Gå til innhold

Hva gjør dere med trening i varmen? Her kan du komme med tips.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har på vekkerklokken, selv om det er ferie, slik at jeg kan være ferdig med treningen før det blir for varmt. (Jeg må spise minst 2 timer før jeg trener)

Jeg trener innendørs for å unngå direkte sol, og jeg bruker vifter aktivt for å holde meg avkjølt.

Nok drikke før og etter økten er også viktig.

Hva gjør du?

Anonymous poster hash: 655c6...073
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bærbar aircondition. Lukker alle dører og vinduer, setter aircondition på fullt og så trener jeg i vei uten å dø av varme. :)

Skrevet

Jeg jogger ute så tidlig som mulig! Forsov meg litt i dag, så er spent på hvor varmt det blir i dag!

Skrevet

Jeg gjør som vanlig jeg, bortsett fra at det ser ut som at jeg skal renne bort iløpet av økta :ler: jo, også er jeg påpasselig med å drikke nok vann.

Gjest Artistina
Skrevet

Jeg går tur med hunden tidlig på morgenen - orker ikke treningssenteret når det er så varmt.

Skrevet

Går tur og bader. Orker ikke trene i 30 varmegrader. Får så vondt i hodet :s

• Liker 3
Skrevet

Morgentrening er gull!

Ellers er det innendørs :laugh:

Skrevet

Sykling er fint i varmen, da får man litt avkjøling av vinden!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har droppa styrke på senteret og heller tatt en løpetur i bratt terreng i skogen. Og svømming så klart. Nå har jeg ferie så da blir det opp tidlig for å ta en økt på senteret før det blir for varmt (og fult).

Anonymous poster hash: d15a8...4ef
Skrevet

Sykling er fint i varmen, da får man litt avkjøling av vinden!

Dette kan også være ganske farlig. På grunn av vindens kjølende effekt vil en ikke like godt merke hvor varmt det er, så en kan ende opp dehydrert og overopphetet...men med kald og fin hud. Det er derfor veldig viktig å drikke fra første tråkk, minst 0,5 liter i timen. Regn imidlertid med at drikken blir veldig raskt varm, så noe drikke med litt smak på er anbefalt; varm vann er grusomt.

Når det er sagt så er jeg en person som takler varme ekstremt dårlig, og har til tross for det syklet hver dag uten problemer...annet enn at jeg bruker mange timer på å slutte å svette etter endt økt.

Gjest Ninni90
Skrevet

Har en liten "ferie" fra treningsenteret og går mye tur sent om kveldene, for å ikke stoppe helt opp selv om det er så varmt.

Skrevet

Trener på morgen og kveld når solen og varmen ikke er som sterkest. Ellers sørger jeg som alltid å drikke litt vann jevnt over hele dagen. og ekstra før, under og etter trening. Ellers kan andre nyttige tips til å holde seg avkjølt i varmen være: solskjerming ved å ikke trene/oppholde seg i rom som er "solvendte". Aircondition og vifter kan også være nyttig. Avkjølende bad er nyttig mtp temperatur, og virker svært forfriskende i denne varmen. :)

Skrevet

Jeg går rask tur i oppoverbakkene rundt byen sent om kvelden, gjerne 22:30-23:30. Er jo så lyst ute, syns ikke det er så skummelt nå som vinterstid.

Skrevet

Står opp tidlig og går/løper i fjellet.

Alt for varmt for senter nå☺️

AnonymBruker
Skrevet

trener nøyaktig som før, det blir litt mer trening for jeg får mer energi av all det flotte været

Anonymous poster hash: a79b1...a6b
Skrevet

Jeg trener akkurat som vanlig, uansett temperatur, fordi jeg trener innendørs! Det blir jo selvfølgelig litt varmere der også når det er varmere ute, men det funke. Passer på å drikke nok før, under og etter økta, da :)

Skrevet

Jeg trener som vanlig :) (både ute og inne)

Skrevet

Trener som vanlig inne. Senteret jeg går på har aircondition så temperaturen ute påvirker ikke nevneverdig. Utendørs foregår trimmen stort sett i form av "sykle til jobb", så der er jeg låst med tanke på tid på døgnet. Skal jeg ta meg en joggetur så tar jeg den på kveldstid. Store deler av løypa går i et område der det ikke er sol på den tiden av døgnet så det er ikke noe problem.

Sørger ellers for å drikke noe mer vann enn vanlig, men det fordeles gjennom døgnet. Faktisk var sist torsdag første gang jeg gadd ha med vannflaske på treningsrunde inne på senteret.

Skrevet

Tar en halvtimes tur om morgenen og en halvtimes svømmetur om kvelden. Sover så godt, atte :)

Skrevet

Jeg har bærbar aircondition. Lukker alle dører og vinduer, setter aircondition på fullt og så trener jeg i vei uten å dø av varme. :)

Hvor har du kjøpt det? Vofse kunne trengt noe sånt! (Jeg også til treningen, men han hadde blitt overlykkelig)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...