapp tid å basere seg på...Anonymous poster hash: 02934...ceb TS her Jeg spurte i går om de ikke kunne sende det de hadde om nettopp det du nevner var problemet. De sa bare at de KUN sendte alt i en pakke. Veldig lite løsningsorientert firma. Anonymous poster hash: 463d4...333 2
MarenogAron Skrevet 11. juli 2014 #20 Skrevet 11. juli 2014 Jeg har bare gode erfaringer fra zalando jeg Kjøpte nylig to par sko (forskjellige bestillinger). Begge kom til meg 3-4 dager etter bestilling. Dessverre passet ingen av dem, men det er jo gratis retur også. Og jeg valgte papirfaktura og var rask med returen, så jeg trengte aldri å legge ut en krone. Superfornøyd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå