Holly Hobbie Skrevet 24. juni 2004 #1 Skrevet 24. juni 2004 Tenkte aa ha folgende kaker: Bryllupskake (tre-etasjes kake med tre forskjellige smaker) Hjerteformede brownies Lukket valnoett Verdens beste Suksessterte Er dette nok? Vi blir 47 stk. tilsammen.
lille mor Skrevet 24. juni 2004 #2 Skrevet 24. juni 2004 Jeg hadde en hjerteformet marsipankake, en budapest og en sjokoladekonfektkake og vi var 45 stk. og det var masse kake igjen. Men vi hadde 7 retter da. Men, svar på spr. ja det tenker jeg er nok.
Holly Hobbie Skrevet 24. juni 2004 Forfatter #3 Skrevet 24. juni 2004 Okei, vi har "bare" 4 retter saa jeg haaper gjestene orker littegranne kake ogsaa!
LilleBille Skrevet 24. juni 2004 #4 Skrevet 24. juni 2004 Stort sett er det alltid for mye kake.. så det så rikelig ut synes jeg..
Nilma Skrevet 24. juni 2004 #5 Skrevet 24. juni 2004 Hva med en litt lettere kake, noe frukt/bær/fromasje-greier? Alle de kakene du nevner er jo ganske mektige, så det hadde kanskje gjort seg med noe friskt. (Men nå vet jo ikke jeg hva slags smaker du har på bryllupskaken, dersom den er av det "lette" slaget er jo saken grei.) :-)
Lullu Skrevet 24. juni 2004 #6 Skrevet 24. juni 2004 Syntes dette hørtes kjempe bra ut!!! Gjestene dine vil nok fryyyyyyyyde seg :-)
Gjest Anonymous Skrevet 24. juni 2004 #7 Skrevet 24. juni 2004 Enig med alle over. Det blir helt sikkert nok. Mange andre her inne har kjempelange kakelister, men tross alt orker jo ikke folk mange kakestykker etter en mektig middag. De fleste tar vel et stykke bryllupskake og kanskje et kakestykke til. Selv skal vi ha bryllupskake i tre etasjer to fruktkaker to sjokoladekaker med nøttebunn to kransekaker og sannsynligvis en kake til. og vi blir 56 gjester.
Bokalven Skrevet 24. juni 2004 #8 Skrevet 24. juni 2004 Tenkte aa ha folgende kaker: Bryllupskake (tre-etasjes kake med tre forskjellige smaker) Hjerteformede brownies Lukket valnoett Verdens beste Suksessterte Er dette nok? Vi blir 47 stk. tilsammen. Ja, det blir det sikkert... Dere blir sikkert mette av middagen! Tar du bilder av kakene og legger ut etter festen, eller? *håpe*
Holly Hobbie Skrevet 24. juni 2004 Forfatter #9 Skrevet 24. juni 2004 Kan gjerne legge ut bilder! Selve bryllupskaken blir slik: en etasje med bringebaer eller jordbaer-mousse, en etasje ostekake med pasjonsfruktsmak, og en etasje med sjokolademousse med hvit glasur.
Bokalven Skrevet 24. juni 2004 #10 Skrevet 24. juni 2004 åhgudienbusk! *svimer av* Tror jeg skal snike meg inn og stjele kake hos dere, jeg...
Saeria Skrevet 24. juni 2004 #11 Skrevet 24. juni 2004 Nam! Du har helt sikkert nok. bryllupskaken hørtes nydelig ut!
Holly Hobbie Skrevet 24. juni 2004 Forfatter #12 Skrevet 24. juni 2004 Ja, jeg tror det blir nok. Mamma og jeg skal sette i gang med bakingen neste uke. Elsker aa bake jeg, kanskje jeg burde vaert konditor
Måne Skrevet 24. juni 2004 #14 Skrevet 24. juni 2004 Jepp! Helt sikkert nok. Bryllupskaka hørtes orginal og god ut. Hvor har du bestilt den da? Ellers er jeg en svoren tilhenger av MANGE kaker i bryllup. Det skal være overflod og vel så det. Om det blir mange kaker igjen? Gjør vel ikkeno det vel. (vi inviterer til kakelag dagen etter)
Holly Hobbie Skrevet 24. juni 2004 Forfatter #15 Skrevet 24. juni 2004 God ide, Maane - vi skal jo ha grillfest dagen etter, saa da kan vi jo servere kakene som blir til overs da! Kaken blir laget paa Bjornsgard, der vi skal ha festen.
Gjest Poirot Skrevet 24. juni 2004 #16 Skrevet 24. juni 2004 Tenkte aa ha folgende kaker: Bryllupskake (tre-etasjes kake med tre forskjellige smaker) Hjerteformede brownies Lukket valnoett Verdens beste Suksessterte Er dette nok? Vi blir 47 stk. tilsammen. Ca 10 personer per kake. Ja, det tror jeg holder,evt ha en kake til hvis de ikke er så store.
Gjest MrsL Skrevet 24. juni 2004 #17 Skrevet 24. juni 2004 Vi har 11 kaker + bryllupskake på tre etasjer til 53 personer. Tipper vi får mange dager med kakespising her i gården
Chiquita Skrevet 24. juni 2004 #18 Skrevet 24. juni 2004 Vi har 11 kaker + bryllupskake på tre etasjer til 53 personer. Jeg er også tilhenger av mange kaker... Kakebordet skal bugne, liksom Vi skal vel ha ca like mange kaker som dere, MissG; 12-15 kaker + bryllupskake - men vi blir dobbelt så mange også da (i overkant av 100 stk)
Lotte20 Skrevet 24. juni 2004 #20 Skrevet 24. juni 2004 Dette kommer an på om det kommer til noen ekstra gjester til kaffe`n, for disse spiser mere kake enn de som har vært til middag. I følge kokkemannen min er det vanlig å regne 6 -8 personer på ei 24 cm kake, dere må også tenke på at bryllupskaka blir mindre og mindre oppover etasjene. Vi for vår del blir ca 130 til kaffe, 1/2 parten kommer kun til kaffe, bryllupskake på 7 etasjer, 17 kaker i tillegg, fruktsalat og multekrem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå