AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #1 Skrevet 11. juli 2014 Min kone og jeg har et felles barn på 7 mnd. Jeg har to døtre fra et tidligere forhold på 18 og 15 år som bor hos oss fast. Eldste datter på 18 og min kone har for tiden en stor konflikt, og jeg vil ikke blande meg ettersom jeg ikke ønsker å velge sider, men det begynner å bli vanskelig. Kona hadde med seg to hunder til oss (hun flyttet inn til meg og døtrene), noe som har vært helt greit. Datter, 18, hadde en katt fra før som tidligere tilhørte moren, og er veldig kjær i den. Kona mener nå vi skal omplassere katten pga den ikke går over ens med hennes hunder, og datter er ILLSINT på stemoren. De krangler dag/natt over dette med dyrene. Datter (16) er på "lag" med søsteren, men er ikke slem mot stemor utover dette. Prøvd å si til kona at det er urimelig å forvente at datter skal kvitte seg med katten, men hun lytter virkelig ikke. Den siste uken eller så har hun begynt å fyre tilbake med stygge kommentarer til datteren min, dog jeg må innrømme hun ikke er uprovosert. Likevel blir jeg frustrert over at hun snakker slik til min datter. Og at datter snakker slik til henne. Problemet har blitt verre når kona har lagt ut facebook-annonse om omplassering av katten, og datteren min som er venn med henne så dette.. I tillegg nekter kona datter å leke med vårt felles barn og kaller henne uansvarlig osv som vil ha katten boende med barnet.. Hva i all verden skal jeg gjøre??? Jeg føler at uansett hva jeg gjør blir det feil. Jeg har vært alene med døtrene mine i 13 år og vil ikke velge de bort for noe, men det blir en utrolig vanskelig situasjon når jeg i tillegg elsker kona over alt. Jeg orker. ikke. denne. konflikten mer. Hvordan får jeg "banket inn" vett i hodet på kona og få henne til å forstå at det hun krever er helt urimelig?? Katten er jo uansett ganske gammel. Det er ikke sånn at den kommer til å leve i 10 år til. Muligens 4-5. Hilsen svært fortvilet far og ektemann.. Anonymous poster hash: 7b4c2...921
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #2 Skrevet 11. juli 2014 Sett ned foten og si nei til den urimelige konen din! Innser hun ikke at hun oppfører seg som den beryktede onde stemoren? Dessuten er det fullstendig galt av henne å nekte 18-åringen å leke med sitt eget søsken. Konen din er urimelig på alle plan. Punktum. Anonymous poster hash: 48491...e81 35
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #3 Skrevet 11. juli 2014 Du oppfører deg som en voksen mann, og forteller kona di nøyaktig hvor urimelig hun er, og hvorfor. En datter fra og hennes kjæledyr et tidligere ekteskap veier vel litt tyngre enn en ny kone? Anonymous poster hash: c7ae4...d3a 4
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #4 Skrevet 11. juli 2014 Her gikk det fort i svingene! En datter fra tidligere ekteskap og hennes katt, mente jeg selvfølgelig. Anonymous poster hash: c7ae4...d3a
Gjest Vampen Skrevet 11. juli 2014 #5 Skrevet 11. juli 2014 Jeg er enig med de andre, det er urimelig av dine kone å kreve katten omplassert og straffe henne med å nekte henne å leke med lillesøsteren. Jeg forstår at konflikten er vanskelig for deg, men her tror jeg bare du må skjære gjennom og avgjøre at katten blir. Går ikke katt og hunder overens, så må man heller fokusere på å finne løsninger på det. 7
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #6 Skrevet 11. juli 2014 katten var der først, dermed må den bli, og hundene må omplasseres dersom dere ikke jobber med at dyrene skal gå godt overens med hverandre. Anonymous poster hash: d9880...fdb 15
Gjest Blomsterert Skrevet 11. juli 2014 #7 Skrevet 11. juli 2014 Stakkars deg :-) men. Nei. Konen din må ta til vettet. Vis henne svarene her! Hun er helt urimelig. Virkelig.
sophh Skrevet 11. juli 2014 #8 Skrevet 11. juli 2014 Konen din kan da ikke bestemme det uansett, så du får bare si at det er uaktuelt. 2
Daraya Skrevet 11. juli 2014 #9 Skrevet 11. juli 2014 Kona flyttet inn vel vitende at det bodde også en katt der. Selvsagt kan hun ikke kreve den omplassert, rimelig frekt å annonsere det på facebook. Dette er noe du må ta opp med henne. Å nekte datteren å leke med lillesøster kan du heller ikke godta. Forsøker kona di å drive dine barn fra før ut av huset? 12
kaprifolen Skrevet 11. juli 2014 #10 Skrevet 11. juli 2014 Du skriver empatisk ovenfor både din kone og datter, og derfor burde det ikke være noe problem å vise henne denne tråden. Din kone oppfører seg både urimelig, uklokt og slemt. Å sette søsken mot hverandre slik hun nå bruker babyen som ammunisjon, er hinsides all fornuft. Men nøyaktig HVORDAN går ikke dyrene overens? Er de aggressive mot hverandre, mot andre mennesker, går de til angrep, eller er det bare hvesing/knurring og evt et poteslag i ny og ne? 3
kaprifolen Skrevet 11. juli 2014 #11 Skrevet 11. juli 2014 Det jeg ville begynt med, er forresten å slå med på disse urimelige tingene og kommentarene. "Sånn snakker man ikke til hverandre i sette huset", "babyen er ikke en del av konflikten deres, og skal selvsagt få leke med alle i familien sin!", "dere får finne en løsning, men i mellomtiden forventer jeg at alle oppfører seg som voksne". 9
ss82 Skrevet 11. juli 2014 #12 Skrevet 11. juli 2014 Når man flytter inn hos en mann med hjemmeboende barn, er man nødt til å tilpasse seg. Å kaste ut barnas kjæledyr mot deres (og din?) vilje, høres helt drøyt ut. Du sier at du ikke vil blande deg inn, men som "mellomleddet" her, synes jeg du har et ansvar for å forsøke å rydde opp. Det er jo en stor overgang å bli mor, og helt sikkert å få to store stebarn også. Hvorfor plager denne katten kona di så veldig? Mener du at det er et problem med dyrene? Prøv å komme til bunns i hvorfor kona di reagerer som hun gjør. Ja, hun oppfører seg urimelig, men kanskje hun trenger litt hjelp i en slitsom periode? 1
Skogsprinsessa Skrevet 11. juli 2014 #13 Skrevet 11. juli 2014 Er det noen som skal omplasseres må det være hundene! Datteren din skal ikke lide for at far har fått deg ny kone. Og å legge ut denne facebookannonsen var bare helt forkastelig! Og å nekte henne med babyen: Helt hinsides!!! Beklager å måtte si det, men for ei heks du er gift med!!! 17
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #14 Skrevet 11. juli 2014 Nå er skaden gjort, og du kan ikke kaste ut dama med den nye ungen. Dette skulle vært løst for lenge siden. Hun er voksen dame som ikke forstår hvor tungt dette veier for din datter fra tidligere forhold, og du får ikke akkurat gjort noe med at du valgte å bli sammen med en sånn dame. Jeg mener ikke å nødvendigvis kritisere eller få deg til å kaste ut kona, jeg bare undrer over at en slik konflikt utspiller seg nå, det sier så mye om kona di. Hennes evne til omsorg, empati og forståelse. For det andre blir jeg helt satt ut av at du ikke vil blande deg. Du har et ansvar for den familien du nå har, og når DITT BARN står i en konflikt med en hvilken som helst voksen synes jeg det er ufint å ikke bry seg. Det handler ikke nødvendigvis om å velge side, men du må for f kunne bryte inn og ta litt styring. Dette BURDE kona di være voksen nok til å takle - vi får krysse fingrene. Du må absolutt slutte og melde deg ut og leke herr konfliktsky... Anonymous poster hash: 118d6...c57 6
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #15 Skrevet 11. juli 2014 Når dama flytter in så er det dama og hundene. Hvilken avtale gjorde dere både mht dama og hundene? Dattera flytter vel snart for seg selv når hun er 18 år? Min mening er at det er dama som er urimelig, ikke dattera. Du bør jo nå vise deg som en mann og innkalle til familieråd der alle får komme med sitt, og dere får avslutta dette tullet. Dere bor ko tross alt under samme tak, og det er dama som har flytta in og som må tilpasse seg innenfor rimelighetens grenser.Anonymous poster hash: 481d4...ede
Lady Skrevet 11. juli 2014 #16 Skrevet 11. juli 2014 Skjønner datteren din veldig godt! Be kona kvitte seg med hundene! Maken til oppførsel fra et voksent menneske. Ufyselig 2
Harlekin Skrevet 11. juli 2014 #17 Skrevet 11. juli 2014 Du må og skal blande deg, du er far til barna og har et ansvar for hvordan de har det. Din kona kan verken hive ut katten eller nekte søstrene å leke sammen. Hvorfor godtar du dette? Du må bare sette foten ned. Og er kona di helt normal og oppegående ellers? Har knapt hørt om en voksen dame som oppfører seg så simpelt. 3
Dame86 Skrevet 11. juli 2014 #18 Skrevet 11. juli 2014 Støtter og datteren din og katten hennes. Det er nok absolutt ditt ansvar og ivareta datteren din før din nye kone. Dermed er det ditt ansvar å sette foten ned for din kone. Jeg tror oppriktig jeg hadde kommet til å foraktet min far resten av livet om han hadde tatt fra meg ett kjæledyr på den måten. Det er en forferdelig sak skapt av din nye kone og du må nå gjøre det rette.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #19 Skrevet 11. juli 2014 For ei heks du er gift med! Ikke gi etter og omplassere katten. Det vil ødelegge mye i forholdet ditt til døtrene dine. Hun visste du hadde katt da hun flyttet inn med hundene sine. Og du kan jo be henne omplassere dem. Det vil hun jo selvsagt ikke, men er jo like urimelig som at dere skal omplassere katten. Anonymous poster hash: d4d33...cfc 4
Jolene Skrevet 11. juli 2014 #20 Skrevet 11. juli 2014 Stakkars datteren din som ikke har en far som stiller opp for seg 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå