Gå til innhold

Hvorfor bryr ikke kvinner seg om politikk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er så og si bare menn som diskuterer politikk på Aktuelt forumet. Hvorfor er disse tingene så uinteressante for kvinner? Er hva som skjer ut i verden uinteressant?, er det bare det som skjer hjemme hos dere og venner/familie som er interessant?

Anonymous poster hash: 1e618...422
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og venninnene mine er alle politisk aktive, men vil ikke oss selv så vondt at vi diskuterer på nett.

Anonymous poster hash: 073fb...7a0
  • Liker 9
Skrevet

Jeg og venninnene mine er alle politisk aktive, men vil ikke oss selv så vondt at vi diskuterer på nett.

Enig... vi er interesserte i politikk men når man ser hvordan nettdebattene foregår så foretrekker i hvert fall jeg å holde politiske diskusjoner utenfor nettet og heller ta dem ute blant folk. Diskuterer mye på privaten.

• Liker 2
Skrevet

Fordi de taper hele tiden eller er gale feminister trollolololololo

Men helt seriøst, hvorfor tror du det? Hillary Clinton, Erna Solberg, Karen Straughan er bare noen av kvinnene som er innenfor politikk. Den Norske Forsvarsministeren er også kvinne, Ine Marie Eriksen Søreide

• Liker 1
Skrevet

Det er så og si bare menn som diskuterer politikk på Aktuelt forumet. Hvorfor er disse tingene så uinteressante for kvinner? Er hva som skjer ut i verden uinteressant?, er det bare det som skjer hjemme hos dere og venner/familie som er interessant?

Anonymous poster hash: 1e618...422

Diskuterer? De diskusjonene jeg leser der inne, som kunne vært interessante, ender stort sett opp med samme gamle regla mellom 2-3 brukere som sier akkurat det samme til hverandre uavhengig av hva diskusjonen handler om. Jeg har derfor gitt opp alt som heter politikk her inne.

Det betyr ikke at jeg ikke er interessert i politikk eller lar være å diskutere politikk andre steder, men at jeg regner nettfora som en veldig lite givende arena å diskutere politikk på.

• Liker 6
Gjest Nanne70
Skrevet

What she said

Gjest New_Girl
Skrevet

At kvinner er lite aktive på det forumet er ikke en indikasjon på at kvinner ikke er interessert i politikk. Det viser bare at seriøse diskjusjoner om viktige ting er vanskelig når man får lov til å være anonym.

AnonymBruker
Skrevet

KG er fritid og distraksjoner. Jeg har venner som jobber innen politikk jeg heller tar de diskusjonene med.

Anonymous poster hash: 0b3e2...2f5
Gjest Blomst83
Skrevet

Enig... vi er interesserte i politikk men når man ser hvordan nettdebattene foregår så foretrekker i hvert fall jeg å holde politiske diskusjoner utenfor nettet og heller ta dem ute blant folk. Diskuterer mye på privaten.

Støtter denne!Jeg er opptatt av politikk,men når debattene veldig ofte sklir ut i drittslening og useriøse agrumenter/meninger ser jeg ikke noe poeng i å engasjere meg.

Skrevet

Jeg synes det er kjedelig å diskutere politikk. Bare krangling, gidder ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ganske mange undersøkelser fra andre land der det kommer frem at menn er mer interessert i politikk enn kvinner, men avstanden er ikke så stor som den fremstår på KG. Her heller jeg også mot forklaringen om at man ikke gidder fordi det ender med Mann 42 mot Sir Winston uansett.

Anonymous poster hash: 3abc5...1fd
  • Liker 10
Skrevet

Det er ganske mange undersøkelser fra andre land der det kommer frem at menn er mer interessert i politikk enn kvinner, men avstanden er ikke så stor som den fremstår på KG. Her heller jeg også mot forklaringen om at man ikke gidder fordi det ender med Mann 42 mot Sir Winston uansett.

