Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en Norsk kvinne som for en tid tilbake møtte verdens skjønneste lesbiske kvinne i Nairobi, Kenya.

Vi ønsker å gifte oss, men det er uaktuelt for oss å bo i Kenya, da det å være lesbisk der er straffbart. Vårt eneste alternativ er så å bli registrerte partnere, og bo i Norge.

For å være ærlig, så aner jeg ikke hvor jeg skal starte. Jeg har prøvd å lese om visa og regler for oppholdstillatelser - men jeg må innrømme det går litt i surr.

Er det noen som har erfaring med dette litt spesielle tilfelle?

Mange takk for hjelpen.

K

Anonymous poster hash: 90e61...711
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke dere gifte dere i Norge da? Vet ikke så mye om regler, men er det noe forskjell at to lesbiske norske gifter seg eller en mann og ei utenlandsk dame gifter seg? Da kan vel dere også gifte dere her vel ?

Anonymous poster hash: f75c5...910
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke ekteskap, da?

Anonymous poster hash: 2aab3...967
AnonymBruker
Skrevet

Problemet er vel at man ikke får importert ektefeller, før man faktisk er gift? Dermed må man gifte seg et annet sted enn i Norge, og dersom Kenya ikke praktiserer homofilt ekteskap blir dette vanskelig. Kanskje finne et nøytralt tredjeland begge kan reise til, hvor dere kan gifte dere? Eventuelt sjekke mulighet for forlovelsesvisum og ekteskap her.

Anonymous poster hash: 3959f...8ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...