AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #1 Skrevet 10. juli 2014 Til høsten er det obligatorisk studietur, i 5 dager. Babyen vil da være 8mnd. Har så fryktelig lite lyst, men dette er det siste året med skolegang. En leser jo div. ting om tilknyttningsvansker, at baby kan glemme mamman sin..osv osv. Faren har tatt ferie, så baby skal være hjemme sammen med han. Noen erfaringer? Anonymous poster hash: 87a0c...6ea
Gjest Newbitch Skrevet 10. juli 2014 #2 Skrevet 10. juli 2014 Babyen glemmer ikke mammaen sin etter 5 dager, slapp av. De har jo hukommelse som rekker mye lengre tilbake enn det 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #3 Skrevet 10. juli 2014 Janei..i utgangspunktet var jeg ikke speielt bekymret, men ramlet innpå div. artikkler og forskning på dette. Venninna mi fikk hakeslepp ikveld, når jeg sa ar jeg skulle være borte i 5 dager. Hun sa at når barnet er 8mnd, kan jeg kun være borte i 8 timer? Anonymous poster hash: 87a0c...6ea
Gjest Newbitch Skrevet 10. juli 2014 #4 Skrevet 10. juli 2014 Isåfall har jeg syndet kraftig med å være borte fra min på 2 uker i 5 timer Bruk sunn fornuft, alt for da kvinner som bruker det for tiden 5
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #5 Skrevet 10. juli 2014 Det går helt fint. Dette er ikke noe som skjer en gang i måneden, baby er hjemme med pappaen sin og dere tjener på det i det lange løp uansett. Reis, og det med god samvittighet! Anonymous poster hash: d08e5...65a 7
Papirfly Skrevet 10. juli 2014 #6 Skrevet 10. juli 2014 Hvis babyen har en god tilknytning til pappaen sin, så er det bare å reise. :-) 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #7 Skrevet 10. juli 2014 I alle dager, barnet skal jo være med faren sin?? Hva er problemet?Anonymous poster hash: 0c186...3bc 10
MockingJay Skrevet 11. juli 2014 #8 Skrevet 11. juli 2014 Jeg skjønner godt at du er engstelig, og det er jo vitterlig med god grunn! Nye forskningsrapporter viser jo nemlig at stresshormonet i hjernen kan nå "farlige" nivåer og utviklingen kan ta skade av det. Babyen tror mamma er borte for alltid og vil sørge tilfredsstillende. Noe sånt har ikke babyen noen forutsetning til å takle. Synes du høres ut som en god mor som tenker på barnet ditt Det at far skal være med barnet har heller ingen ting å si. Det er jo mor som har vært dens trygge havn. Barnet forstår ikke dens familiære tilknytninger og dette med at den fremdeles er trygg. Kan du ikke ta å snakke med noen der du utdanner deg om mulighetene rundt å kanskje ta med barn og mann? Så får dere i alle fall morgen og kveld om ikke annet. Eller at kanskje akkurat du kan få utsatt den turen til neste år? Du kan jo spørre dem om de kan hjelpe deg. Kanskje de har hatt en lignede utfordring før. 10 1
Gjest Tekola Skrevet 11. juli 2014 #9 Skrevet 11. juli 2014 Min helsesøster mente at det var stor forskjell på at bare mor drar bort, og at både mor og far drar. Og så avhenger det jo veldig av hvor delaktig far har vært hele veien. Hos oss har vi delt veldig på alt hele veien, og etter samtaler med både helsesøster og lege dro jeg bort i fire netter da Vesla var nesten seks måneder. Merket ingenting til avvisning eller lignende da jeg kom tilbake.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #10 Skrevet 11. juli 2014 Jeg skjønner godt at du er engstelig, og det er jo vitterlig med god grunn! Nye forskningsrapporter viser jo nemlig at stresshormonet i hjernen kan nå "farlige" nivåer og utviklingen kan ta skade av det. Babyen tror mamma er borte for alltid og vil sørge tilfredsstillende. Noe sånt har ikke babyen noen forutsetning til å takle. Lenke til noen av de forskningsrapportene, takk! Og da snakker jeg altså om lenke til selve forskningen, ikke til noen svada jordmødre eller helsesøster som sitter og synser uten å ha noe konkret å henvise til!Anonymous poster hash: 84efd...10b 15
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #11 Skrevet 11. juli 2014 Skjønner godt hbis du ikke har så lyst, og kommer til å lengte å sånn men babyen din glemmer deg ikke Kanskje godt for far og baby å være alene litt også? Min erfaring er hvertfall at det somregel er verre for mora enn for ungene å være borte Anonymous poster hash: 98c27...4cd
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #12 Skrevet 11. juli 2014 Dette er absolutt ikke noe problem. Anonymous poster hash: fd013...98f 1
Veggdyret Skrevet 11. juli 2014 #13 Skrevet 11. juli 2014 Hvis det er til høsten, så er det jo bare å begynne å trene barnet på at du og far er like viktige omsorgspersoner. Sørg for at far og barn tilbringer mye tid alene sammen og at han gjør alle dagligdagse gjøremål med henne ofte. Vips har babyen 2 "primære omsorgspersoner" og selv om hun nok merker at du er borte, er hun fremdeles trygg og ivaretatt av noen hun stoler på. 4
Gjest Newbitch Skrevet 11. juli 2014 #14 Skrevet 11. juli 2014 Jeg skjønner godt at du er engstelig, og det er jo vitterlig med god grunn! Nye forskningsrapporter viser jo nemlig at stresshormonet i hjernen kan nå "farlige" nivåer og utviklingen kan ta skade av det. Babyen tror mamma er borte for alltid og vil sørge tilfredsstillende. Noe sånt har ikke babyen noen forutsetning til å takle. Synes du høres ut som en god mor som tenker på barnet ditt Det at far skal være med barnet har heller ingen ting å si. Det er jo mor som har vært dens trygge havn. Barnet forstår ikke dens familiære tilknytninger og dette med at den fremdeles er trygg. Kan du ikke ta å snakke med noen der du utdanner deg om mulighetene rundt å kanskje ta med barn og mann? Så får dere i alle fall morgen og kveld om ikke annet. Eller at kanskje akkurat du kan få utsatt den turen til neste år? Du kan jo spørre dem om de kan hjelpe deg. Kanskje de har hatt en lignede utfordring før. Eeh.. En unge på 8 mnd vet at man kan være borte uten å forsvinne for godt.. 1
Stormborn Skrevet 11. juli 2014 #15 Skrevet 11. juli 2014 Det er da bare å dra! Min er på ferie hos bestemor i 2 dager, har vært der en helg tidligere også... Og hun er ikke 3 mnd. engang 2
Stormborn Skrevet 11. juli 2014 #16 Skrevet 11. juli 2014 Det er da bare å dra! Min er på ferie hos bestemor i 2 dager, har vært der en helg tidligere også... Og hun er ikke 3 mnd. engang Sånn før noen halshugger er det fordi jeg mener hun har det bedre på et sted enn å være med meg på farta, litt mye som skjer nå
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #17 Skrevet 11. juli 2014 Det er da bare å dra! Min er på ferie hos bestemor i 2 dager, har vært der en helg tidligere også... Og hun er ikke 3 mnd. engang Det er faen meg toppen av idiotskap og egoisme.Anonymous poster hash: db0ba...352 15 1
Stormborn Skrevet 11. juli 2014 #18 Skrevet 11. juli 2014 (endret) Det er faen meg toppen av idiotskap og egoisme.Anonymous poster hash: db0ba...352 Jupp, jeg er skikkelig fæl som lar ungen være hos bestemora si mens jeg farter rundt for å få alt i orden for oss Endret 11. juli 2014 av Stormborn 5
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #19 Skrevet 11. juli 2014 Til høsten er det obligatorisk studietur, i 5 dager. Babyen vil da være 8mnd. Har så fryktelig lite lyst, men dette er det siste året med skolegang. En leser jo div. ting om tilknyttningsvansker, at baby kan glemme mamman sin..osv osv. Faren har tatt ferie, så baby skal være hjemme sammen med han. Noen erfaringer?Anonymous poster hash: 87a0c...6ea Det ville jeg ikke gjort. Kan ikke far og baby være med på studietur? En baby på 8 måneder, bør absolutt ikke være borte fra mor i fem dager. Anonymous poster hash: c4a2c...af3 4
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #20 Skrevet 11. juli 2014 Jupp, jeg er skikkelig fæl som lar ungen være hos bestemora si mens jeg farter rundt for å få alt i orden for oss En så liten baby skjønner ikke det. Du bør ikke reise fra en tre måneder gammel baby på den måten. Det kan faktisk skade den. Anonymous poster hash: c4a2c...af3 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå