Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært sammen i 6 år (gift i 4 år). Sammen har vi to skjønne brarn, og de første fem åra hadde vi det stort sett bra. Vi merket tidlig at vi hadde mange ulikheter, men det var spennende og positivt de første årene. Men det siste året har vært krevende for oss. Vi flyttet til en ny plass for tre år siden. Jeg fikk jobb fort mens han ikke har fått noe fast ennå, han er vikar.På denne nye plassen har han fått mange skremmende holdninger og meninger. Han er rett og slett rasistisk daglig, sier ofte stygge ting om sambygdinger fra andre land. Han kommenterer nyhetene daglig på en rasistisk måte. Jeg vil bare spy og sier at jeg er 100 prosent uenig. Han har også fått et dårligere kvinnesyn og vil oppdra barna som på 50-tallet. Alt dette skremmer meg. Har snakket med han om det flere ganger men det går ikke inn.Hva tenker dere om dette?

Anonymous poster hash: 84f89...205

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva menes med å oppdra barn som på 50-tallet? Selv er jeg en 80-talls unge skjønner du :P

Anonymous poster hash: f3c65...293
AnonymBruker
Skrevet

Tenker umiddelbart at det høres utrolig ugreit ut! Hadde typen min kommet med sånt, tror jeg nesten at jeg hadde gitt han en dask over øret! :P Usj, også foran barna? Holdninger smitter fort! Noen anelse om hvor alt dette kan komme fra?

Anonymous poster hash: 72a1d...616
AnonymBruker
Skrevet

TS: Jeg er også en 80-tallsunge. Men det jeg mente med 50-tallsoppdragelse var at mor gjør det aller meste. Far bidrar med det han synes er moro og har overskudd. « Vær stille barn, nå leser far avisen»... Det er en selvfølge at mamma vasker, står opp på natta osv. Sånn synes jeg ikke er greit i 2014.

• Liker 3
Gjest FuturePrimitive
Skrevet

Hvor har han fått jobb? På et meglerfirma på aker brygge?

AnonymBruker
Skrevet

TS: Jeg er også en 80-tallsunge. Men det jeg mente med 50-tallsoppdragelse var at mor gjør det aller meste. Far bidrar med det han synes er moro og har overskudd. « Vær stille barn, nå leser far avisen»... Det er en selvfølge at mamma vasker, står opp på natta osv. Sånn synes jeg ikke er greit i 2014.

Neinei! Det er ikke greit i det hele tatt. Om utsagnene og holdningene hans er veldig tydelig ovenfor barna synes jeg du bør revurdere om han er en god nok far. Rett og slett.

Blir vanskelig å si hva du bør gjøre uten å vite i hvilken grad det er alvorlig :/

Skrevet (endret)

Dette hørtes veldig vanskelig ut. Har du noen å snakke med dette om?

Endret av Sommerfugl86
AnonymBruker
Skrevet

Ts: det skjønner jeg. Typiske utsagn han har er for eksempel «jæ... utlending. Ikke annet enn problemer med de. De snylter, stjeler og voldtar. Kriger for ingenting. Bare spyr ut unger for å få mest mulig fra NAV.» Det er jo så feil! Og selv om barna er 4 og 2 år forstår de litt. De har gode venner fra ulike land i barnehagen.

Neinei! Det er ikke greit i det hele tatt. Om utsagnene og holdningene hans er veldig tydelig ovenfor barna synes jeg du bør revurdere om han er en god nok far. Rett og slett.

Blir vanskelig å si hva du bør gjøre uten å vite i hvilken grad det er alvorlig :/

AnonymBruker
Skrevet

TS: svigerfar og fetteren har mange av de samme holdningene. De har vært mye sammen det siste året. Likevel yenker jeg han burde vite så mye bedre. En av grunnene til at jeg fallt for hsm var at han var så varm og god mot folk rundt seg, nå er alt motsatt.

Tenker umiddelbart at det høres utrolig ugreit ut! Hadde typen min kommet med sånt, tror jeg nesten at jeg hadde gitt han en dask over øret! :P Usj, også foran barna? Holdninger smitter fort! Noen anelse om hvor alt dette kan komme fra?

Anonymous poster hash: 72a1d...616

AnonymBruker
Skrevet

Har du snakket med han om dette? Spurt han om rasistiske holdninger virkelig er noe han vil gi barna sine?

AnonymBruker
Skrevet

Ts; Ja vi har snakket en god del om det. Da sier han at jeg er naiv og blåøyd. At jeg ikke forstår at Norge blir ødelagt og overyatt av utlendinger. Dersom det er et program på tv som sier ham imot bytter han kanal..

Har du snakket med han om dette? Spurt han om rasistiske holdninger virkelig er noe han vil gi barna sine?

Gjest Idollet
Skrevet

Det er vel spørst hva han tenker. Det er ingen ting galt i å ønske å beskytte landet sitt og beskytte sitt folk. Det har nemlig en enorm verdi og det er jo de som har fått landet av våre forfedre. Ingen stat skal forandre på det.

Men om han ønsker å være stygg mot dem er jo noe helt annet. Jeg tror for øvrig at innvandrerne har forståelse tankene jeg skrev ovenfor. Han er sint fordi det blir stjelt.

Gjest Idollet
Skrevet

Jeg synes faktisk at du burde være mer bekymret for ekstreme holdninger om å bare tillate denne formen for folkebytte.

Gjest Blomsterert
Skrevet

Vi har vært sammen i 6 år (gift i 4 år). Sammen har vi to skjønne brarn, og de første fem åra hadde vi det stort sett bra. Vi merket tidlig at vi hadde mange ulikheter, men det var spennende og positivt de første årene. Men det siste året har vært krevende for oss. Vi flyttet til en ny plass for tre år siden. Jeg fikk jobb fort mens han ikke har fått noe fast ennå, han er vikar.På denne nye plassen har han fått mange skremmende holdninger og meninger. Han er rett og slett rasistisk daglig, sier ofte stygge ting om sambygdinger fra andre land. Han kommenterer nyhetene daglig på en rasistisk måte. Jeg vil bare spy og sier at jeg er 100 prosent uenig. Han har også fått et dårligere kvinnesyn og vil oppdra barna som på 50-tallet. Alt dette skremmer meg. Har snakket med han om det flere ganger men det går ikke inn.Hva tenker dere om dette?

Jeg tenker at du er for oppegående for denne karen. Rasistisk er så sykt harry og ren og skjær dumhet!

Og dumhet kan være skummelt.

For første gang(tror jeg da),så sier jeg : dump ham.

Du er for smart for ham,og vil lide under hans idiotiske holdninger.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor har han fått jobb? På et meglerfirma på aker brygge?

Det stikk motsatte av miljøer, tenker jeg. Der flirer man av allmennheten, men her har mannen blitt rasist og kommenterer på nyhetene at disse utlendinger kommer og ødelegger landet. Du kan si mye om Tjuvholmen-gutta, men dette låter ikke som dem.

Anonymous poster hash: 78205...a99

• Liker 1
Gjest Idollet
Skrevet (endret)

Jeg tenker at du er for oppegående for denne karen. Rasistisk er så sykt harry og ren og skjær dumhet!

Å verne om landet sitt er ikke en dum holdning. Det er en god holdning. Og jeg blir skuffet over kvinnfolk som ikke greier å forstå dette. Fordi det virker som om det er dere som stemmer å gi bort landet. Det er heller ingen ting stygt i det å ikke ønske så mye innvandring. Det er faktisk kun gode tanker bak. Uansett hvor mye folk lirer ut av seg rasisme og hva det skulle være. Virkeligheten er at det er en god holdning. Endret av Idollet
  • Liker 2
Gjest Blomsterert
Skrevet

Å verne om landet sitt er ikke en dum holdning. Det er en god holdning. Og jeg blir skuffet over kvinnfolk som ikke greier å forstå dette. Fordi det virker som om det er dere som stemmer å gi bort landet. Det er heller ingen ting stygt i det å ikke ønske så mye innvandring. Det er faktisk kun gode tanker bak. Uansett hvor mye folk lirer ut av seg rasisme og hva det skulle være. Virkeligheten er at det er en god holdning.

Les historie du. Folkevandringer har alltid eksistert. Du er kunnskapsløs rett og slett.

Gjest Idollet
Skrevet

Les historie du. Folkevandringer har alltid eksistert. Du er kunnskapsløs rett og slett.

Ja, og jævelskap har alltid eksistert. Det betyr ikke at vi trenger å akseptere det. Siden innbrudd alltid har eksistert, har du vel ikke noe i mot at jeg tar alle dine eiendeler vel?

Gjest Blomsterert
Skrevet

Ja, og jævelskap har alltid eksistert. Det betyr ikke at vi trenger å akseptere det. Siden innbrudd alltid har eksistert, har du vel ikke noe i mot at jeg tar alle dine eiendeler vel?

Saklig.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at du er for oppegående for denne karen. Rasistisk er så sykt harry og skjær dumhet!

TS: Ja,jeg har dessverre vurdert dette sterkt. Jeg er spesielt redd for sønnen min (som ser veldig opp til pappan sin) skal få de samme holdningene. Datteren min sier "pappa, det er ikke riktig, XX på i barnehagen er snill." For alt han sier er så stikk imot alt jeg sår for. Jeg har venner og inngiftet familie fra Afrika og har lært masse av dem. Også har jeg tenkt og tenkt om dette er en gyldig skilsmissegrunn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...