Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Delte meninger her, ser jeg. Om vi hadde hatt mulighet til det, hadde de blitt med. Men jeg skal til et barnehjem, midt i ødemarken. Så baby og far hadde måtte bodd langt unna på hotell og det er få transportmuligheter.

Ts

Anonymous poster hash: 87a0c...6ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

TS, det er flere måneder til. Det som teller, er at den primære omsorgspersonen ikke forsvinner i mange dager, og det er nok tid til å gjøre far til omsorgsperson på lik linje med deg, om han ikke er det allerede. Far er far, ikke en vanlig barnevakt.

Det er ikke ideelt å reise såpass mange dager vekk fra et så lite barn, men hvis du må, så må du. Hvis det ikke er mulig å utsette turen eller på andre måter legge til rette for at du ikke bør reise bort, så må du bare gjøre det. Utdannelsen din er viktig.

Endret av Harlekin
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo mulig å utsette turen, men det vil si enda et år med lite inntekt, deltidsjobb å jaget etter ekstravakter. Ikke enkelt dette her. Har et år igjen, av 5. Så det er så lite fristende å utsette. Jeg kommer til å reise, men blir veldig skeptisk.

Skrevet

Det er jo mulig å utsette turen, men det vil si enda et år med lite inntekt, deltidsjobb å jaget etter ekstravakter. Ikke enkelt dette her. Har et år igjen, av 5. Så det er så lite fristende å utsette. Jeg kommer til å reise, men blir veldig skeptisk.

Da hadde jeg gjort det, og bare sørget for at baby og pappa er godt forberedt. Det kommer til å gå fint :)

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ammer du TS? I så fall bør du kanskje ha en form for nedtrapping av amming før du drar. Ellers mister babyen både pupp og mamma i samme slengen når du drar. En baby på 8 mnd ammer jo vanligvis ikke så mye, men mange bruker jo puppen som kos eller smokk.

Er ellers enig med de fleste her. Det er ikke ideelt at du må dra bort i 5 dager fra et så lite barn, men det er jo ikke akkurat ferie du skal på. Utdannelse er viktig, og er du nødt til å gjennomføre denne studieturen, så må du nesten bare dra. Hvor mye involvert er pappaen nå? Begynn allerede nå å legge opp til at dere begge er viktige omsorgspersoner. La ham ta mye av matingen, stell, lek, legging og nattevåk.

Jeg vet ikke om babyen din har begynt å utvikle skepsis til fremmede eller tydelig foretrekker deg nå, men vær forberedt på at seperasjonsangsten kan være sterk hos enkelte babyer på 8 mnd. Gutten vår gråt og avviste meg da jeg var borte fem timer en dag for noen mnd siden (jeg er svært sjelden borte fra ham), og resten av dagen og dagen etter var han veldig klengete. Nå for tiden, han er 10 mnd, er han veldig mammadalt og vil heller bli trøstet av meg enn av pappaen. Men om jeg drar bort en kveld rundt legging, kan pappaen likevel legge ham uten problemer. Så om han avviser deg når du kommer tilbake, er det altså helt normalt. Han kommer nok til å ha det helt flott hjemme med pappa, men hadde kanskje foretrukket mamma om han kunne velge ;)

Anonymous poster hash: 35242...d13
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Herre gud så mye hysteriske mødre her... Blir helt matt jeg!

Hva i alle dager er problemet??? Ungen skal jo være hjemme i vante omgivelser med sin egen far.

En på 8 mnd, takkler det helt fint!

Selv dro jeg bort 1 uke når minste var 5,5 mnd, og det var aldri noe problem, hverken for han, pappan eller meg.

Var i grunnen bare deilig med litt barnefri, siden jeg visste at alt var bra hos pappan:)

Og i din situasjon, mtp stuidier og økonomi hadde jeg i hvertfall reist!

Anonymous poster hash: 09f54...252
  • Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ammer ikke å far er like delaktig som meg, han tar både nattevåk, bleieskift og byssingen som hører med..det er ikke det jeg er bekymret over. Det var venninna mi som gjorde meg bekymret. Så etter at hun hadde dratt, ble det google på meg😜 men når det er sagt, har jeg ikke funnet så særlig mye forskning da..men masse artikkler om evnet, og masse synsing.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke dratt fra min åtte måneder gamle baby i 5 døgn, med mindre det var et spørsmål om liv og død. At det sitter en gjeng damer her, uten noen form for kompetanse, og nærmest heier frem noe som kan være skadelig for en baby, er helt forkastelig. Les litt forskning før dere uttaler dere. "Det gjør ikke noe, jeg dro fra babyen min da han var x antall måneder, hihi", etc.

Det dere sitter og anbefaler kan være til reell skade for en baby.

Anonymous poster hash: c4a2c...af3
  • Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Trur ikke at jeg hadde klart det. Men nå er min hysterisk bare jeg går inn i et annet rom og når han ser at jeg går inn til yttergangen så skjønner han at jeg skal ut en tur og blir veldig hysterisk.

Har du mulighet til å Skype mass?

Anonymous poster hash: 98bac...6aa
AnonymBruker
Skrevet

Trur ikke at jeg hadde klart det. Men nå er min hysterisk bare jeg går inn i et annet rom og når han ser at jeg går inn til yttergangen så skjønner han at jeg skal ut en tur og blir veldig hysterisk.

Har du mulighet til å Skype mass?

Skype masse :P

AnonymBruker
Skrevet

Les litt forskning før dere uttaler dere. "Det gjør ikke noe, jeg dro fra babyen min da han var x antall måneder, hihi", etc.

Men da kan jo du som er så opplyst lenke til forskningsartkler som sier dette og ikke bare synse selv :)

Helt ærlig ser jeg ikke problemet når far skal være hjemme med barnet. Det er vel de samme som roper ut når far skal ta mer enn fedrekvoten og barnet begynner i barnehagen som 1-åring. Tenk på 70 og 80-tallet når barn ble sendt i barnehagen etter 3-4 måneder! Hadde det vært sååå ille som enkelte skal ha det til i dag ville vi hatt en generasjon med mye problemer :)

Anonymous poster hash: d82cc...53e

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke dratt fra min åtte måneder gamle baby i 5 døgn, med mindre det var et spørsmål om liv og død. At det sitter en gjeng damer her, uten noen form for kompetanse, og nærmest heier frem noe som kan være skadelig for en baby, er helt forkastelig. Les litt forskning før dere uttaler dere. "Det gjør ikke noe, jeg dro fra babyen min da han var x antall måneder, hihi", etc.

Det dere sitter og anbefaler kan være til reell skade for en baby.

Reell skade for en baby???

Det er da faen ikke snakk om å forlate en baby, og la han være helt alene overlatt til seg selv i 5 døgn!!

Dersom jeg hadde vært mann og pappa, og skulle passe babyen vår i 5 dager, og folk da hadde ropt ut at han kunne bli reelt skadet av å være sammen med meg, ja så hadde jeg både blitt fornærmet, såret og forbannet.

Det er tross alt snakk om å la babyen være sammen med pappaen sin, som han har sett daglig siden han kom ut fra magen. Det er ikke ett fremmede menneske.

Anonymous poster hash: da1e8...86e

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Men da kan jo du som er så opplyst lenke til forskningsartkler som sier dette og ikke bare synse selv :)

Helt ærlig ser jeg ikke problemet når far skal være hjemme med barnet. Det er vel de samme som roper ut når far skal ta mer enn fedrekvoten og barnet begynner i barnehagen som 1-åring. Tenk på 70 og 80-tallet når barn ble sendt i barnehagen etter 3-4 måneder! Hadde det vært sååå ille som enkelte skal ha det til i dag ville vi hatt en generasjon med mye problemer :)

Anonymous poster hash: d82cc...53e

Skulle jo tro at babyen var livredd far, og at far mishandlet babyen. Har disse kvinnene virkelig så liten tiltro til mannen som papprolle?? Og anser de seg som sååå mye viktigere i babyens liv???

