AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #1 Skrevet 11. juli 2014 Hører alltid så mange menn som gnåler ( på tinder/sukker etc.) om at høyde er så viktig for kvinner. Men helt ærlig kunne jeg som kvinne ikke brydd meg mindre. Hvis jeg skal velge EN ting som må være på plass bortsett fra det åpenbare at man passer sammen og er tiltrukket av hverandre, så må det være utdannelse. Misforstå meg rett, jeg ville ikke dumpet en fyr hvis han ellers var perfekt og ikke hadde utdannelsen, men det er noe av det første jeg spør om, hvis det ikke er oppgitt... Heller en som er ' litt for lav' Hva syntes dere? Høyde eller utdannelse?Anonymous poster hash: 4e531...ab2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #2 Skrevet 11. juli 2014 Eh, det blir som å velge mellom melis og hvetemel. Det er da situasjonsbetinget? Heller en høy, ufaglært mann som har en jobb han trives i, om det så er på lageret til Ikea - enn en lav mann med doktorgrad i noe helt usaklig ute av stand til å få en relevant jobb. Jeg kan gjerne gjenta samme setningen, også kan vi stryke "høy" og "lav" i beskrivelsen, det blir like sant for min del. Anonymous poster hash: 0477e...c10 4
Gjest Lille-pus Skrevet 11. juli 2014 #3 Skrevet 11. juli 2014 Er det ikke bedre å spørre om han har en jobb han trives med? - mulig jeg misforstår deg nå... men å spørre 'hvilken utdannelse har du?' det synes jeg er så mageplask som det liksom kan få blitt... Høyde eller utdannelse? - en helt normal mann med en jobb han trives i. 3
KaDust Skrevet 11. juli 2014 #4 Skrevet 11. juli 2014 Bryr meg hverken om høyde eller utdannelse. Personlighet, derimot.. 4
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #5 Skrevet 11. juli 2014 Hører alltid så mange menn som gnåler ( på tinder/sukker etc.) om at høyde er så viktig for kvinner. Men helt ærlig kunne jeg som kvinne ikke brydd meg mindre. Hvis jeg skal velge EN ting som må være på plass bortsett fra det åpenbare at man passer sammen og er tiltrukket av hverandre, så må det være utdannelse. Misforstå meg rett, jeg ville ikke dumpet en fyr hvis han ellers var perfekt og ikke hadde utdannelsen, men det er noe av det første jeg spør om, hvis det ikke er oppgitt... Heller en som er ' litt for lav' Hva syntes dere? Høyde eller utdannelse?Anonymous poster hash: 4e531...ab2 Jeg syntes ikke det er en bra ting, selv om jeg selv er en mann med høy utdannelse. Dels fordi det på ingen måte er slik lenger at utdannelse = god jobb (mange utdannelser er dessverre urelevante for dagens arbeidsliv) og til dels fordi du da fremstår som at du er veldig opptatt av status. Anonymous poster hash: 8e1a4...b4c
Purple Diamond Skrevet 11. juli 2014 #6 Skrevet 11. juli 2014 Jeg velger høyde. Hadde selvsagt ikke dumpet en mann/sagt nei pga høyde, men foretrekker i en mann som er høyere enn meg. Har høyere utdannelse selv, men utdannelsen til mannen jeg skal være sammen med, har ingenting å si. Det er det samme om han er advokat, snekker, jobber i butikk eller kjører post, så lenge han har en jobb han trives i :-) 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #7 Skrevet 11. juli 2014 Er det ikke bedre å spørre om han har en jobb han trives med? - mulig jeg misforstår deg nå... men å spørre 'hvilken utdannelse har du?' det synes jeg er så mageplask som det liksom kan få blitt... Høyde eller utdannelse? - en helt normal mann med en jobb han trives i. Jeg spør selvfølgelig ikke ' hvilken utdannelse har du?' ( såpass sosiale antenner har jeg da ) men jeg spør hva han jobber med, og da får jeg jo vite... TSAnonymous poster hash: 4e531...ab2
Gjest Dude91 Skrevet 11. juli 2014 #8 Skrevet 11. juli 2014 Tråder som dette beviser at det er status som gjør at kvinner er så opptatte av høyde. 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #9 Skrevet 11. juli 2014 Jeg syntes ikke det er en bra ting, selv om jeg selv er en mann med høy utdannelse. Dels fordi det på ingen måte er slik lenger at utdannelse = god jobb (mange utdannelser er dessverre urelevante for dagens arbeidsliv) og til dels fordi du da fremstår som at du er veldig opptatt av status. Anonymous poster hash: 8e1a4...b4c Du misforstår, det er ikke penger/god jobb jeg er ute etter, det er utdannelsen. heller en med doktorgrad i filosofi, som jobber som lærer, enn en godt ansatt elektriker ( sånn satt helt på spissen selvfølgelig) TSAnonymous poster hash: 4e531...ab2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #10 Skrevet 11. juli 2014 Du misforstår, det er ikke penger/god jobb jeg er ute etter, det er utdannelsen. heller en med doktorgrad i filosofi, som jobber som lærer, enn en godt ansatt elektriker ( sånn satt helt på spissen selvfølgelig) TSAnonymous poster hash: 4e531...ab2 Jøss. Hvorfor det? Det er da større behov for elektrikere, enn filosofer, i hverdagen? Anonymous poster hash: 72c00...a1c 1
Gjest Dude91 Skrevet 11. juli 2014 #11 Skrevet 11. juli 2014 doktorgrad i filosofi TSAnonymous poster hash: 4e531...ab2 "Doktorgrad" tror jeg vi sier. Mens forskere er interessert i å vite hvordan verden fungerer, er filosofer opptatte av hvordan de skulle ønske at den var. For å klargjøre: En "doktorgrad" er ikke nødvendigvis en doktorgrad.
Gjest KateW Skrevet 11. juli 2014 #12 Skrevet 11. juli 2014 Trives han med livet og er glad og fornøyd, oppegående, smart og empatisk? Da kan han være 150 og ha den utdannelsen han vil. 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #13 Skrevet 11. juli 2014 Tja. Jeg trenger generelt ikke inngå kompromiss, og typen er utdannet og 194. Men ingenting er skrevet i stein. Jeg har datet menn som ikke har mye utdannelse, men likevel har jobbet seg oppover. Jeg har også datet menn som er omtrent på min høyde (175 cm) altså litt under snittet. Jeg ville nok ikke datet noen mye lavere enn meg, riktignok men jeg ikke blant de som må ha en veldig høy mann. Anonymous poster hash: 1b410...140
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #14 Skrevet 11. juli 2014 Jøss. Hvorfor det? Det er da større behov for elektrikere, enn filosofer, i hverdagen? Anonymous poster hash: 72c00...a1c Hehe, jo da, men jeg er jo ikke noe arbeidsformidlingskontor det spiller da ingen rolle for meg hva som er nyttig for samfunnet... Det jeg skal gjøre er jo å leve med han og holde interessante samtaler med han rundt middagsbordet... Og da ser jeg for meg at en. Slik mann er en bedre match... TSAnonymous poster hash: 4e531...ab2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #15 Skrevet 11. juli 2014 Du misforstår, det er ikke penger/god jobb jeg er ute etter, det er utdannelsen. heller en med doktorgrad i filosofi, som jobber som lærer, enn en godt ansatt elektriker ( sånn satt helt på spissen selvfølgelig) TSAnonymous poster hash: 4e531...ab2 Ok, men du viser jo fortsatt ganske tydelig at det er statusen hans du er ute etter når du spør om det veldig tidlig. Anonymous poster hash: 8e1a4...b4c 1