Anonymous poster hash: 3abc5...1fd

Kilder? Og nei, jeg er ikke ute etter å ta deg

AnonymBruker
Skrevet

Finnes bare en ting som er verre en kg-forumet for aktuelle saker og politikk, og det er kommentarfeltene i nettavisene.

Politiske diskusjoner tar jeg irl.

Anonymous poster hash: 6c245...47f

• Liker 3
Skrevet

Jeg intereserer meg for politkkk. Interesserer meg også for geografi og samfunn, leser mye bæker og nyheter,men jeg diskuterer som regel ikke de emnene her inne fordi det alltid blir en USAKELIG debatt uansett hva faen det er. Homofile vs kirken,muslimer vs alle andre,høyresiden vs venstresiden,israel vs palestina osv...UANSETT så ender det opp med massevis av usakeligheter og drittkasting,synsing og personangrep.

Kan godt diskutere ALLE disse emnene in real life,for der MÅ folk faktisk være litt ordentlige i diskusjonen og faktisk komme med gode fakta og argumentasjoner,mens her inne er det bare tull og fjas.

Når det kommer til det jeg tok opp så kan jeg si at jeg har ingenting imot homofile,er for abort(men ikke om det misbrukes)er kristen,bryr meg ikke om muslimene men mener deler av kulturen/religionen til enkelte er fucked up,jeg stemmer ikke ved valget(if something goes wrong you cant blame me,im not a part of it),er ikke venstre eller høyreorientert men mer enig med BEGGE sider selvom jeg er ganske liberal, støtter palestina men mener hamas er like ille som Israel. Sånn...

Skrevet

Kilder? Og nei, jeg er ikke ute etter å ta deg

Og det der er også JÆVLA irriterende...

Kilder? Sitter du i en diskusjon i det ekte liv og stopper samtalepartnereren hvert 10ende minutt for å spørre om kilder?

Alle diskusjoner blir fucka fordi alle skal ha sine kilder og man må da gidde å bruke tiden på å finne disse kildene.

Alina x: sommeren er varm i år!

Person a:kilder?

God damn it!

• Liker 2
Gjest Emera
Skrevet

Finnes bare en ting som er verre en kg-forumet for aktuelle saker og politikk, og det er kommentarfeltene i nettavisene.

Politiske diskusjoner tar jeg irl.

Anonymous poster hash: 6c245...47f

Jepp, bedre kan det ikke sies.

Skrevet

Fordi de taper hele tiden eller er gale feminister trollolololololo

Men helt seriøst, hvorfor tror du det? Hillary Clinton, Erna Solberg, Karen Straughan er bare noen av kvinnene som er innenfor politikk. Den Norske Forsvarsministeren er også kvinne, Ine Marie Eriksen Søreide

Noe av det mest idiotiske i norsk politikk er forsøket på å "alltid" få inn en kvinnelig forsvarsminister.

• Liker 1
Skrevet

Jeg bare syns ikke det er interessant.

AnonymBruker
Skrevet

Med tanke på at kvinner blir truet med voldtekt straks de deltar i offentlig debatt ser jeg at de ikke orker for å si det sånn. Drev en politisk blogg ei stund, også for å lære mer da politikk ikke er mitt beste felt, men etter et års tid hadde jeg fått nok av trusler om å bli voldtatt både her og både der. Og å diskutere politikk på et forum er liksom ikke noe for meg, man når liksom aldri frem og drukner i mengden. Da kjører jeg heller diskusjon in real life med ekte personer, ikke noen som sitter bak skjermen sin og sier de skal drite meg i horemunnen min fordi jeg synes det ikke er ok for 50 år gamle menn å gifte deg med 5 årige jenter.

Legg forøvrig merke til at jeg poster som AB...

Anonymous poster hash: 94293...e21
  • Liker 2
Skrevet

Hodet mitt tåler ikke polltikk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...