AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #1 Skrevet 11. juli 2014 Har gått ifra å drikke en stor flaske cola hver dag + bare junkfood og godteri til å ha kuttet ut alt av slike ting i hverdagene, og fått mye grønt inn i kostholdet mitt + frukt osv! Føler meg rett og slett fantastisk! Men så var jeg ute på byen en kveld, og har aldri vært så fyllesyk før, er dette pga endret kosthold? Finnes det noe man kan gjøre for å unngå å bli så sabla fyllesyk? håper noen kan svare meg på dette! ) Anonymous poster hash: 87921...539
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #2 Skrevet 11. juli 2014 Tror neppe det sunnere kostholdet gjorde deg fyllesyk, dette var nok helt og holdent din jobb. Det eneste som virker for å unngå "å bli så sabla fyllesyk" er å drikke litt mindre enn det som der og da virker som en kjempeide. Anonymous poster hash: a2155...3d2 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #3 Skrevet 11. juli 2014 Tror neppe det sunnere kostholdet gjorde deg fyllesyk, dette var nok helt og holdent din jobb. Det eneste som virker for å unngå "å bli så sabla fyllesyk" er å drikke litt mindre enn det som der og da virker som en kjempeide. Anonymous poster hash: a2155...3d2 Blir ikke fyllesyk kun av å drikke mye, her er det snakk om at jeg kan bli det etter et parr glass vin også Og har aldri pleid å bli noe særlig fyllesyk da jeg omentrent aaaldri drikker meg veldig full! Anonymous poster hash: 87921...539
OppNedPåAlt Skrevet 11. juli 2014 #4 Skrevet 11. juli 2014 Fett i magesekken forhindrer vel alkoholen i å gå "rett i blodet" hvis jeg ikke tar helt feil. (Ungdommer har jo hatt sånne shottekonkurranser etter å ha drukket masse tran...) Så kanskje det har noe med saken å gjøre, at før så ble du påvirket "gradvis" pga mye fett i magesekken (pga kostholdet), mens nå er det ikke så mye fett. Bare min teori :-)
Supraspinatus Skrevet 11. juli 2014 #5 Skrevet 11. juli 2014 Blir ikke fyllesyk kun av å drikke mye, her er det snakk om at jeg kan bli det etter et parr glass vin også Og har aldri pleid å bli noe særlig fyllesyk da jeg omentrent aaaldri drikker meg veldig full! Anonymous poster hash: 87921...539 Man blir mer fyllesyk jo eldre man blir, og om det går lenge mellom hver gang man drikker den mengden. Fett i magesekken forhindrer vel alkoholen i å gå "rett i blodet" hvis jeg ikke tar helt feil. (Ungdommer har jo hatt sånne shottekonkurranser etter å ha drukket masse tran...) Så kanskje det har noe med saken å gjøre, at før så ble du påvirket "gradvis" pga mye fett i magesekken (pga kostholdet), mens nå er det ikke så mye fett. Bare min teori :-) Fett reduserer opptaksraten av næringstoffer i tarmen. Alle næringstoffer, også alkohol. Noe som regnes som ganske gunstig. Teorien din er fin den, men den forklarer bare hvor fort en blir beruset og ikke fyllesyke. Fyllesyke er flere ting, men primært skyldes det dehydrering, søvnmangel, effekten av nedbryting av alkohol. Alt dette har ettervirkninger som gir deg kvalme, svimmelhet og hodepine.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #6 Skrevet 11. juli 2014 Drikk vann og ikke legg deg med stigende promille. Jeg drikker sjelden en gang, men drikker mye. Blir aldri fyllesyk da jeg drikker mye vann og venter til promillen slutter å stige før jeg legger meg.. Anonymous poster hash: 6a795...1fd
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #7 Skrevet 13. juli 2014 Du har nok begynt å bli gammel. Anonymous poster hash: 107c8...f86
Inwe Skrevet 13. juli 2014 #8 Skrevet 13. juli 2014 Om du spiser mindre enn før tåler du antagelig også mindre alkohol. Iallefall om du har lagt deg ganske lavt på kaloriene. Det har iallefall jeg erfart. Ellers er det som fler sier her, jo eldre du bli jo mer fyllesjuk. Før jeg ble 24 trodde jeg jeg var en av de heldige som aldri kommer til å bli fyllesjuk, den gang ei..
Tabris Skrevet 13. juli 2014 #9 Skrevet 13. juli 2014 Hvis du drakk rødvin, så kan det være at du ikke tåler garvesyren. Jeg får hodepine etter bare et halvt glass med rødvin pga det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå