Gå til innhold

Student og matlei, trenger tips.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er student med relativt lite penger å rutte med. Når jeg først kjøper meg middag (hvis jeg orker) er dette somregel middager jeg alltid lager som er kjeedelige og enkle. Typiske retter er: Laks, pasta, fiskepinner og potet, wok, kiwi fredagstilbud kjøtt (haha),pølse og potetmos... ja kommer faktisk ikke på mer som taler for seg selv. Har noen noen tips på gode middagsretter man kan lage som ikke koster så fryktelig mye og som i tillegg er sunt? :)

Anonymous poster hash: 9c349...247
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Supper i alle varianter! Rester av grønnsaker og kjøtt kan hives i, og det kan varieres i det uendelige. Litt flatbrød til, så blir i alle fall jeg fornøyd.

Jeg lager mye av de superenkle hverdagssuppene mine basert på 1 boks hermetiske tomater og 1/2-1 boks kokosmelk.

Anonymous poster hash: a088e...3a9
AnonymBruker
Skrevet

Supper i alle varianter! Rester av grønnsaker og kjøtt kan hives i, og det kan varieres i det uendelige. Litt flatbrød til, så blir i alle fall jeg fornøyd.

Jeg lager mye av de superenkle hverdagssuppene mine basert på 1 boks hermetiske tomater og 1/2-1 boks kokosmelk.

Anonymous poster hash: a088e...3a9

Det var veldig lurt faktisk, det blir jo ikke dyrt heller!! :-) takk for tips!

Anonymous poster hash: 9c349...247

Gjest Ennasus
Skrevet

Suppe

Ratatouille

Fårikål

Chili con carne

Bakte grønnsaker i ovnen

Omelett

Pizza (vanlig, pita, tortilla, lomme...)

Innbakte pølser

Fiskegrateng

Skjekk ut billigmiddag.blogspot.com :)

AnonymBruker
Skrevet

Fokuser mer på grønnsaker enn på kjøtt/fisk, og spis mest mulig vegetarisk. Da blir middagene dine både billigere og sunnere.

Anonymous poster hash: ae3d9...d6b
Skrevet

Jeg har en "Studentenes kokebok"-kokebok hjemme som jeg kan titte i og liste litt opp for deg. Den er ganske super for alt som er av retter der er beregnet på en students budsjett! Ellers kan du jo benytte deg av rema1000 sine oppskriftshefter, for der er det forslag til middag til under 100-lappen. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...