nattsvermer Skrevet 11. juli 2014 #16 Skrevet 11. juli 2014 For meg er det viktigste at han har en jobb han trives med og en slags retning i livet. Høyden spiller liten rolle. Har datet flere som var ca like høye som meg, dvs ca 170.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #17 Skrevet 11. juli 2014 Du misforstår, det er ikke penger/god jobb jeg er ute etter, det er utdannelsen. heller en med doktorgrad i filosofi, som jobber som lærer, enn en godt ansatt elektriker ( sånn satt helt på spissen selvfølgelig) TSAnonymous poster hash: 4e531...ab2 Fordi en godt ansatt elektriker ikke har hjernekapasitet nok til å diskutere livets viktige faktorer med deg? Dæven du virker snobbete. Jeg er høyt universitetsutdannet og gift med en som gikk elektro grunnkurs, og elektro og deretter lærling og "jobbet seg oppover". Mannen er i mange tilfeller mer opptatt av samfunnsvitenskapelige problemstillinger enn jeg er, han leser flere bøker enn jeg gjør, og er litterær, språklig flink nok og sjarmerende nok til å bli brukt som festtaler og toastmaster støtt og stadig. Vi traff hverandre også over nettet faktisk. Og jeg er rimelig glad for at jeg valgte å bli kjent med en person, og ikke tittet på CVen hans først. Det er mer viktig hvilke filmer han liker, hva slags humor han har, hvordan han behandler venner og familie... og ikke minst: meg. Håpe du finner noen som gjør deg lykkelig, TS. Anonymous poster hash: 0477e...c10 6
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #18 Skrevet 11. juli 2014 Tja. Jeg trenger generelt ikke inngå kompromiss, og typen er utdannet og 194. Men ingenting er skrevet i stein. Jeg har datet menn som ikke har mye utdannelse, men likevel har jobbet seg oppover. Jeg har også datet menn som er omtrent på min høyde (175 cm) altså litt under snittet. Jeg ville nok ikke datet noen mye lavere enn meg, riktignok men jeg ikke blant de som må ha en veldig høy mann. Anonymous poster hash: 1b410...140 Hehe, ja det er vel akkurat der jeg er motsatt, jeg kunne heller datet en som var litt lavere enn meg, men usikker på om jeg kunne datet en med mye lavere utdannelse... Men selvfølgelig, som regel er det jo mulig å få både i pose og sekk og selvfølgelig er personlighet viktigst! TSAnonymous poster hash: 4e531...ab2
Gjest Lille-pus Skrevet 11. juli 2014 #19 Skrevet 11. juli 2014 (endret) Jeg spør selvfølgelig ikke ' hvilken utdannelse har du?' ( såpass sosiale antenner har jeg da ) men jeg spør hva han jobber med, og da får jeg jo vite... TSAnonymous poster hash: 4e531...ab2 Men da får du jo ikke vite om han er utdannet fra NHH eller fra BI? Du får ikke vite om han har en mastergrad eller en doktorgrad eller om stakkaren bare har en 'stusslig bachelor grad', eller om han har yrkesfag men alikevel er den gründeren som etablerte det firmaet han er adm. dir. i. Er det stillingstittelen eller utdannelsen som da er viktig for deg? Edit: Og jeg ler så jeg griner når jeg ser du tror at mennesker med yrkesfaglig utdannelse ikke har interesse eller hjernekapasitet til opera, klassisk musikk, dagspolitikk, skjønnliteratur, utenrikspolitikk eller kunst. - det er ikke noe som kommer med eksamenspapirene ser du... og det er like mange kulturelle noksagter i de nyrike miljøene Endret 11. juli 2014 av Lille-pus 2
Gjest Dude91 Skrevet 11. juli 2014 #20 Skrevet 11. juli 2014 holde interessante samtaler med han rundt middagsbordet... TSAnonymous poster hash: 4e531...ab2 Hvis man er interessert i å prate piss, så egner nok en filosof seg ganske bra, ja. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå