AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #1 Skrevet 10. juli 2014 Jeg studerer og jobber deltid på en bensinstasjon. Jeg liker godt å jobbe innen salg og service og har jobbet mye innen dette og får mye skryt fra sjef og kolleger. Men det jeg sliter med er bekjente som kommer innom jobben, jeg får helt angst, begynner å svette,skjelve, får prikkinger i hele kroppen på en måte, Jeg klarer ikke en skikkelig kundehåndtering, og dette plager meg veldig. Nå i sommer jobber jeg ganske mye seinvakter, noe som vil si jeg jobber endel alene. Dette gjør at jeg står og er redd for dette hele vakten og ser etter folk hele tiden. Jeg vurderer og slutte i en jobb der jeg trives til vanlig pga dette. Jeg prøver å tenke positivt, lage en "slagplan" og være rolig, men det kommer uansett. Jeg syns dette er så slitsomt og jeg føler jeg oppfører meg utrulig dumt og barnslig. Om jeg jobber med noen andre pleier jeg som regel å springe bak på lageret eller "gjømme" meg om jeg har sett personen på forhånd. Er det noen som har /har hatt det lignende som kan komme med noen tips til å gjøre situasjonen bedre? Anonymous poster hash: 17110...834
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #2 Skrevet 11. juli 2014 Som om jeg skulle skrevet det selv! Dette lurer jeg også på Anonymous poster hash: 0e446...608
Gjest andysowhat Skrevet 11. juli 2014 #3 Skrevet 11. juli 2014 Jeg gir blanke faen om det er kjent folk som kommer innom jeg hilser og tar neste kunde. Jeg er på jobb for faen xD la meg gjøre jobben min det er det jeg er betalt for!!
aether Skrevet 11. juli 2014 #4 Skrevet 11. juli 2014 Du beskriver typiske kjennetegn på angst. Men hvorfor får du det? Hvorfor stresser det deg at evt kjentfolk ramler innom?
Ferny Skrevet 11. juli 2014 #5 Skrevet 11. juli 2014 (endret) Er du flau over jobben da eller? Skjønner ikke helt hvorfor du skal reagere sånn, de du kjenner som er kunder, analyserer neppe situasjonen dersom du ekspederer dem. Ingenting å stresse med. Når du er på jobb, så holder det jo uansett å bare hilse høflig og annerkjenne at dere er bekjente, og deretter fortsette å jobbe. Folk har forståelse for det, de forventer ingen lang samtale. Endret 11. juli 2014 av Ferny
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #6 Skrevet 11. juli 2014 Ts: Jeg vet ikke hva det er som stresser meg, jeg har tenkt det kanskje er at jeg må balansere rollene, men igjen så har jeg ikke noe problem om kolleger kommer innom på fritiden feks. Blir utrolig oppgitt av hele situasjonen. burde jeg oppsøke noen som kan hjelpe meg med denne "angsten" eller er det noen enkle grep jeg kan gjøre? burde jeg snakke med sjefen om dette? (utenom den gi blanke faen, siden det er det jeg prøver nå uten hell) Nei, jeg er ikke flau over jobben min Anonymous poster hash: 17110...834
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #7 Skrevet 11. juli 2014 Sosial angstAnonymous poster hash: 84825...c08
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #8 Skrevet 11. juli 2014 Jeg tror jeg ville blitt ganske opprømt selv. Jeg mener, dette er jo ingen typisk 9-5 dagsjobb og jobb på bensinstasjon krever til tider beintøff innsats. Det er tidvis mye press å jobbe på bensinstasjon og det kan oppleves ganske hektisk. Anonymous poster hash: 97cb4...163
Gjest Blomsterert Skrevet 11. juli 2014 #9 Skrevet 11. juli 2014 Du. Dette er ikke så uvanlig ser du. Du må gå i en helt annen rolle enn normalt,og det er ikke alltid lett! Hvem finner det helt avslappende å opptre som noe annet enn venn når de er venner? Blir jo litt rart. Prøv å slapp av,tenk at de er kun kunder der og da,ikke gi opp jobben din,men ta tiden til hjelp. En blir mer rutinert som tiden går :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå