Gå til innhold

Hvordan vil du blir sjekket opp på et utested?

Anbefalte innlegg

Gjest Ante Juan
Skrevet

Til dere jenter:

Har dere noen enkle tips om hvordan gutter kan komme i kontakt med dere på et utested? Tenker ikke på rene sjekkereplikker, men bare hvordan dere synes det er lettest å komme i prat med noen.

Her er noen eksempler som dere kan svare på, kom gjerne med andre også!

Hvis dere sitter to jenter ved et bord

Ønsker dere da at det skal komme noen gutter bort og prate med dere og sette seg ned? Og hvordan signaliserer dere det? Hvordan vil dere avvise dem?

Hvis du danser på dansegulvet sammen med flere venninner

Hvordan vil dere at gutta skal nærme seg? Ser at mange gutter begynner å danse bak jentas rygg og så plutselig står de og danser tett, men synes det er litt sleskt. Hvordan signaliserer dere at dere synes det er ok om en prøver seg?

Hvis du står i baren og skal kjøpe noe

Liker du å bli forstyrret da? Ønsker du at noen skal spandere på deg? Ønsker du å stå litt trangt og kjenne litt kropp mot kropp?

Rett før stengetid og det er så smått oppbruddstemning i lokalet

Veldig mange går og spør "alle" om de vil være med på nachspiel, men dette ser sjelden ut til å virke. Er det noe annet man kan si eller spørre om? Hva hvis det er en jente jeg har sett på en del før på kvelden? Er det tid for komplimentene da? Heller spørre om å gjøre noe til uka?

NB! Er ikke ute etter å få en jente til sengs den kvelden, bare å bli kjent, komme i kontakt, kanskje utveksle telefonnummer...

Videoannonse
Annonse
Gjest Ethereal
Skrevet
Hvis du danser på dansegulvet sammen med flere venninner

Hvordan vil dere at gutta skal nærme seg? Ser at mange gutter begynner å danse bak jentas rygg og så plutselig står de og danser tett, men synes det er litt sleskt. Hvordan signaliserer dere at dere synes det er ok om en prøver seg? du har helt rett, dette er rett og slett slesk oppførsel; vent heller til jenta er ute av dansegolvet

Veldig mange går og spør "alle" om de vil være med på nachspiel, men dette ser sjelden ut til å virke. i mine øyne virker dette litt desperat; akkurat som om man nøyer seg med hva som helst

Hva hvis det er en jente jeg har sett på en del før på kvelden? Er det tid for komplimentene da? Heller spørre om å gjøre noe til uka?

det siste er helt klart det beste; utveksle telefonnummer, og så heller møtes til uka, når begge er mer avslappet og sannsynligvis ikke påvirket av alkohol

Ellers er det nok lettere å komme i kontakt med jenter gjennom vennegjengen, og aller minst på sjekkeplasser av diskotek-typen, der jentene stort sett har alle piggene ute (i hvertfall hadde jeg det, og avviste alle forsøk).

Vær deg selv, smil, ikke lat som du er kulere enn du er, er mine råd.

Og så burde du kanskje ikke legge tråden inn på seksualitet :wink:

Skrevet

Ja! Bra noen endelig spurte... :) Jeg er pubjente, så alle mine svar går ut fra en situasjon på en pub.

Til dere jenter:

Hvis dere sitter to jenter ved et bord

Ønsker dere da at det skal komme noen gutter bort og prate med dere og sette seg ned? Og hvordan signaliserer dere det? Hvordan vil dere avvise dem?

NEI, helst ikke kom bort når vi er TO jenter. Da har vi jenteprat, intim sone som helst ikke brytes. Selv om dere altså er to gutter.

TRE jenter derimot, er lettere å bryte, og da kan de to andre snakke sammen mens du snakker med den "utkårede".

[Hvis du står i baren og skal kjøpe noe

Liker du å bli forstyrret da? Ønsker du at noen skal spandere på deg? Ønsker du å stå litt trangt og kjenne litt kropp mot kropp?

Ja, men da er det viktig at det er en ren og ordentlig gutt. Da kan det være kos. Men en svetteluktende ukjent mann med flekker på skjorta vil ikke jeg bli presset opp mot. Kan godt bli forstyrret når man kjøper øl. Det er et lurt tidspunkt å ta kontakt for første gang!

Veldig mange går og spør "alle" om de vil være med på nachspiel, men dette ser sjelden ut til å virke. Er det noe annet man kan si eller spørre om? Hva hvis det er en jente jeg har sett på en del før på kvelden? Er det tid for komplimentene da? Heller spørre om å gjøre noe til uka?