Far kan også trøste og stelle babyen. Det eneste far ikke kan gjøre, er å gi pupp. Hva i de tilfellene der baby ikke får pupp, men får flaske??

Snakk om hysteriske mødrer....

Anonymous poster hash: da1e8...86e

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke dratt fra min åtte måneder gamle baby i 5 døgn, med mindre det var et spørsmål om liv og død. At det sitter en gjeng damer her, uten noen form for kompetanse, og nærmest heier frem noe som kan være skadelig for en baby, er helt forkastelig. Les litt forskning før dere uttaler dere. "Det gjør ikke noe, jeg dro fra babyen min da han var x antall måneder, hihi", etc. Det dere sitter og anbefaler kan være til reell skade for en baby. Anonymous poster hash: c4a2c...af3

Siden dette er noe du tydeligvis vet, regner jeg med at du kan dokumentere det også?

Anonymous poster hash: 84efd...10b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Som en som har sett alvorlig separasjonsangst utløst av mindre enn fem dagers fravær, kunne det ikke falt meg inn å reise fra en baby på åtte måneder, med mindre det var noe svært alvorlig på spill. Åtte måneder er i tillegg en kritisk tid når det gjelder separasjonsangst.

Dere må gjerne late som om det ikke er noen forskjell mellom mor og far de første leveårene i en babys liv. Men det er det altså. Det betyr ikke at far ikke er superviktig, det betyr ikke at ikke far er viktig, det betyr ikke at mor må tilbringe resten av livet med å være hjemme. Men det betyr at for de fleste babyer er det mest kritisk hvis mor reiser, og fem dager er leeenge for en baby. De forstår verken "likestilling", "studietur", eller "fem dager". En baby er genetisk kodet for å skrike høyt og skingrende i dødsangst hvis de er redde for å bli forlatte av moren. Dette er fordi en baby som faktisk blir forlatt av moren sin gjennom historien, har langt høyere dødsrate enn de babyer hvis mødre faktisk blir. Så må dere gjerne sitte og forklare til babyene deres om likestillingspolitikk og skype, også videre. Lykke til med det.

Det er selvsagt ikke noe en-til-en-korrelasjon for at babyen blir skadet av mors fravær i fem dager. Det er heller ikke noe en-til-en-korrelasjon for å dø av røykerelaterte sykdommer, eller av bilskader hvis man lukker øynene og går over på rødt. Likevel vil du finne få som anbefaler røyking, eller gå over veien i blinde. Men å reise fra babyer midt i en kritisk separasjonsangstfare, det finner du hauger av folk som gjør. Åpenbart fordi de rasjonaliserer sitt eget fravær.

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

En så liten baby skjønner ikke det. Du bør ikke reise fra en tre måneder gammel baby på den måten. Det kan faktisk skade den.

Jeg håper virkelig for din del at du bare troller litt, unger blir IKKE skadet av å være hos familiemedlemmer! Og når den er 8 mnd. er det faktisk ofte sånn at mødrene er ferdig med sin perm og faren tar over ;)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg venter spent på link eller referanse til all den forskningen som har blitt nevnt, jeg. Merkelig at folk kan ting så godt, og så blir veldig stille når de blir bedt om å utdype litt...

Anonymous poster hash: 71366...cf1

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper virkelig for din del at du bare troller litt, unger blir IKKE skadet av å være hos familiemedlemmer! Og når den er 8 mnd. er det faktisk ofte sånn at mødrene er ferdig med sin perm og faren tar over ;)

Fravær fra mor over flere dager kan selvsagt være skadelig for en baby. Det er stor forskjell på å være borte noen timer, og over flere dager.

AnonymBruker
Skrevet

Fravær fra mor over flere dager kan selvsagt være skadelig for en baby. Det er stor forskjell på å være borte noen timer, og over flere dager.

Ikke en 8 mnd gammel baby som er sammen med FAR. Ta deg sammen.

Anonymous poster hash: 3d1df...736

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...