Komplimenter hadde ikke funket på meg (billig sjekketriks, tror ikke noe på en fyr som gir komplimenter uten at han kjenner meg). Men gjerne spørre om å treffe meg igjen! Det som hadde funket best på meg iallefall, var hvis gutten hadde vært smart og spurt en stund før stengetid, om å dra sammen med en gang (bare vi to) på en annen pub i nærheten, for å bli kjent el.l. Da slipper man å tenke seg om, angre, bli nervøs etc. og velge å ikke dukke opp hvis man avtaler å møte noen etter noen dager.

Lykke til! Bra menn setter seg inn i dette litt, for som jente så tør jeg rett å slett ikke sjekke opp noen. (Liten selvtillit etc.) Er helt avhengig av at noen andre tar kontakt med meg.

Sorry at dette ser litt rotete ut :)

Gjest GreenSky
Skrevet

Egenlig vil jeg si nei, nei, og nei på alle spørsmålene, men det skylles nok at jeg har vært ute for virkelig sleske sjekkere. Noe av det absolutt verste jeg vet er når jeg danser på dansegulvet, også kommer det en eller annen fyr og gnurer skrittet mot rompa mi. Hva ER det for noe!? :evil:

Sånn sett, så foretrekker jeg å ta kontakt med fyren selv, og deretter, om han virker som en snill, grei og real fyr, må han gjerne bruke all verdens sjekketriks.

Men veldig synd med de sleske sjekkerne som ødelegger for de greie fyrene. :-?

Jeg skal gi deg et godt tips; Det beste sjekketrikset er å ikke bruke noen sjekketriks. Vær oppriktig interessert i hva jenta har å si (du blir fort gjennomskua hvis du later som) og ikke ha som førstemål å få jenta til sengs. Og ikke kikk for mye oppi utringningen!

Gjest sheria
Skrevet

jeg foretrekker å bli skjekket opp på internett. skjekking ute på byen har aldri vært vellykket for min del.

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg liker at gutter kommer bort sier hei og starter en samtale med meg,har han litt humor og bruker den blir jeg glad :P

han må ikke være for pågående,men kanskje forslå et treff en annen dag og ta en kaffe sammen det passer bra. sitte sammen ute ta endrink og snakke faller i smak hos meg og han må selvflgelig være oppriktig interssert ikke bare sitte der å snakke fordi han føler det er det han må..(sier kanskje seg selv)

Skrevet

Hvis jeg danser eller sitter på bord med en venninne er jeg litt uoppnåelig, for hvis jeg er på byen med kun en venninne "dumper" jeg henne ikke for en fremmed gutt.

Er vi flere og danser, synes jeg det er ok hvis en gutt prøver forsiktig å danse med meg. Jeg HATER å få en ekkel fyr pressa opp bakfra, som klår osv. Det beste er hvis vi får øyekontakt og han kanskje nærmer seg meg sakte sånn at jeg kan bestemme selv om jeg vil eller ikke. Hvis jeg sitter ved et bord synes jeg det er hyggelig om han kommer og spør om han kan sette seg/om jeg vil danse osv.

Gjest Lovetann
Skrevet

Jo mindre en fyr ser ut til o prove o sjekke meg opp, men i stedet bare prate hyggelyg, jo mere interessert blir jeg.

Skrevet
Jo mindre en fyr ser ut til o prove o sjekke meg opp' date=' men i stedet bare prate hyggelyg, jo mere interessert blir jeg.[/quote']

:Nikke:

Skrevet

NEI, helst ikke kom bort når vi er TO jenter. Da har vi jenteprat, intim sone som helst ikke brytes. Selv om dere altså er to gutter.

Henger meg på den.

Dessuten liker jeg best at folk tar kontakt i baren, det er på en måte en mye mer naturlig plass enn om folk hiver seg ned ved bordet. Jeg oppfatter veldig fort folk som altfor pågående iallfall. Men det er meg, og jeg er litt rar :ler:

Gjest Sunniva 30, Oslo
Skrevet

Jeg liker at menn er litt frempå og utadvendte, men selvfølgelig at de er "seg selv". :)

I baren synes jeg det er bare hyggelig om menn står ganske nær en, og har de lyst til å kjøpe en drink er det ok, bare hvis det passer seg slik og det føles naturlig (Jeg har selv kjøpt drinker til menn fordi det passet i situasjonen). Vel og merke er en slik nær kontakt bare ok dersom en på forhånd har utvekslet blikk og det er en gjensidig stilltiende enighet om at "vi to burde jammen prate litt mer.."

På dansegulvet er kan det være sleskt at en mann plutselig bare står bak en jente uten forvarsel ja..og slår til et nådestøt plutselig! En ytterst sjelden gang kan det være ok, hvis han gjør det på rette måten...dvs. han er "egentlig ikke en sånn som egler seg inn bakfra på damene på dansegulvet, men han gjorde det bare nå"(!) :) Ellers, mht. dansegulv på discoer/nattklubber liker jeg aller best at mannen bare kommer bort til meg og sier "hei, du var utrolig pen"(hvis han mener da bare- hvis ikke: noe mer nøytralt), smiler og utveksler litt tørrprat, tar en drink sammen el.l. og så bare sier han"den låten bare MÅ vi danse til" og sleper dama med ut på dansegulvet :ler::ler:

Mht. sjekking og det å komme i kontakt fungerer ærlighet best for meg. Jeg gjennomskuer alltid flåsete innstuderte kommentarer og hvem som bare er ute etter et billig ligg. Selv er jeg ute etter litt kvalitet på byen og gjerne et telefonnummer så man kan treffes senere for dates. "DEG må jeg spise middag med!" synes jeg er en grei kommentar. Eller hva med å bare presentere seg, være skikkelig mann men litt høflighet skader jo ikke, være seg selv, litt målrettet, skarpt blikk som viser at du vet hv adu vil ha og er ute etter, at du gir klare signaler på hvem du er og hva du vil, og at du ikke lurer noen med skjulte hensikter.

Jeg blir alltid positivt overrasket når jeg treffer på menn som ikke er flåsete, overfulle, rødsprengte i øynene og skrytete. Jeg gjennomskuer som regel menn i dyre dresser so mkun har den ene dyre dressen som vil imponere jenter med Gold cards i baren (gamle Cosmopolitan), GjeeesspZZzzz :) Likevel er det ikke tiltrekkende med menn som ikke har en viss klesstil og som ikke eier nåla i veggen. Menn som bare er ute etter rask moro er heller ikke interessante. Mange menn tar av seg gifteringen og sjekker damer fordi de er på Smuget med firmet sitt...Gjeeesp! Imponerer ikke...

Menn i baren på Justisen i Oslo en typisk fredag kan være helt ok- men det som er turn-off med flere av dem er at de er for tilbakeholdne..typisk for slike menn er at de ser litt på deg, smiler litt, men så ser de ikke på en laaang stund, og de virker "hard to get", litt innadvendte og noe usikre. Er de i baren bare for å prate eller mente de noe med det smilet de sendte?? Fra slike menn etterlyses mer klarhet, mer utadvendthet og ærlige hensikter med hva de er ute etter. Slike menn bør være raskere på avtrekkeren og få et spark bak..

Hilsen urbane jenta som faller for høyt utdannede menn som trenger et spark bak!

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg vil bli dradd hjem etter håret og banga oppetter veggen. Eller noe slikt.

Nei men fyren å IALLFALL ikke være sjenert. Det er det kjempestore turnoff for meg.

Gjerne være litt halv-slesk hæhæ!

Gjest Sunniva, 30, Oslo
Skrevet

Må få tilføye:

hvis vi er 2 jenter som sitter ved et bord, eller er 2 jenter som bare prater sammen i baren, erdet helt greit og bare hyggelig om noen menn prøver seg frem med en liten prat for å se om det sier "klikk" på noen måte. Kunne vi få det morsomt rundt bordet og i baren? Kan vi le sammen? Ja, takk!! Dersom kjemien ikke helt passer, finner en vel fort ut av det...

Norske menn kan godt bli flinkere til å overraske! :wink: F.eks. bestille en drink eller et glass vin "hemmelig" til "damen i sort overdel med langt lyst hår over there", slik at hun lurer på hvem det var som ville overraske henne...en mystisk beundrer?

Og menn: det er bare å prate, komme bort og prøve seg! Er det ingen kjemi, så er ikke det verdens undergang. Da "danser" man bare videre :)

Skrevet

helt enig med sunniva i at norske menn (og kvinner sikkert også for den del) kan bli litt mer mystisk-romantiske, som f.eks å bestille en drink til en dame som sitter i lokalet som en har litt halvveis kontakt med.

Skrevet
det som er turn-off med flere av dem er at de er for tilbakeholdne..typisk for slike menn er at de ser litt på deg, smiler litt, men så ser de ikke på en laaang stund, og de virker "hard to get", litt innadvendte og noe usikre. Er de i baren bare for å prate eller mente de noe med det smilet de sendte?? Fra slike menn etterlyses mer klarhet, mer utadvendthet og ærlige hensikter med hva de er ute etter. Slike menn bør være raskere på avtrekkeren og få et spark bak..

Hvorfor kan ikke du gå bort å si hei da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...